Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. ν. Ηρακλείου «Δ. Θεοτοκόπουλος», λαμβάνοντας υπόψη τις αποφάσεις της ΔΟΕ, προχωράει στην χάραξη της παραπέρα πορείας με πολύμορφες δράσεις για την υλοποίηση του αγωνιστικού σχεδιασμού ενάντια στο αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο και στην τροπολογία της ντροπής σχετικά με τις κάμερες στις σχολικές τάξεις.
Ένα νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο αυξάνει τον αριθμό των μαθητών στα τμήματα με σκοπό τις συμπτύξεις-συγχωνεύσεις τμημάτων-σχολείων και τη δραστική μείωση των θέσεων εργασίας. Επίσης, επιβάλλει τον σκληρό ανταγωνισμό στην εκπαίδευση με την εφαρμογή εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης με στόχο την κατηγοριοποίηση σχολικών μονάδων, εκπαιδευτικών και μαθητών. Επιπλέον, σκοπεύει στη «σχολειοποίηση» του Νηπιαγωγείου με την κατάτμηση σε διακριτά διδακτικά αντικείμενα με την εισαγωγή των Αγγλικών σε πρώτη φάση και αργότερα της Φυσικής Αγωγής και της Πληροφορικής σε δεύτερο χρόνο, γεγονός που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τη φιλοσοφία του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών και δεν λαμβάνει υπόψη τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των νηπίων.
Με την απαράδεκτη και αντισυνταγματική τροπολογία σε άσχετο νομοσχέδιο η κυβέρνηση της ΝΔ προσπαθεί να στήσει, εν μέσω πανδημίας, Οργουελιανό περιβάλλον στα σχολεία μας, με την ζωντανή μετάδοση του μαθήματος σε πραγματικό χρόνο μέσω κάμερας. Όπως είναι γνωστό στην παιδαγωγική επιστήμη το σχολικό μάθημα παράγεται από όλη την τάξη κι όχι μόνο από τον εκπαιδευτικό. Το μάθημα δεν γίνεται καθέδρας αλλά με τη συμμετοχή όλων των μαθητών μεταξύ τους και με το καθένα χωριστά (εξατομικευμένα). Και μην ξεχνάμε ότι η σχολική τάξη είναι ο χώρος όπου αξιοποιείται το λάθος, γιατί, μέσα από το λάθος, οι μαθητές μας προχωράνε και προοδεύουν. Μέσα στην σχολική τάξη χωρούν πολλά συναισθήματα όπως: η αγάπη, η προσοχή, το ενδιαφέρον κλπ.
Διερωτόμαστε λοιπόν προς την πολιτική ηγεσία:
Ø Γνωρίζετε ότι φυσική τάξη διαπνέεται από την παιδαγωγική σχέση, την εκπαιδευτική-κοινωνική σχέση μαθητών με μαθητές, εκπαιδευτικού με μαθητές και ότι αυτή η σχέση, μια σχέση ομάδας, δεν μπορεί να προορίζεται για κρυφό ή φανερό μάτι και ότι η εκπαιδευτική διαδικασία και το μάθημα στην τάξη δεν προσφέρονται για λογικές κλειδαρότρυπας;
Ø Πώς θα διαφυλαχθεί η διδασκαλία όταν όλοι γνωρίζουν ότι παρακολουθούνται, σχολιάζονται και πιθανόν καταγράφονται – ενδεχομένως ακόμη και για δόλιους σκοπούς- από οποιονδήποτε σχετικό ή άσχετο με μαθητές και εκπαιδευτικούς;
Ø Πώς θα προστατευθούν τα προσωπικά δεδομένα των ανήλικων μαθητών μας αλλά και των εκπαιδευτικών; Όταν απαιτείται έγγραφη βεβαίωση του γονέα ή κηδεμόνα για την ανάρτηση φωτογραφιών που απεικονίζουν τον μαθητή από σχολικές δράσεις σε ιστοσελίδα του σχολείου πως είναι διασφαλισμένη νομικά η μετάδοση του μαθήματος σε απευθείας σύνδεση;
Ø Πώς θα προστατευθούν από μία πιθανή διαπόμπευση –και με μαγνητοσκόπηση μάλιστα – μαθητές και εκπαιδευτικοί; Ειδικότερα όταν γνωρίζουμε πως σε μια σχολική αίθουσα υπάρχουν παιδιά με γνωστικές αδυναμίες, με ειδικές μαθησιακές ανάγκες (μαθησιακά προβλήματα, ξεσπάσματα ενός μαθητή με ΔΕΠΥ, εκρήξεις θυμού ενός μαθητή με αυτισμό, συμπεριφορές μαθητών που προκύπτουν ενδεχομένως από οικογενειακά περιβάλλοντα που αντιμετωπίζουν δυσκολίες, κ.α.).
Στην ολομέτωπη νεοφιλελεύθερη επίθεση που εμπεριέχεται στο πολυνομοσχέδιο σε συνδυασμό με την αντιπαιδαγωγική και επικίνδυνη λογική του «Μεγάλου Αδελφού» στα Σχολεία, επιβάλλεται να αντιδράσουμε δυναμικά και αποτελεσματικά ώστε η Κυβέρνηση να πάρει πίσω το νομοσχέδιο και την τροπολογία της ντροπής.
Καλούμε τους συναδέλφους μαζικά και δυναμικά (με τήρηση όλων των απαραίτητων μέτρων υγιεινής) την Τετάρτη 13 Μαΐου και ώρα 12:00 μ.μ. στην Περιφερειακή Διεύθυνση Κρήτης ενάντια στο αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο και στην τροπολογία της ντροπής σχετικά με τις κάμερες στις σχολικές τάξεις.