Δερμιτζάκης Δημήτρης Ηράκλειο, 7 Σεπτεμβρίου 2013
Αιρετός ΑΠΥΣΠΕ Κρήτης
Mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.">dermisdimitris@yahoo.gr
Τηλ : 6989980830
1η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2013
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,
καλή σχολική χρονιά με δύναμη ψυχής και υπομονής.
Είναι πραγματικά πολύ έντονα τα συναισθήματα και οι ευθύνες που μου αναλογούν να αναλαμβάνω το ρόλο του αιρετού ΑΠΥΣΠΕ Κρήτης σε μια περίοδο ιδιαίτερα κρίσιμη και ασταθής για την παιδεία και τον τόπο. Επίσης σημαντικές οι ευθύνες και μεγάλη η τιμή, να αντικαταστώ ένα αιρετό συνδικαλιστή του διαμετρήματος του Ζαχαρία Καψαλάκη. Η δέσμευση του, η οποία αποτελεί και δέσμευση της ΕΝΩΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ , για θητείες στο συνδικαλισμό αλλά και τη δυνατότητα νέων ανθρώπων να εκπροσωπήσουν τον κλάδο, υλοποιείτε στο ακέραιο.
Θεωρώ χρέος μου την παραπάνω εισαγωγή , πριν μπω στην ενημέρωση για την συνεδρίαση της 30ης Αυγούστου 2013 στο συμβούλιο του ΑΠΥΣΠΕ.
Σχολείο Ευρωπαϊκής Παιδείας
Το θέμα της συνεδρίασης ήταν η μοριοδότηση για την επιλογή προσωπικού στο Σχολείο Ευρωπαϊκής Παιδείας. (Σ.ΕΠ.). Πιο συγκεκριμένα με εγκύκλιο - http://dipe.reth.sch.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=1702:-1757106375131-7-2013-&catid=3:2010-11-25-15-19-07&Itemid=6 -
προκηρύχτηκαν τριάντα (30) θέσεις για εκπαιδευτικούς στο αγγλόφωνο τμήμα Π.Ε και Δ.Ε του (Σ.Ε. Π) πλήρους και μειωμένου ωραρίου.
Συγκεκριμένα η παραπάνω εγκύκλιος στηριζόμενη στις διατάξεις του νόμου 3376/2005 (ΦΕΚ 191 Α΄/2-8-2005) προκηρύσσει είκοσι (20) θέσεις πλήρους ωραρίου , δέκα (10) θέσεις μειωμένου ωραρίου και ενός (1) ωρομίσθιου εκπαιδευτικών για να καλυφθούν οι ανάγκες διδασκαλίας για το έτος 2013-14.
Σε αυτό που διαφώνησα μέσα στην συνεδρίαση επί της αρχής ήταν ότι ο νόμος ο οποίος τοποθετεί τους μη φυσικούς ομιλητές ξένων γλωσσών σε δεύτερο πίνακα και δίνει προτεραιότητα στους φυσικούς ομιλητές της γλώσσας. Πολύ απλά αυτοί που έχουν «μητρική» γλώσσα την αλλοδαπή τοποθετούνται στον πρώτο πίνακα και εφόσον εξαντληθεί επιλέγουν από το δεύτερο όπου βρίσκονται οι εκπαιδευτικοί που δεν είναι φυσικοί ομιλητές. Να σημειώσουμε βέβαια εδώ ότι σχεδόν πάντα ο πρώτος πίνακας είναι πολυάριθμος οπότε ούτε λόγος για τον δεύτερο πίνακα.
Τι είπα στη συνεδρίαση
Αυτά που κατέθεσα στη συνεδρίαση ως επιχειρήματα στη διαφωνία, μου ήταν τα παρακάτω. Καταρχήν ένας συνάδελφος εκπαιδευτικός με αντίστοιχα πτυχία ελληνικών πανεπιστημίων με πτυχία άριστης γλωσσομάθειας, δεν μπορεί να καταλάβει θέσει νηπιαγωγών και δασκάλων τουλάχιστον για την Α/θμια που εκπροσωπώ;
Δηλαδή, αγαπητοί συνάδελφοι, αν έχουμε το χαρακτηριστικό παράδειγμα του Έλληνα εκπαιδευτικού, το οποίο συναντάμε σε μεγάλο βαθμό στην ελληνική κοινωνία, ο οποίος σπούδασε από τα εφηβικά του ακόμα χρόνια στο εξωτερικό με μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς τίτλους σε ευρωπαϊκά πανεπιστήμια και πολύ πιθανόν και διδακτική εμπειρία σε ξένα κράτη δεν μπορεί να διδάξει σε ένα ξενόγλωσσο δημοτικό τμήμα του (ΣΕΠ); Επίσης ένας κάτοχος ξενόγλωσσης φιλολογίας σε ελληνικό πανεπιστήμιο, με πιθανές μετεκπαιδεύσεις στο εξωτερικό δεν είναι επίσης ισάξιος με αυτόν που κατέχει την ξένη φυσική γλώσσα; …και ακόμα τόσοι εκπαιδευτικοί που πέρασαν αποσπασμένοι από τα ελληνικά σχολεία της Ευρώπης , κάτοχοι αρκετών τίτλων σπουδών είναι επίσης κατώτεροι και δεν έχουν προτεραιότητα;;;
Αλίμονο γιατί τόσο υποτίμηση στους Έλληνες εκπαιδευτικούς!!!
Απαράδεκτος ο νόμος
Τέλος κατέθεσα ότι θεωρούμε τον ισχύοντα νόμο απαράδεκτο, ιδιαίτερα σε μια εποχή που βιώνουμε ένα μεγάλο αριθμό νέων ανέργων, γι αυτό και αποχώρησα από τη διαδικασία. Δε μπορείς να διαφωνείς κάθετα με το νόμο και να παραμένεις στις κρίσεις του προσωπικού, βάση αυτού.
Διεκδικούμε και καλούμε τα συνδικαλιστικά μας όργανα τα πρωτοβάθμια, αλλά και τη ΔΟΕ να καταγγείλει τον ισχύοντα νόμο όπου βάζει σε «δεύτερη μοίρα» τους εκπαιδευτικούς που δεν έχουν μητρική γλώσσα την αλλοδαπή.
Προτείνουμε ως ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε να αντιμετωπίζονται ισάξια και ισότιμα όλοι οι εκπαιδευτικοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτό άλλωστε ήταν και το πνεύμα της ευρωπαϊκής ένωσης και προοπτικής:!!!;;;;;
ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΙΚΑ;;;
Δημήτρης Δερμιτζάκης
Αιρετός ΑΠΥΣΠΕ Κρήτης
Σας παραθέτω τη δήλωσή μου, όπως την κατέθεσα στο συμβούλιο του ΑΠΥΣΠΕ Κρήτης
ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΑΙΡΕΤΟΥ ΤΗΣ ΕΝΩΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. – ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΑ
ΠΡΟΣ
Τα μέλη της Επιτροπής επιλογής
εκπαιδευτικών Π.Ε και Δ.Ε του Σχολείου Ευρωπαϊκής Παιδείας
Σας ενημερώνω ότι ως αιρετός, διαφωνώ με την ισχύουσα νομοθεσία επιλογής εκπαιδευτικών Π.Ε και Δ.Ε του Σχολείου Ευρωπαϊκής Παιδείας, αφού διακατέχεται από στοιχεία εκπαιδευτικού ρατσισμού σε βάρος των συναδέλφων μου Ελλήνων εκπαιδευτικών.
Συγκεκριμένα, βάση της προκήρυξης αρ. πρωτ. 1757Π/106375/Ζ1/31-7-2013 «πλήρωσης θέσεων εκπ/κών στο σχολείο Ευρωπαϊκής Παιδείας»,
α π α γ ο ρ ε ύ ε τ α ι
Ουσιαστικά στους Έλληνες εκπαιδευτικούς πτυχιούχους Ελληνικών Πανεπιστημίων να συμμετέχουν στη διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικών Π.Ε και Δ.Ε του Σχολείου Ευρωπαϊκής Παιδείας.
Βάση της εγκυκλίου, οι υποψήφιοι θα πρέπει να «έχουν ως μητρική γλώσσα: i) την αγγλική προκειμένου για τις θέσεις νηπιαγωγών και δασκάλων καθώς και τις θέσεις μαθηματικών, φυσικού, χημικού, καλλιτεχνικών και μουσικής ii) τη γαλλική προκειμένου για τη θέση του αναπληρωτή με μειωμένο ωράριο Μαθηματικού ή Φυσικού ή Χημικού ή Βιολόγου iii) τη γερμανική προκειμένου για τη θέση ωρομισθίου Φυσικού ή Χημικού ή Μαθηματικού ή Βιολόγου και iv) την αντίστοιχη γλώσσα (αγγλική, γαλλική, γερμανική, ισπανική, ιταλική, πορτογαλική ή λετονική) την οποία θα διδάξουν στα τμήματα της μητρικής (L1) ή της γλώσσας ΙΙ, ΙΙΙ και IV.»
Αλήθεια, συνάδελφος εκπαιδευτικός με αντίστοιχα πτυχία ελληνικών πανεπιστημίων, με πτυχία γλωσσομάθειας, δεν μπορεί να καταλάβει θέσεις νηπιαγωγών και δασκάλων, τουλάχιστον για την Α/θμια Εκπ/ση που εκπροσωπώ; Γιατί τόση υποτίμηση στους Έλληνες εκπαιδευτικούς;
Το συγκεκριμένο σχολείο χρηματοδοτείται από το υστέρημα του Ελληνικού Λαού με το ποσό που αγγίζει το 1.500.000 ευρώ ετησίως.
Οι Έλληνες Εκπαιδευτικοί είναι ισάξιοι των ξένων συναδέλφων μας, πολλοί δε από αυτούς έχουν μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς τίτλους σπουδών…
Ακόμα τόσοι εκπαιδευτικοί που πέρασαν αποσπασμένοι από τα ελληνικά σχολεία της Ευρώπης , κάτοχοι αρκετών τίτλων σπουδών είναι επίσης κατώτεροι και δεν έχουν προτεραιότητα;;;
Θεωρώ ανεπίτρεπτο να μην τους δίνεται η δυνατότητα να διδάξουν στο παραπάνω σχολείο…
Σεβόμενος της σπουδές τους, τον αγώνα και την αγωνία τους, την ανεργία που μαστίζει σήμερα την ελληνική κοινωνία και τους άνεργους Έλληνες συναδέλφους μου, αλλά και τη συνδικαλιστική μου ιδιότητα,
δ η λ ώ ν ω
ότι δεν θα συμμετέχω στη διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικών Π.Ε και Δ.Ε του Σχολείου Ευρωπαϊκής Παιδείας και αποχωρώ από τη συνεδρίαση.
Ηράκλειο 30 Αυγούστου 2013
Ο αιρετός του ΑΠΥΣΠΕ Κρήτης