Νέο πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία διαρρέεται από τον τύπο εν μέσω πανδημίας

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

1246890

Τις τελευταίες ημέρες γινόμαστε μάρτυρες πολλών αντικρουόμενων ειδήσεων με μορφή διαρροών, σε αρκετές παραλλαγές, από τα Μ.Μ.Ε., για την πρόθεση του Υ.ΠΑΙ.Θ. να καταθέσει πολυνομοσχέδιο για την παιδεία και μάλιστα μέσα στη Μ. Εβδομάδα. Ένα σχέδιο νόμου το οποίο φέρεται να αφορά αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, επαναφορά της τράπεζας θεμάτων, αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών, νέες θεματικές ενότητες σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αλλαγές στη δομή και το περιεχόμενο της εκπαίδευσης κ.τ.λ..

Όλη η κοινωνία διανύει μια δύσκολη και κρίσιμη περίοδο. Ιδιαίτερα οι εκπαιδευτικοί διαχειριζόμαστε μια πρωτόγνωρη εκπαιδευτική διαδικασία για μας και τους μαθητές μας, με πολλές δυσκολίες. Μέλημά μας είναι να ανταπεξέλθουμε στις αυξημένες υποχρεώσεις που δημιουργεί η εξ αποστάσεως εκπαίδευση με γνώμονα, πάντα, την ψυχολογική, ηθική και παιδαγωγική στήριξη των μαθητών μας.

Όλες αυτές οι «αποκλειστικές πληροφορίες» αποπροσανατολίζουν την εκπαιδευτική κοινότητα από το δύσκολο έργο της προκαλώντας ανασφάλεια και αγανάκτηση. Όσοι τις δημοσιεύουν θα έπρεπε να είναι περισσότερο προσεκτικοί και να αναφέρονται σε συγκεκριμένες πηγές και στοιχεία. Εκτός κι αν τα στοιχεία αυτά υπάρχουν και οι «διαρροές» έχουν γίνει σκόπιμα από κύκλους του Υπουργείου για να «προετοιμάσουν» το έδαφος και να «μετρήσουν» τις αντιδράσεις κοινής γνώμης και εκπαιδευτικών.

Θα ήταν φρόνιμο, η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. να τοποθετηθεί ξεκάθαρα. Αν οι «διαρροές» περί επικείμενου σχεδίου νόμου για την παιδεία είναι ανυπόστατες οφείλει να τις διαψεύσει άμεσα. Σε κάθε περίπτωση οφείλει να λάβει πολύ σοβαρά υπόψη της τη συγκυρία μέσα στην οποία λειτουργούμε. Είναι αυτονόητο ότι το έργο της πολιτείας πρέπει να έχει συνέχεια και επείγοντα ζητήματα να ρυθμίζονται. Οι ιδιαίτερες, όμως, συνθήκες κάτω από τις οποίες παλεύουμε να επιτελέσουμε το έργο μας, καθιστούν, επίσης, αυτονόητο ότι η πολιτεία έχει χρέος να σεβαστεί τους θεσμοθετημένους, εδώ και πολλές δεκαετίες, κανόνες δημοκρατικού-θεσμικού διαλόγου. Θα αποτελέσει μεγάλο ολίσθημα, πιθανό εγχείρημα εκ μέρους της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ., εκμεταλλευόμενη μια συγκυρία όπου εκτιμά πως οι αντιδράσεις κοινωνίας κι εκπαιδευτικών δεν θα έχουν δυναμικά χαρακτηριστικά λόγω της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων που λαμβάνονται, να προχωρήσει σε μονομερείς αποφάσεις πάνω σε ζητήματα που αποτελούν αντικείμενο διαλόγου ή/και αντιπαράθεσης εδώ και πολλά χρόνια.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. να σεβαστεί τον θεσμικό της ρόλο, να απευθυνθεί στην κοινωνία όχι μέσω «διαρροών» αλλά με σεβασμό στο δύσκολο έργο που οικογένειες κι εκπαιδευτικοί έχουν επωμιστεί το κρίσιμο αυτό διάστημα και να μην προχωρήσει σε μονομερείς ενέργειες με αντεκπαιδευτικό πρόσημο που θα καταδεικνύουν περιφρόνηση στην εκπαιδευτική κοινότητα και τις πραγματικές ανάγκες της δημόσιας εκπαίδευσης.    

Επικοινωνιακά παιχνίδια σε βάρος μαθητών κι εκπαιδευτικών από το Υ.ΠΑΙ.Θ. σχετικά με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, την καταγραφή και χορήγηση Η/Υ και τη λειτουργία των σχολείων

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

92523787 466590134059330 4797470889014722560 n

Σε όλο το χρονικό διάστημα από την έναρξη της αναστολής λειτουργίας των σχολικών μονάδων, ως μέτρο αντιμετώπισης της εξάπλωσης του θανατηφόρου ιού Covid-19 και μέχρι σήμερα, αυτό που όλη η κοινωνία αναγνωρίζει ως πραγματικότητα είναι η τιτάνια προσπάθεια των εκπαιδευτικών, οι οποίοι υλοποιούν την επικουρική – υποστηρικτική εκπαιδευτική διαδικασία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και κρατούν ζωντανή την πολύτιμη σχέση μαθητή – εκπαιδευτικού. Η προσπάθεια αυτή αντιμετωπίζει σειρά προβλημάτων τα οποία, έγκαιρα, επεσήμανε το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. στην πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. Ένα από τα πιο σοβαρά προβλήματα είναι η αδυναμία πρόσβασης εξαιρετικά μεγάλου αριθμού μαθητών σε ηλεκτρονικό υπολογιστή καθώς και η αδυναμία σύνδεσης με το διαδίκτυο. Προσπαθώντας να απαντήσει στο υπαρκτό αυτό πρόβλημα, η Υπουργός Παιδείας δήλωσε στις 8/4/2020 στη Βουλή ότι «…έχει κατατεθεί με κατεπείγουσα διαδικασία πρόταση συνολικού ύψους άνω των 20 εκ. € για κάλυψη μέσω ΕΣΠΑ δαπανών εξοπλισμού σχολικών μονάδων (tablets, laptops)…» καθώς και ότι «…ιδιώτες και εταιρείες έχουν προβεί σε σημαντικές δωρεές για περαιτέρω άμεση ενίσχυση του τεχνολογικού εξοπλισμού προς όφελος της εκπαιδευτικής κοινότητας. Εξοπλισμό ο οποίος είναι καθ’ οδόν για σχολεία όλης της χώρας.». ενώ παράλληλα σε αναρτήσεις ιστοσελίδων που ασχολούνται με τα εκπαιδευτικά ζητήματα διαβάζαμε στις 3/4/2020 την είδηση «Tablet θα δοθούν από το υπουργείο Παιδείας σε όσους μαθητές και εκπαιδευτικούς διαπιστωμένα τα έχουν ανάγκη γι’ αυτή την χρονική περίοδο που πραγματοποιείται εξ αποστάσεως διδασκαλία, με απόφαση της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως.» Κι ενώ όλα τα παραπάνω δημιουργούσαν, εύλογα, κλίμα ευφορίας στην κοινή γνώμη, σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς ως θετική στάση στο αίτημα του εκπαιδευτικού κινήματος για διασφάλιση ισότιμης πρόσβασης όλων των μαθητών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, το Υπουργείο Παιδείας μέσα από σειρά αλληλοαναιρούμενων οδηγιών προς τις σχολικές μονάδες, άθελά του αποκάλυπτε ότι όλα τα παραπάνω δεν ήταν παρά ένα επικοινωνιακό τέχνασμα, ένας εμπαιγμός της κοινωνίας. Συγκεκριμένα, το Υπουργείο Παιδείας μέσω των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης απέστειλε προς τις σχολικές μονάδες πέντε (5) διαφορετικές οδηγίες για να ζητήσει την καταγραφή στο πληροφοριακό σύστημα my school, των Η/Υ που έχουν στη διάθεσή τους για να χρησιμοποιηθούν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Στη συνέχεια και στο πλαίσιο των εξαγγελιών για εξοπλισμό μαθητών και εκπαιδευτικών με laptop και tablet αποδόθηκε σε μια επίδειξη κάκιστης άσκησης διοίκησης. Στις 7/4/2020 έστειλε, αρχικά, πίνακα για την καταγραφή αναγκών και στη συνέχεια «κατεπείγον» έγγραφο στα σχολεία ζητώντας την καταγραφή των αναγκών αυτών ανά σχολική μονάδα, δίχως να θέτει τα απαραίτητα κριτήρια (όπως όφειλε) με στόχο, όπως ανέφερε: «…να υπάρχει ισότιμη πρόσβαση στην εκπαιδευτική διαδικασία από όλους αφού πολλοί εκπαιδευτικοί και μαθητές (σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης) είτε σε περιοχές με χαμηλό κατά κεφαλήν Α.Ε.Π., είτε σε απομακρυσμένες περιοχές, είτε λόγω της οικονομικής κρίσης της χώρας μας δεν έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε εξ αποστάσεως εκπαίδευση λόγω έλλειψης βασικού εξοπλισμού. Την κατάσταση αυτή επιβαρύνει περαιτέρω το γεγονός ότι αρκετές οικογένειες δεν διαθέτουν επαρκή αριθμό ηλεκτρονικών συσκευών για χρήση στο διαδίκτυο (π.χ. λόγω χαμηλού εισοδήματος, πολύτεκνες οικογένειες, τηλεργασία γονέων/κηδεμόνων)» . Οι σχολικές μονάδες ανταποκρίθηκαν μέσα σε λίγες ώρες με τον κίνδυνο οι εκπαιδευτικοί να βρεθούν εκτεθειμένοι απέναντι στις οικογένειες των μαθητών εξ αιτίας της αδυναμίας του Υ.ΠΑΙ.Θ. να εξασφαλίσει για όλους laptop και tablet. Το Υπουργείο Παιδείας, όμως, με νέο έγγραφο υπογεγραμμένο από τη Γενική Γραμματέα το πρωί της 9/4/2020 αποκαλύπτεται απολύτως αναξιόπιστο, αφού εμπαίζοντας γονείς, μαθητές κι εκπαιδευτικούς «διευκρινίζει» ότι «…η καταγραφή αναγκών εξοπλισμού φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών/συσκευών αφορά αποκλειστικά και μόνο σε ελλείψεις της σχολικής μονάδας και επ’ ουδενί φυσικών προσώπων (εκπαιδευτικών ή μαθητών)». Παράλληλα, οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης υλοποιώντας προφορική εντολή από το Υ.ΠΑΙ.Θ. «ορίζουν» τις ανάγκες σε ένα(1) laptop ανά νηπιαγωγείο και σε ένα(1) ανά 45-50 μαθητές σε κάθε δημοτικό σχολείο, ενώ τα δημοτικά σχολεία που είχαν πάρει το «ερμάριο» (πρώην ΕΑΕΠ), δεν θα πάρουν απολύτως τίποτα. Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. είναι, πλέον, αμετάκλητα εκτεθειμένη και το μόνο που οφείλει να πράξει ως ελάχιστη ένδειξη σεβασμού προς τον αγώνα μαθητών κι εκπαιδευτικών μέσα σ’ αυτή την εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία, είναι αφού ανακαλέσει την τελευταία της εγκύκλιο να προχωρήσει άμεσα στην κάλυψη όλων των υπαρκτών αναγκών σε laptop ή tablet των μαθητών και των εκπαιδευτικών ώστε να υπάρχει ισότιμη πρόσβαση όλων στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Οφείλει, επίσης, να σταματήσει τις κάθε είδους «προτροπές» προς τους εκπαιδευτικούς για «προαιρετική» υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για το χρονικό διάστημα μέχρι και 15 /4/2010 και μετά την 21η /4 και να μην προχωρήσει σε «διατάξεις» που θα παραβιάζουν το θεσμοθετημένο πλαίσιο λειτουργίας των σχολείων όπως ορίζεται με το Π.Δ. 79/2017. Στο άρθρο 3 του Π.Δ. και στην παράγραφο 1 στ, αναγράφεται ότι «Τα δημόσια σχολεία και νηπιαγωγεία δεν λειτουργούν …από τη Μ. Δευτέρα μέχρι και την Παρασκευή της Διακαινησίμου». Το Προεδρικό Διάταγμα δεν αναιρείται ούτε με υπουργικές αποφάσεις ούτε με «συστάσεις» ούτε με το επικίνδυνο παιχνίδι που επιχειρεί η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. να παίξει καταφεύγοντας στον κοινωνικό αυτοματισμό. Τονίζουμε προς την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. ότι έχει θεσμική υποχρέωση να διαφυλάξει την τήρηση του Αναλυτικού Προγράμματος και την ύπαρξη των ενιαίων διδακτικών στόχων ανά τάξη. Η λειτουργία του δημόσιου σχολείου δεν είναι προαιρετική και πολλών ταχυτήτων. Αυτό ισχύει και για το πιο πλέον πρόσφατο «πόνημα» της Γ.Γ. του Υ.ΠΑΙ.Θ. με ημερομηνία 9/4 όπου μέσω μιας λογικής του παραλόγου λέει στους εκπαιδευτικούς σε σχέση με την υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ότι μπορούν «να καλύψουν και θέματα πέραν των επαναλήψεων της έως σήμερα διδαχθείσας ύλης, κάνοντας χρήση μεθόδων τόσο σύγχρονης όσο και ασύγχρονης διδασκαλίας. Σημειώνεται, εν τούτοις, ότι οποιαδήποτε θέματα καλυφθούν πέραν της ύλης που έχει διδαχθεί έως την ημερομηνία αναστολής λειτουργίας των σχολικών μονάδων δεν αποτελούν διδακτέα ύλη παρά μόνο εφόσον αυτά παραδοθούν και με δια ζώσης διδασκαλία στην τάξη μετά την επαναλειτουργία των σχολείων.». Μπορούν δηλαδή να προχωρήσουν (κατά παρέκκλιση ακόμα και των οδηγιών του ίδιου του Υ.ΠΑΙ.Θ.) σε παράδοση νέας ύλης αλλά αν το κάνουν θα χρειαστεί να επαναλάβουν τα ίδια στους μαθητές τους δια ζώσης όταν λειτουργήσουν και πάλι τα σχολεία. Ουδέν σχόλιο… Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και όλοι οι εκπαιδευτικοί της Π.Ε. που στάθηκαν, στέκονται και θα σταθούν όρθιοι σε αυτή την πρωτόγνωρη κατάσταση και με αίσθημα ατομικής και συλλογικής ευθύνης από την πρώτη στιγμή κρατούν «ανοιχτά» τα σχολεία και ζωντανή την εκπαιδευτική πράξη υλοποιώντας μαζί με τους μαθητές τους με επιτυχία με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, καλούμε την πολιτική ηγεσία να δείξει την ίδια σοβαρότητα και το ίδιο αίσθημα ευθύνης. Κυρίως και πάνω απ’ όλα στο δημόσιο σχολείο και τους μαθητές

Είμαστε δίπλα στους μαθητές μας Να διαφυλάξουμε τα εργασιακά μας δικαιώματα και τη θεσμοθετημένη λειτουργία των σχολείων

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

  1      

Οι εκπαιδευτικοί, όλες αυτές τις μέρες της υποχρεωτικής αναστολής των σχολειών, κάνουμε και θα συνεχίσουμε να κάνουμε αυτό που πρέπει: το χρέος μας απέναντι στους μαθητές, με όλα τα μέσα και κάτω από όλες τις συνθήκες, χωρίς καμία έμπρακτη στήριξη από την κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας. Με τη δική μας άοκνη προσπάθεια στηρίζεται η εξ αποστάσεως εκπαίδευση – επαφή με τους μαθητές μας, για όσο διαρκεί η αναγκαστική αναστολή λειτουργίας των σχολείων.

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ακόμη και για τη θεσμοθετημένη λειτουργία των σχολικών μονάδων (Π.Δ. 79/2017) σκόπιμα επιδίδεται σε διαρροές προς τα ΜΜΕ και σε προφορικές προτροπές περί «προαιρετικής» εφαρμογής της υλοποίησης εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης κατά τη διάρκεια των εορτών του Πάσχα.

Το Υπ. Παιδείας οφείλει να σταματήσει τις κάθε είδους «προτροπές» προς τους εκπαιδευτικούς για «προαιρετική» υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για το χρονικό διάστημα μέχρι και 15 /4/2010 και μετά την 21η /4 και να μην προχωρήσει σε «διατάξεις» που θα παραβιάζουν το θεσμοθετημένο πλαίσιο λειτουργίας των σχολείων όπως ορίζεται με το Π.Δ. 79/2017. Στο άρθρο 3 του Π.Δ. και στην παράγραφο 1 στ, αναγράφεται ότι «Τα δημόσια σχολεία και νηπιαγωγεία δεν λειτουργούν …από τη Μ. Δευτέρα μέχρι και την Παρασκευή της Διακαινησίμου».

Το Προεδρικό Διάταγμα δεν αναιρείται ούτε με υπουργικές αποφάσεις ούτε με «συστάσεις» ούτε με το επικίνδυνο παιχνίδι που επιχειρεί η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. να παίξει καταφεύγοντας στον κοινωνικό αυτοματισμό.

Η λογική της “προαιρετικότητας” που εισάγεται οξύνει τις ανισότητες και δημιουργεί νέες. Γεννά συγχύσεις και ανισοτιμίες εντός της εκπαιδευτικής κοινότητας. Αλλοιώνεται κι άλλο το ενιαίο πλαίσιο λειτουργίας. Ακόμα και κάτω από έκτακτες συνθήκες όπως οι σημερινές, η σχολική ζωή καθορίζεται από ενιαίους κανόνες.

            Στο ίδιο πλαίσιο, δημιουργώντας νέα ερωτήματα στους συναδέλφους, αλλά και προϋποθέσεις εμφάνισης νέων ανισοτήτων και διαφορετικών ταχυτήτων ανά σχολείο, κινείται η οδηγία της Γ.Γ. του Υπουργείου για προαιρετική δυνατότητα των εκπαιδευτικών “να καλύψουν και θέματα πέραν των επαναλήψεων της έως σήμερα διδαχθείσας ύλης που... εν τούτοις δεν αποτελούν διδακτέα ύλη παρά μόνο εφόσον αυτά παραδοθούν και με δια ζώσης διδασκαλία στην τάξη μετά την επαναλειτουργία των σχολείων”. Σκόπιμες ασάφειες ή απλά αλαλούμ;

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ν. Ηρακλείου «Δ. Θεοτοκόπουλος» τονίζει προς την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. ότι έχει θεσμική υποχρέωση να διαφυλάξει την τήρηση του Αναλυτικού Προγράμματος και την ύπαρξη των ενιαίων διδακτικών στόχων ανά τάξη. Η λειτουργία του δημόσιου σχολείου δεν είναι προαιρετική και πολλών ταχυτήτων. Το Υπουργείο Παιδείας να σταματήσει να εξαπατά την κοινωνία, να υπονομεύει τον μάχιμο εκπαιδευτικό κόσμο,  να θέτει συνεχώς εμπόδια και να στήνει παγίδες αντί να μας  διευκολύνει στο έργο μας.

Παράλληλα καλούμε εκπαιδευτικούς και στελέχη εκπαίδευσης να διαφυλάξουμε τα εργασιακά μας δικαιώματα και τη θεσμοθετημένη λειτουργία των σχολικών μονάδων, όπως προβλέπονται από το Π.Δ. 79/2017.

Εμπαιγμός του Υπουργείου παιδείας και επικοινωνιακές τακτικές στις πλάτες μαθητών και εκπαιδευτικών

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

92523787 466590134059330 4797470889014722560 n

Σε κρεσέντο υποκρισίας, εμπαιγμού και επικοινωνιακής τακτικής έχει επιδοθεί το Υπουργείο Παιδείας τις τελευταίες 3 μέρες για το ζήτημα της αγοράς και διάθεσης laptop και tablet σε όλες τις σχολικές μονάδες, για να καλυφθούν οι ανάγκες μαθητών και εκπαιδευτικών. Αφού κίνησαν «θεούς και δαίμονες», έστειλαν αλλεπάλληλες εγκυκλίους στα σχολεία και στους γονείς των μαθητών για δήθεν προμήθεια εξοπλισμού που θα χρησιμοποιηθεί στην εξ’ αποστάσεως  εκπαίδευση και απαίτησαν σε λιγότερο από μια ημέρα να δοθούν στοιχεία από τους διευθυντές των σχολείων, έρχονται τώρα, με την τελευταία εγκύκλιο (Φ478.6/75/44420/Α2/7-4-2020) να αναιρέσουν όλα τα προηγούμενα! Απίστευτη ταλαιπωρία και αναστάτωση, απίστευτος πανικός τελικά για το τίποτα.

Συγκεκριμένα, το Υπουργείο Παιδείας στις 7/4/2020 έστειλε εγκύκλιο στα σχολεία ζητώντας την καταγραφή των αναγκών αυτών ανά σχολική μονάδα με στόχο: «α) να υποστηριχθεί άμεσα η εκπαιδευτική διαδικασία, τόσο κατά την περίοδο αναστολής λειτουργίας των σχολικών... β)να υπάρχει ισότιμη πρόσβαση στην εκπαιδευτική διαδικασία από όλους αφού πολλοί εκπαιδευτικοί και μαθητές (σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης) είτε σε περιοχές με χαμηλό κατά κεφαλήν ΑΕΠ, είτε σε απομακρυσμένες περιοχές, είτε λόγω της οικονομικής κρίσης της χώρας μας δεν έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε εξ αποστάσεως εκπαίδευση …

Και ενώ η διαδικασία της καταγραφής πραγματοποιήθηκε και στάλθηκαν τα στοιχεία όλων των αναγκών, που υπάρχουν, στο Υπουργείο Παιδείας, αντί αυτό να αναλάβει την ευθύνη και να αποδεχθεί τις τεράστιες ανάγκες τις οποίες είχαμε επισημάνει ως εκπαιδευτική κοινότητα από την πρώτη στιγμή με στόχο να τις καλύψει, βγάζει νέα “διευκρινιστική” εγκύκλιο σήμερα 9/4/2020. Συγκεκριμένα κάνοντας στροφή 180ο αναφέρει: «…διευκρινίζουμε ότι η καταγραφή αναγκών εξοπλισμού φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών/συσκευών αφορά αποκλειστικά και μόνο σε ελλείψεις της σχολικής μονάδας και επ’ ουδενί φυσικών προσώπων (εκπαιδευτικών ή μαθητών)».

Η οργή και αγανάκτησή μας, καθώς και των μαθητών και των γονέων, ξεχειλίζει. Το Υπουργείο και η κυβέρνηση έχει την αποκλειστική ευθύνη για την αναστάτωση και την ξεδιάντροπη κοροϊδία προς όλη την κοινωνία. Τους ενδιαφέρει μόνο το επικοινωνιακό παιχνίδι και όχι η ισότιμη συμμετοχή των παιδιών σε όλη αυτή την πρωτόγνωρη διαδικασία που ζούμε τον τελευταίο μήνα.

Την ίδια ώραη κυβέρνηση της ΝΔ «κατάφερε» να βρει τρόπους, ακόμα και σε μια νύχτα με ΠνΠ, για να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις των εργοδοτών, να χαρίσει εκατομμύρια ευρώ στους μεγαλοκαναλάρχες. Την ίδια ώρα που η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν διστάζει να διαθέσει 72.000 ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό για την κατασκευή ιστοσελίδας «Μένουμε Σπίτι» και 24.000 κάθε μήνα για προβολή και αναρτήσεις στα social media, προφανώς ενδιαφερόμενη μόνο για την εικόνα και όχι για την ουσία.

O Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Δ. Θεοτοκόπουλος» καταγγέλλει την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για τις μεθοδεύσεις αλλοίωσης των πραγματικών αναγκών σε τεχνολογικό εξοπλισμό των μαθητών και των εκπαιδευτικών, ώστε να αξιοποιηθούν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση που υλοποιείται σε όλη τη  χώρα. Μιας εξ αποστάσεως εκπαίδευσης που βασίζεται στο φιλότιμο και στην επίμονη προσπάθεια όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας κάτω από αντίξοες συνθήκες. Οι διευθυντές των σχολείων έχουν ήδη αποστείλει στις Δ/νσεις Π.Ε τις τεράστιες πραγματικές ανάγκες των σχολικών τους μονάδων και σε αυτή τη φάση η οποιαδήποτε τροποποίησή τους θα οδηγήσει τόσο τους διευθυντές όσο και τους εκπαιδευτικούς σε κρίση εμπιστοσύνης με τους γονείς και τους μαθητές τους. Η υπουργός Παιδείας, φαίνεται να επιλέγει την επικοινωνιακή διαχείριση της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης και όχι την επιλογή στήριξης μαθητών που αυτή τη στιγμή «αποκλείονται» στην πράξη από την εκπαιδευτική διαδικασία εξαιτίας κοινωνικό-οικονομικών λόγων. Η επιλογή της εκπαιδευτικής κοινότητας δεν μπορεί να είναι άλλη από το να επιμείνει στις καταγραφές, που ήδη έχουν πραγματοποιηθεί, ως ανάγκες των σχολικών μονάδων για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στις σημερινές συνθήκες της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης τόσο το σύνολο των μαθητών μας όσο και οι εκπαιδευτικοί των σχολείων μας.

Καλούμε επομένως το Υπουργείο Παιδείας, αρχικά, να ανακοινώσει τον συνολικό αριθμό των αναγκών, όπως αποτυπώθηκε από τα στοιχεία που έστειλαν οι διευθυντές των σχολείων, να αποσύρει την τελευταία «διευκρινιστική» εγκύκλιο που προσπαθεί να συσκοτίσει τις πραγματικές διαστάσεις του ζητήματος και αμέσως μετά να καλύψει όλες τις ανάγκες με laptop ή tablet για κάθε μαθητή και εκπαιδευτικό που αποκλείεται στην πράξη από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Ευθύνη της Κυβέρνησης είναι η εξασφάλιση των πόρων και η κάλυψη των αναγκών ενισχύοντας οικονομικά το Υπουργείο Παιδείας προς αυτήν την κατεύθυνση. Οτιδήποτε άλλο από πλευράς Υπουργείου Παιδείας και Κυβέρνησης θα αποτελεί φιάσκο και εμπαιγμό της κοινωνίας σε ένα τόσο κρίσιμο για την εκπαίδευση και την κοινωνία ζήτημα.

Οι εκπαιδευτικοί συνεχίζουμε να βρισκόμαστε δίπλα στους μαθητές μας Αποσαφήνιση ζητημάτων σχετικά με την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση Το Υπ. Παιδείας να δώσει λύσεις στα προβλήματα που υπάρχουν

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

ex-apostaseos-ekpaideusi

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,  

           Το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Δ. Θεοτοκόπουλος» εύχεται υγεία, καλή δύναμη και κουράγιο σε όλους μέσα σ’ αυτές τις ιδιαίτερες συνθήκες που βιώνει η χώρα μας και ολόκληρος ο πλανήτης.   Παρά τις δυσκολίες συνεχίζουμε να δίνουμε τη μάχη, ώστε να βρεθούμε δίπλα στους μαθητές μας με όλα τα μέσα. Οι εκπαιδευτικοί είναι αυτοί που σε άμεση καθημερινή επικοινωνία με μαθητές και γονείς, υλοποιούν την ανατροφοδοτική διαδικασία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με κάθε πρόσφορο μέσο και με τη μέθοδο που επιλέγουν ως καταλληλότερη. Οι εκπαιδευτικοί είναι αυτοί που αφιερώνουν ατέλειωτες ώρες προσωπικής εργασίας, προσπερνώντας τις δυσκολίες όπως η έλλειψη ψηφιακών υποδομών, υλικών αλλά και το επιβαρυμένο και «αδύναμο» σχολικό δίκτυο, καταφέρνουν μέσω ποικίλων τρόπων να είναι κοντά στους μαθητές τους (e-mail,  χρήση ιστολογίων των σχολικών μονάδων, σύγχρονη επικοινωνία με την τάξη τους μέσω πλατφορμών, με αξιοποίηση των ψηφιακών τάξεων και πλατφορμών κ.ά.).

Ωστόσο, αυτή η συγκινητική προσπάθεια τις τελευταίες ημέρες δυναμιτίζεται από τις πιέσεις, μέσα από παράτυπες εντολές και προφορικές οδηγίες,  στελεχών του Υπουργείου Παιδείας και της διοικητικής πυραμίδας της εκπαίδευσης που επιχειρούν να αναγκάσουν τους συναδέλφους να αξιοποιούν μόνο τις πλατφόρμες ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης του Υπουργείου αλλά και να υιοθετήσουν «υποχρεωτικά» τη χρήση της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Το Υπουργείο Παιδείας, δυστυχώς, αντί να διευκολύνει την προσπάθεια που γίνεται, βάζει συνεχώς νέα εμπόδια. Η τακτική της «υποχρεωτικότητας» συγκεκριμένων μεθόδων και μέσων στην εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στο Δημοτικό δημιουργεί την αίσθηση ότι το Υπουργείο Παιδείας κινείται εντελώς επικοινωνιακά, αγνοεί τα προβλήματα και στη πράξη απαξιώνει την προσπάθεια που έχει γίνει έως τώρα.

Αξίζει να υπογραμμίσουμε πως η μέχρι τώρα εμπειρία από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, στην οποία φοιτούν μαθητές μεγαλύτερης ηλικίας, δείχνει ότι υπάρχουν και εκεί μεγάλες δυσκολίες στη συμμετοχή ακόμα και αυτών των μαθητών στη σύγχρονη εκπαίδευση, παρά τις μεγάλες προσπάθειες των καθηγητών.

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Δ. Θεοτοκόπουλος» λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω, τις εμπειρίες των συναδέλφων από την υλοποίηση της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης στην πράξη, τις γραπτές εγκυκλίους του Υπ. Παιδείας και τις επίσημες ανακοινώσεις της ΔΟΕ, επισημαίνουμε τα παρακάτω:

  • Η επιλογή των μεθόδων υλοποίησης της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης είναι της αποκλειστικής ευθύνης των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας (σύλλογοι διδασκόντων), με βάση την άποψη που έχουν διαμορφώσει για τη λειτουργία της τάξης τους από την καθημερινή επαφή τους με τους μαθητές λαμβάνοντας υπόψη και τις τεχνικές δυνατότητες που έχουν ή δεν έχουν οι μαθητές τους.
  • Οι εκπαιδευτικοί είναι αυτοί που θα επιλέξουν, σε επίπεδο σχολικής μονάδας, αν θα υιοθετήσουν την εφαρμογή είτε της σύγχρονης είτε της ασύγχρονης είτε του συνδυασμού των δύο μεθόδων εξ αποστάσεως διδασκαλίας.
  • Οι όποιες συναντήσεις πραγματοποιούνται έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα προς τους εκπαιδευτικούς. Είναι εξαιρετικά προβληματική και δημιουργεί πολλά ερωτηματικά η διφορούμενη στάση μελών της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ., καθώς οι γραπτές οδηγίες κινούνται σε διαφορετικό πνεύμα από τις προφορικές παροτρύνσεις, μέσω των τηλεδιασκέψεων, περί «υποχρεωτικότητας» συγκεκριμένων μεθόδων (π.χ. σύγχρονη τηλεκπαίδευση).

Παράλληλα η επιχειρούμενη προσπάθεια του Υπ. Παιδείας για καθολική χρήση της σύγχρονης εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης έχει συνδυαστεί από την πλευρά του με όλες τις απαραίτητες ενέργειες; Συγκεκριμένα:

Ø  Έχει φροντίσει να άρει όλες τις ανισότητες μεταξύ των μαθητών, διασφαλίζοντας την ισότιμη συμμετοχή όλων;

Ø  Έχει προβεί σε έκτακτη χρηματοδότηση της εκπαίδευσης για την προμήθεια των αναγκαίων τεχνικών μέσων (υπολογιστές, κάμερες, πρόσβαση στο διαδίκτυο, δημιουργία κεντρικής πλατφόρμας ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού, ατέλεια για τον τηλεφωνικό αριθμό κλήσης για την πρόσβαση στις πλατφόρμες της σύγχρονης τηλεκπαίδευση κ.ά.)

Ø  Έχει αναλογιστεί ότι πολλοί γονείς διαθέτουν έναν υπολογιστή για 2-3 παιδιά αλλά και για τη δική τους χρήση ως εργαζόμενοι, ειδικότερα αν είναι εκπαιδευτικοί;

Η αλληλεγγύη μεταξύ εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων στην κοινή προσπάθεια να διατηρηθεί ζωντανή η εκπαιδευτική διαδικασία και η αμοιβαία ψυχοσυναισθηματική στήριξη, μέσω της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης, στην παρούσα κρίση της πανδημίας που κρατάει κλειστά τα σχολεία είναι ένα σημαντικό επίτευγμα.

Δίνουμε τη μάχη με όλα τα μέσα, αξιοποιούμε τα πάντα, και ταυτόχρονα:

Απαιτούμε από το Υπουργείο να ικανοποιήσει εδώ και τώρα τις διεκδικήσεις των εκπαιδευτικών. Ακόμα και στις πρωτόγνωρες συνθήκες που βιώνουμε, συνεχίζουμε να παλεύουμε, να αγωνιζόμαστε και να διεκδικούμε με γνώμονα τις ανάγκες των μαθητών μας.

Η δωρεά της ΔΟΕ των 100.000 ευρώ για αγορά υγειονομικού υλικού

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

1246890

Διάθεση του ποσού των 100.00 ευρώ για αγορά υγειονομικού υλικού Η χώρα μας, όπως και το σύνολο σχεδόν του πλανήτη, βρίσκεται αντιμέτωπη με μια δίχως προηγούμενο οδυνηρή πραγματικότητα, λόγω της πανδημίας του ιού COVID-19, όπου απειλούνται η ζωή και η υγεία όλων μας, δοκιμάζεται η αντοχή της κοινωνίας μας καθώς και του εθνικού συστήματος υγείας. Στην πρώτη γραμμή αυτής της μάχης, αγωνίζονται όλοι οι εργαζόμενοι στο Εθνικό Σύστημα Υγείας και στο Εθνικό Σύστημα Κοινωνικής Φροντίδας, οι οποίοι με αυτοθυσία και αυταπάρνηση, ξεπερνώντας ακόμα και τις φυσικές τους δυνάμεις και με κίνδυνο της υγείας της δικής τους και των οικογενειών τους, προσφέρουν στον συνάνθρωπο μέσα σε ένα Δημόσιο Σύστημα Υγείας και Πρόνοιας που ήταν και είναι υποβαθμισμένο, θύμα των πολιτικών όλων των κυβερνήσεων που με πρόσχημα την κρίση υποστελέχωσαν και υποχρηματοδότησαν τις δημόσιες δομές προσφοράς στο κοινωνικό σύνολο Ως Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. εκφράζοντας το σύνολο των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης απευθύνουμε αισθήματα ευγνωμοσύνης σε όλους αυτούς τους εργαζόμενους που με υψηλό το αίσθημα του καθήκοντος μάχονται άοκνα για το κοινωνικό σύνολο συμβάλλοντας τα μέγιστα στην εξασφάλιση του πολύτιμου αγαθού της υγείας. Εκφράζουμε την αυτονόητη και δεδομένη αλληλεγγύη μας απέναντί τους. Συντασσόμαστε με τα δίκαια αιτήματα των υγειονομικών, τα οποία αφορούν τη δημόσια υγεία και καλούμε την κυβέρνηση να κινηθεί άμεσα στην κατεύθυνση της ικανοποίησής τους (με μόνιμους διορισμούς ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού, δημιουργίας και στελέχωσης νέων ΜΕΘ σύμφωνα με τα πρότυπα και τις συστάσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας κλπ.). Σε αυτή την πολύ δύσκολη μάχη το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. αποφάσισε να συμβάλει προσφέροντας το ποσό των 100.000 ευρώ, ποσό που προέρχεται από τις συνδρομές των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης προς την Ομοσπονδία, για την αγορά υγειονομικού υλικού. Ο τρόπος και το σε ποιες νοσοκομειακές μονάδες θα διατεθεί το ποσό, θα αποφασιστεί άμεσα έπειτα από την επικοινωνία του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. τόσο με τις συνδικαλιστικές οργανώσεις του χώρου (Ο.Ε.Ν.Γ.Ε.-Π.Ο.Ε.ΔΗ.Ν.) όσο και με την ηγεσία του Υπουργείου Υγείας.

Οι εκπαιδευτικοί το μοναδικό στήριγμα των μαθητών μας στην εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

1246890

Μέσα στη δίνη της παγκόσμιας εξάπλωσης του ιού COVID-19 τα σχολεία στην Ελλάδα βρίσκονται σε αναστολή λειτουργίας «μέχρι νεωτέρας» από τις 11 Μαρτίου. Μια πρωτόγνωρη κατάσταση για το εκπαιδευτικό σύστημα, τους μαθητές, τις οικογένειές τους και τους εκπαιδευτικούς. Μια πρωτόγνωρη κατάσταση για όλη την κοινωνία που αναζητά σταθερό βηματισμό μέσα σε ένα ρευστό περιβάλλον.

Οι εκπαιδευτικοί στις δύσκολες κι ιδιαίτερες αυτές συνθήκες, από την πρώτη στιγμή πράττουν το αυτονόητο, για τους ίδιους, αλλά όχι και δεδομένο από άποψη ψηφιακών υποδομών του σχολικού δικτύου το οποίο, με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων των χρόνων της κρίσης, είναι ανεπαρκές και αδύναμο να αντέξει μια τόσο μαζική διαδικασία (είναι πάνω από 1 εκατομμύριο το μαθητικό δυναμικό της χώρας και πάνω από 150.000 οι εκπαιδευτικοί α/θμιας και β/θμιας εκπαίδευσης).

Σε άμεση καθημερινή επικοινωνία με μαθητές και γονείς, παρέχουν υποστηρικτικό εκπαιδευτικό υλικό και κατευθύνουν τους μαθητές τους σε μια ανατροφοδοτική κι εποικοδομητική, της γνώσης και της μάθησης, διαδικασία με κάθε πρόσφορο μέσο και μέθοδο που επιλέγουν ως καταλληλότερη με βάση την άποψη που έχουν διαμορφώσει για τη λειτουργία της τάξης τους από την καθημερινή επαφή τους με τους μαθητές λαμβάνοντας υπόψη και τις τεχνικές δυνατότητες που έχουν ή πιθανά δεν έχουν οι μαθητές τους.

Σε συνεργασία με τους μαθητές τους μέσω e-mail, χρήση των ιστολογίων των σχολικών μονάδων όπου αναρτούν εκπαιδευτικό υλικό, με σύγχρονη επικοινωνία με την τάξη τους μέσω skype, με τις ψηφιακές τάξεις και τις πλατφόρμες που προτείνει το Υπουργείο Παιδείας καθώς και άλλους τρόπους που υιοθετούν από κοινού με τη μαθητική κοινότητα βάση τις ιδιαίτερες συνθήκες, τον τύπο σχολείου και τον τόπο λειτουργίας του, οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης δαπανώντας ατέλειωτες ώρες πέραν αυτών που είναι «υποχρεωμένοι» και με προσωπικό κόπο ανυπολόγιστο αποτελούν το μοναδικό στήριγμα των μαθητών τους σε αυτήν την εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία.

Υλοποιούν από την πρώτη στιγμή, πριν δοθεί η όποια οδηγία από το Υπουργείο Παιδείας, την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση των μαθητών τόσο δυναμικά και αποτελεσματικά που παύει να αποτελεί μια επικουρική-υποστηρικτική εκπαιδευτική διαδικασία (γιατί αυτό είναι και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί και δεν επιτρέπεται, επιστημονικά, να υποκαταστήσει την ουσιαστική και καίρια εκπαιδευτική διαδικασία της σχολικής τάξης και ζωής ούτε να χρησιμοποιηθεί για διδασκαλία νέας ύλης) και μετατρέπεται σε ένα εκπαιδευτικό επίτευγμα. Κάποιοι (διευθυντές και υποδιευθυντές αλλά και πολλοί ακόμη εκπαιδευτικοί) βρίσκονται πολλές ώρες στο σχολείο για να ανταποκριθούν στην ανάγκη στήριξης των μαθητών όταν η μετακίνηση είναι σε ασφυκτικό έλεγχο κι ο συγχρωτισμός σε χώρους εργασίας επικίνδυνος.

Απέναντι σε όλη αυτήν την τιτάνια προσπάθεια των εκπαιδευτικών, που μια σύγκριση με το τι γίνεται στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες αποδεικνύει περίτρανα το τι επιτυγχάνουν καθημερινά, το Υπουργείο Παιδείας προσπαθώντας να προσαρμόσει ένα αδύναμο και ελλιπές ψηφιακό σύστημα στις επιταγές των καιρών, δυστυχώς, χάνει την ουσία και το μέτρο, επιδίδεται σε επικοινωνιακή ανάδειξη μιας ιδανικής εικονικής πραγματικότητας με εξαγγελίες δίχως περιεχόμενο και καλλιέργεια υπέρμετρων προσδοκιών που αποπροσανατολίζουν την κοινωνία. Το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να πει, επιτέλους, την αλήθεια.

Ότι δηλαδή δεν είναι καθόλου αυτονόητη και κανόνας η δυνατότητα πρόσβασης των μαθητών σε ηλεκτρονικό υπολογιστή καθώς και σύνδεσης με το διαδίκτυο και θα πρέπει άμεσα να φροντίσει για τον εξοπλισμό με ηλεκτρονικούς υπολογιστές όλων των οικογενειών που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αποκτήσουν αλλά και να εξασφαλιστεί ότι όλοι οι μαθητές θα έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, απαραίτητη προϋπόθεση για την εφαρμογή ασύγχρονων μορφών εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης, ώστε να μη μείνει κανένα παιδί εκτός της διαδικασίας αυτής, γεγονός, που αν δε συμβεί, θα συμβάλει στην ακόμη μεγαλύτερη αναπαραγωγή της κοινωνικής ανισότητας. Ότι το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο δεν είναι σε θέση να ανταποκριθεί στον τεράστιο φόρτο που δέχεται καθημερινά με αποτέλεσμα εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς να περνούν ώρες ανούσιας αναμονής μπροστά στις οθόνες των υπολογιστών. Ότι οφείλεται στις άοκνες προσπάθειες των εκπαιδευτικών το γεγονός της μεγάλης ανταπόκρισης του μαθητικού πληθυσμού στην εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση.

Αντί όμως αναγνώρισης, παρουσιάζεται όλο και πιο συχνά το νοσηρό φαινόμενο, οι εκπαιδευτικοί να στοχοποιούνται. Η ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου είναι τεράστια αφού στο επικοινωνιακό της παιχνίδι «λησμονεί» την ανάδειξη του εξαιρετικού ρόλου που διαδραματίζουν, ίσως για να μην αναδειχθεί η διαχρονική εγκατάλειψή τους από τις κυβερνήσεις στον αγώνα στήριξης του δημόσιου σχολείου.

Ως αποτέλεσμα, ολίγιστοι, αδαείς και εμπαθείς δημοσιογράφοι εθίζουν την κοινή γνώμη στον κοινωνικό αυτοματισμό και την υπόδειξη ενόχων, σε μια προσπάθεια να αυξήσουν τα τηλεοπτικά τους μερίδια και να ικανοποιήσουν τα επιχειρηματικά συμφέροντα που εξυπηρετούν, καταφέρονται με μένος ενάντια στους εκπαιδευτικούς με απρεπείς συμπεριφορές και χαρακτηρισμούς καθώς και με επιθέσεις επιπέδου πεζοδρομίου. Είναι προφανές ότι δεν τους ενδιαφέρει η αλήθεια. Ότι δηλαδή οι αστήρικτοι για χρόνια από την πολιτεία και δίχως υλικά μέσα και επιμόρφωση εκπαιδευτικοί, μόνοι τους επιμορφώνονται δαπανώντας χρήματα και χρόνο που δεν τους περισσεύουν, μέσα από την ατομική τους δράση και τη συλλογική τους οργάνωση κρατούν όρθιο το δημόσιο σχολείο και στηρίζουν τους μαθητές των λαϊκών οικογενειών στον άνισο αγώνα τους για μόρφωση. Αυτό, προφανώς, τους ενοχλεί αφού τους βλέπουμε απροκάλυπτα να θεοποιούν οτιδήποτε ιδιωτικό ενάντια σε οτιδήποτε κοινωνικό και δημόσιο. Δεν θα τους αναφέρουμε ως πρόσωπα. Ας αναλογιστεί όμως η ελληνική κοινωνία, που βιώνει την αλήθεια και γνωρίζει την προσπάθεια των εκπαιδευτικών, αν της αξίζει να «ενημερώνεται»  από τέτοιου ύφους και ήθους άτομα.

Ως Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας, ως Έλληνες εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, στη σημερινή εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία στηρίζουμε τους μαθητές και τις μαθήτριές μας, όπως πάντα πράττουμε, με συναίσθηση της εκπαιδευτικής και κοινωνικής μας ευθύνης. Δείχνουμε αλληλεγγύη, αγωνιζόμαστε όλοι μαζί εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς, κοινωνία. Διεκδικούμε δημόσια εκπαίδευση ισχυρή, αντάξια των ονείρων και των αναγκών των μαθητών μας.

 

Σχετικά με τη λειτουργία της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης: Αποτίμηση, προβλήματα, παρατηρήσεις και προτάσεις Όχι στην επικοινωνιακή διαχείριση από το ΥΠ. Παιδείας, έκτακτη χρηματοδότηση της εκπαίδευση για ισότιμη πρόσβαση όλων των μαθητών

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

asset-v1 meaeXmeaeX012017-18 atypeassetblockodl icon 1

Σ’ αυτή την πρωτόγνωρη κατάσταση που βιώνει όλος ο πλανήτης με την πανδημία του κορονοϊού και τις νέες δύσκολες συνθήκες που δημιουργούνται από τα έκτατα μέτρα περιορισμού της εξάπλωσης του covid-19, οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης βρισκόμαστε καθημερινά δίπλα στους μαθητές μας και στους γονείς του. Είμαστε δίπλα τους με όρους στήριξης και εμψύχωσης, λαμβάνοντας υπόψη τη ψυχοσυναισθηματική στήριξη που χρειάζονται μικροί και μεγάλοι από την ραγδαία αλλαγή της καθημερινότητας. Είμαστε δίπλα τους με όρους ανθρωπιάς και αλληλεγγύης, καθώς αρκετοί γονείς των μαθητών μας, τη δεδομένη χρονική στιγμή δεν εργάζονται, έχει περικοπεί ο μισθός τους ή αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο της απόλυσης και της ανεργίας.

Παράλληλα, από την πρώτη στιγμή είμαστε και δίπλα στους μαθητές μας από τη σκοπιά της παιδαγωγικής και εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η εκπαιδευτική κοινότητα, αντιλαμβανόμενητο μακροχρόνιο κλείσιμο των σχολικών μονάδων, ενήργησε άμεσα και ανταποκρίθηκε στην εφαρμογή της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες που υπάρχουν. Επισημάναμε ως Κλάδος όμως και ουσιαστικά ζητήματα που προκύπτουν, που είναι χρήσιμο να τα επαναλάβουμε:

·       Πρόκειται για μια επικουρική-υποστηρικτική εκπαιδευτική διαδικασία, ενταγμένη στις ανάγκες που θέτει το ιδιόμορφο έκτακτο πλαίσιο που ζούμε και κατά συνέπεια πραγματοποιείται σε επίπεδο ανατροφοδότησης και όχι για τη διδασκαλία νέας ύλης.

·       Δεν εξασφαλίζεται η ισότητα ευκαιριών, καθώς το μέτρο δεν μπορεί να αγκαλιάσει το σύνολο των μαθητών (διαθέσιμοι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, πρόσβαση στο διαδίκτυο). Για το λόγο αυτό ο Κλάδος πρότεινε άμεσα η κυβέρνηση να φροντίσει για τον εξοπλισμό με ηλεκτρονικούς υπολογιστές όλων των οικογενειών που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αποκτήσουν και τη δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο.

Μετά το πέρας ορισμένων ημερών οφείλουμε να υπογραμμίσουμε ορισμένα ζητήματα που έχουν διαπιστωθεί στη λειτουργία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης:

Ø  Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και οι πλατφόρμες που προτάθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα σύνδεσης και ταχύτητας, γεγονός που καθυστερεί σε μεγάλο βαθμό τη δυνατότητα εγγραφών και λειτουργίας της εξ’ αποστάσεως. Τα προβλήματα αυτά τα αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς που καλούνται να πάρουν κωδικούς για τα παιδιά τους. Αυτό αποδεικνύεται και από τη νέα παράταση που δόθηκε για την εγγραφή όλων στο ΠΣΔ μέχρι τις 30 Μάρτη.

Ø  Το Υπουργείο Παιδείας δυστυχώς βασίζεται μέχρι και σήμερα στη λογική της επικοινωνίας με αλλεπάλληλες συνεντεύξεις της πολιτικής ηγεσίας, «πως όλα βαίνουν καλώς», αλλά στην πραγματικότητα δεν έκανε απολύτως τίποτα για τους μαθητές που δεν έχουν τα τεχνικά και απαραίτητα μέσα για την ισότιμη συμμετοχή στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση (πρόσβαση στο διαδίκτυο, υπολογιστές, τάμπλετ).

Ø  Το Υπουργείο Παιδείας δεν παρείχε και καμία στήριξη στους εκπαιδευτικούς που κι αυτοί αντιμετωπίζουν τα ίδια ζητήματα με τις οικογένειές τους (παιδιά σε σχολική ηλικία ή συζύγους που δουλεύουν εξ αποστάσεως, άρα και πόσους υπολογιστές μπορεί να διαθέτει μια οικογένεια).

Ø  Εκεί που φοιτούν παιδιά μεταναστών και προσφυγόπουλα υπάρχουν επιπλέον, ιδιαίτερες δυσκολίες, για τις οποίες πρέπει το Υπουργείο να βρει άμεση και εφαρμόσιμη λύση.

Ø  Στο πεδίο της Προσχολικής Εκπαίδευσης δεν έχει υπάρξει ακόμη καμία επίσημη οδηγία ή εγκύκλιο από το Υπ. Παιδείας, κάτι που ίσως γίνει το αμέσως προσεχές διάστημα και αναμένουμε συγκεκριμένες και σαφείς κατευθύνσεις. Εδώ να σημειώσουμε πως πέρα από τους εκπαιδευτικούς των δημοτικών σχολείων και οι νηπιαγωγοί –όσο αυτό είναι εφικτό– έχουν επαφή με τους μαθητές με διάφορους και ποικίλους τρόπους (mail, viber, youtube, blog και ιστοσελίδες σχολείων, πλατφόρμες επικοινωνίας).

Μέσα σε όλο αυτό το πλαίσιο και της προσπάθειας των εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών να λειτουργήσουν με την ασύγχρονη μορφή εκ’ αποστάσεως εκπαίδευση, το Υπουργείο Παιδείας λίγες μέρες μετά εκδίδει νέα εγκύκλιο που ανατρέπει τα δεδομένα και επιδιώκει να εισάγει τη σύγχρονη μορφή (η απευθείας διδασκαλία και μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο από εκπαιδευτικό, μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας, σε μαθητές, που παρακολουθούν ζωντανά μέσω υπολογιστή, τάμπλετ).

Ωστόσο, εδώ προκύπτουν σοβαρά ερωτήματα-ζητήματα λειτουργίας, ισοτιμίας, καθολικότητας και εφαρμογής της σύγχρονης εκ’ αποστάσεως εκπαίδευσης:

§  Ποια είναι άραγε η παιδαγωγική ομάδα του Υπουργείου και με γνώμονα ποια θεωρία μάθησης πιστεύει ότι μπορεί αυτή η μορφή εκπαίδευσης να λειτουργήσει καθολικά στο Δημοτικό σχολείο;

§  Πώς μπορούν μαθητές χωρίς υπολογιστή, χωρίς σύνδεση στο διαδίκτυο να έχουν ταυτόχρονη πρόσβαση;

§  Πώς μπορούν να συνδεθούν δύο μαθητές δημοτικού ή δημοτικού-γυμνασίου την ίδια ώρα από έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή για να παρακολουθήσουν τη διαδικασία;

§  Πώς μπορεί ο εκπαιδευτικός να συμμετέχει στη Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση όταν την ίδια ώρα τα παιδιά του θα πρέπει να παρακολουθούν τη δική τους τάξη;

Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, θέλοντας να ανεβάσει υψηλότερα τον επικοινωνιακό πήχη, επιδιώκει πλαίσιο ένταξης του Δημοτικού σχολείου στη Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση.  Είναι κοινά αποδεκτό ότι βρισκόμαστε μπροστά σε μια σοβαρή κοινωνικοπολιτική κατάσταση και το υπουργείο αναζητά τρόπους να αποποιηθεί την κοινωνική ευθύνη που οφείλει να υποδείξει η πολιτεία. Κοινωνική ευθύνη, απέναντι σε όλους αυτούς που δεν έχουν τα απαραίτητα μέσα, είτε για οικονομικούς λόγους είτε για λόγους μόνιμης κατοικίας, ώστε να συνδεθούν με Σύγχρονες μορφές εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Στην αντίπερα όχθη, οι εκπαιδευτικοί αναγνωρίζοντας την ατομική μας ευθύνη με όρους συλλογικής συνείδησης, με ό, τι μέσα διαθέτουμε παλεύουμε για μια καλύτερη εκπαίδευση για όλους τους μαθητές μας.

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Δ. Θεοτοκόπουλος» προτείνει:

  • Να σταματήσει από την πλευρά του Υπ. Παιδείας η επικοινωνιακή διαχείριση της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης.

·        Αύξηση της χρηματοδότησης για την Παιδεία και δωρεάν εξασφάλιση των τεχνικών μέσων στους μαθητές που δεν έχουν τη δυνατότητα με σκοπό την ισότιμη συμμετοχή στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση (πρόσβαση στο διαδίκτυο, υπολογιστές, τάμπλετ).

  • Να χρησιμοποιηθεί η δημόσια τηλεόραση ως εργαλείο για την εκπαίδευση των μαθητών μας (εκπαιδευτική τηλεόραση, προγράμματα υγείας και περιβάλλοντος, ταινίες από παιδικά και μαθητικά φεστιβάλ, κ.ά.).
  • Να γίνει διαμοιρασμός πλατφορμών (Ασύγχρονης και Σύγχρονης εκπαίδευσης) στην Πρωτοβάθμια και στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
  • Στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση οι πλατφόρμες θα πρέπει να είναι ενδεικτικές σύμφωνα με την ηλικία των μαθητών και διαφορετικές από τις υπόλοιπες βαθμίδες εκπαίδευσης ώστε να μην «σέρνεται» το σύστημα.

Δίνουμε τη μάχη με όλα τα μέσα, αξιοποιούμε τα πάντα, και ταυτόχρονα:

Απαιτούμε από το Υπουργείο να ικανοποιήσει εδώ και τώρα τις διεκδικήσεις των εκπαιδευτικών. Ακόμα και στις πρωτόγνωρες συνθήκες που βιώνουμε, συνεχίζουμε να παλεύουμε, να αγωνιζόμαστε και να διεκδικούμε με γνώμονα τις ανάγκες των μαθητών μας.

Θέμα: Μένουν άστεγοι εκατοντάδες εκπαιδευτικοί στα νησιά

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

IJAOSIJAOSIDASD

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. από την πρώτη στιγμή, το βράδυ της Πέμπτης 19 Μαρτίου, όταν εκδόθηκε η ανακοίνωση του Υπουργείου Υγείας που ανέφερε «Το Υπουργείο τουρισμού με γνώμονα την προστασία των εργαζομένων στα ξενοδοχεία ανακοινώνει την απόφαση της Κυβέρνησης για αναστολή της λειτουργίας των ξενοδοχείων 12μηνης λειτουργίας έως το τέλος Απριλίου με την υποχρέωση να λειτουργεί 1 ξενοδοχείο ανά πρωτεύουσα περιφερειακής ενότητας και 3 ξενοδοχεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Η απόφαση θα ισχύσει από τα μεσάνυχτα της 22ας προς 23ης Μαρτίου», ήρθε σε επαφή με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας επισημαίνοντας ότι θα έπρεπε να υπάρξει άμεσα ρύθμιση ώστε να εξασφαλιστεί η παραμονή εκατοντάδων εκπαιδευτικών των νησιωτικών περιοχών της Ελλάδας που αναγκαστικά (λόγω της έλλειψης προσφοράς σε κατοικίες) διαμένουν σε δωμάτια ξενοδοχείων.

               Όλο το πρωί της Παρασκευής 20 Μαρτίου σε επικοινωνία με τους προέδρους των τοπικών Συλλόγων Εκπαιδευτικών Π.Ε. συλλέξαμε αριθμητικά στοιχεία τα οποία και θέσαμε υπόψη της πολιτικής ηγεσίας. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι τεράστιο ζήτημα δημιουργείται για περίπου 100 συναδέλφους πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Κω, 50 στη Ρόδο, 20 στην Κάλυμνο , 15 στη Λέρο, 20 στο Λασίθι χωρίς να αποκλείεται το ενδεχόμενο να υπάρχουν περιπτώσεις οι οποίες δεν έχουν τεθεί υπόψη μας. Η απάντηση που λάβαμε από την πολιτική ηγεσία ήταν ότι υπήρξε επικοινωνία με το Υπουργείο Τουρισμού ώστε να εφαρμοστεί και για τους αναπληρωτές συναδέλφους μας ό,τι ισχύει και για τα σώματα ασφαλείας που υπηρετούν στη Θράκη και στα νησιά.

               Μέχρι στιγμής, όμως, ένα 24ωρο πριν την εφαρμογή του μέτρου το μόνο δεδομένο του οποίου γινόμαστε κοινωνοί είναι η ειδοποίηση-τελεσίγραφο που δέχονται οι συνάδελφοι από τους ιδιοκτήτες των ξενοδοχείων ότι από αύριο τα μεσάνυχτα δεν μπορούν να διαμένουν πλέον στα δωμάτιά τους και θα είναι άστεγοι.

               Καλούμε την κυβέρνηση να λάβει και να ανακοινώσει άμεσα τις αποφάσεις που θα διασφαλίσουν το αυτονόητο για τους συναδέλφους μας, να έχουν δηλαδή στέγη να μείνουν στις περιοχές, μακριά από τις οικογένειές τους, όπου προσφέρουν της υπηρεσίες τους στη δημόσια εκπαίδευση κάτω από αντίξοες συνθήκες.

Εμπλοκή τρίτων στην εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση: Καμία ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης αξιοποιώντας τα μέτρα πρόληψης

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

e-learning-article.jpg  501x267 q75 crop subsampling-2 upscale

Θέμα: Να αντιληφθεί την πραγματικότητα και να αναλάβει τις ευθύνες της  η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για το ζήτημα της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης.  Καμία εμπλοκή της τοπικής αυτοδιοίκησης και άλλων άσχετων με την εκπαίδευση, στη διαδικασία.

Είναι γεγονός ότι το τοπίο που διαμορφώνεται αυτή τη στιγμή στην εκπαίδευση, έπειτα από την (αναγκαία και θετική ως αντίδραση από την πολιτική ηγεσία) αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων ως μέτρο για την αποτροπή της εξάπλωσης  του κορωνοϊού COVID-19, ανοίγει το δρόμο για την υιοθέτηση, σε κάποιες περιπτώσεις, μεθόδων στην εκπαιδευτική διαδικασία που μέχρι σήμερα δεν είχαν χρησιμοποιηθεί παρά ελάχιστα, όπως αυτή της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης. Κάτι τέτοιο, όμως, θα πρέπει να γίνει με γνώμονα τα αντικειμενικά δεδομένα που συνθέτουν το τοπίο της εκπαιδευτικής πραγματικότητας και, φυσικά, με ουσιαστικό διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα, κάτι, που για μια ακόμη φορά, η πολιτική ηγεσία δεν είναι πρόθυμη να πράξει.

Όπως, μάλιστα, αναφέρουν ειδικοί στο ζήτημα αυτό  «Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν είναι κάτι που αποφασίζεις σε μια μέρα και την επόμενη υλοποιείς. Απαιτεί προετοιμασία, σχεδιασμό, διδακτικούς και μαθησιακούς στόχους, μαθησιακό υλικό, ορισμούς επικοινωνιακών αλληλεπιδράσεων» (Αντώνης Λιοναράκης  Καθηγητής Ανοικτής και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης στο Ε.Α.Π. με άρθρο σε εκπαιδευτικού περιεχομένου ιστοσελίδα).

Οι ανακοινώσεις του Υπουργείου Παιδείας επί του ζητήματος  φαίνεται να αγνοούν βασικά δεδομένα που σχετίζονται τόσο με τη δυνατότητα του εκπαιδευτικού μας συστήματος να υποστηρίξει μια τέτοια κατάσταση όσο και  των μαθητών του δημοτικού σχολείου, να ανταποκριθούν σε μια τέτοια διαδικασία και δεν λαμβάνουν υπόψη το γεγονός ότι μένει ανοιχτό το ενδεχόμενο  χρήσης εκπαιδευτικού υλικού που δεν συνάδει με το υφιστάμενα Αναλυτικά Προγράμματα. Αγνοούν, επίσης, το γεγονός ότι εξαιρετικά μεγάλος αριθμός μαθητών δεν έχει πρόσβαση σε ηλεκτρονικό υπολογιστή ή/και στο διαδίκτυο (εκτός κι αν θεωρείται δεδομένο από την πολιτική ηγεσία ότι θα αφορά μόνον μαθητές που ανήκουν σε οικογένειες με βιοτικό επίπεδο συγκεκριμένων, υψηλών δυνατοτήτων), κάτι που θα αφαιρέσει από το εγχείρημα το αναγκαίο στοιχείο του να αφορά το σύνολο των μαθητών, δίχως καμιά διάκριση.

Στις ανακοινώσεις αυτές γίνεται, επίσης, ευχαριστήρια αναφορά σε συγκεκριμένες ιδιωτικές εταιρείες που παρέχουν δωρεάν στο Υπουργείο ψηφιακές πλατφόρμες κάτι που ανοίγει μια σειρά από σοβαρά ζητήματα σε σχέση με το πώς η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου αντιλαμβάνεται την υποχρέωση του για την παροχή δημόσιας, δωρεάν εκπαίδευσης προς τους μαθητές από τη στιγμή, μάλιστα, που διαχρονικά οι ηγεσίες του Υπουργείου δεν έχουν μεριμνήσει για την ουσιαστική ανάπτυξη και υποστήριξη πλατφόρμας σύγχρονης και ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης.

Εξαιρετικά ανησυχητικό είναι, τέλος, το ζήτημα  που δημιουργείται από την ανακοίνωση της Περιφέρειας Αττικής με την οποία γνωστοποιείται η πρωτοβουλία της για παροχή «εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης για μαθητές Δημοτικού που φοιτούν στις τάξεις Ε’ και ΣΤ’, καθώς και για τους μαθητές και των τριών τάξεων του Γυμνασίου», σε συνεργασία με (αναφερόμενη στην ανακοίνωση) ιδιωτική εταιρεία. Είναι πιθανό δε, για διαφημιστικούς ή άλλους λόγους, να υπάρξουν στη συνέχεια και άλλες τέτοιες πρωτοβουλίες, οι οποίες θα πραγματοποιούνται χωρίς κανέναν απολύτως έλεγχο και χωρίς καμία διαβεβαίωση αρμόδιου επιστημονικού οργάνου ότι είναι κατάλληλες για τους μαθητές.

               Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. εκφράζει τον έντονο προβληματισμό του για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει το ζήτημα η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου και θεωρεί ότι, έστω και τώρα, είναι απαραίτητο να υπάρξει συνάντησή του με αυτήν. Καταδικάζει, επίσης, τις μεθοδεύσεις για ανάπτυξη ρόλου τόσο της τοπικής αυτοδιοίκησης όσο και ιδιωτικών εταιρειών στον τομέα της δημόσιας, δωρεάν εκπαίδευσης και καλεί την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου να φροντίσει για την άμεση αντιμετώπιση του φαινομένου. Εάν δεν το πράξει φέρει ακέραια την ευθύνη για τα δεδομένα που δημιουργούνται κάτι το οποίο ως Δ.Σ. καταγγέλλουμε.

Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δομήνικος Θεοτοκόπουλος

Διεύθυνση: Τίτου Γεωργιάδη & Γερωνυμάκη, Ηράκλειο Κρήτης, Τ.Κ. 71306
Επικοινωνία: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. Τηλ. & Fax. 2810227341
Ώρες λειτουργίας 18:00-20:00 καθημερινές