Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, 8 του Μάρτη του 2022

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

274834363 694521978582609 2792839830652576662 n

Ήταν 8η του Μάρτη του 1857, όταν οι γυναίκες εργάτριες στην κλωστοϋφαντουργία της Νέας Υόρκης κατέβηκαν σε απεργία και διαδήλωσαν απαιτώντας βελτίωση των απάνθρωπων συνθηκών εργασίας, μείωση των ωρών εργασίας τους και εξίσωση των μισθών τους με αυτούς των ανδρών. Από τότε η 8η Μάρτη είναι μία ημερομηνία άρρηκτα συνδεδεμένη με την ιστορία και τους αγώνες του γυναικείου και του εργατικού κινήματος.

Γνωρίζουμε καλά ότι τα αιτήματα για ισότητα είναι και θα εξακολουθούν να είναι επίκαιρα, όσο το παραγωγικό μοντέλο εστιάζει στα κέρδη των λίγων από την εκμετάλλευση των πολλών, όσο οι κυβερνήσεις επιμένουν ιδεοληπτικά να επιλέγουν να εφαρμόζουν νεοφιλελεύθερες πολιτικές, βάζοντας τα δικαιώματα και τις ζωές των ανθρώπων σε δεύτερη μοίρα. Σ’ αυτή την αέναη αλυσίδα εκμετάλλευσης οι γυναίκες παραμένουν ο αδύναμος κρίκος, οι φτωχότερες και οι πιο υπερεκμεταλλευόμενες. Η αφόρητη δυσωδία από τις καταγγελίες για σεξουαλική κακοποίηση και βιασμούς που έρχονται στο φως σημαδεύει και την φετινή επέτειο της Ημέρας της Γυναίκας. Πρόκειται για εγκλήματα που βαραίνουν όμως πάνω στη συλλογική συνείδηση ως εγκλήματα κατά των γυναικών.

Οι εργαζόμενες σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα παλεύουν για να καταργήσουν την επισφάλεια στους χώρους εργασίας που, αν και δεν είναι η μόνη αιτία, διευκολύνει τις κακοποιητικές συμπεριφορές. Παλεύουν για τη διαρκή στήριξη των θυμάτων έμφυλης βίας με ψυχολογική, νομική, πρακτική βοήθεια. Απαιτούμε τη διασφάλιση και ενίσχυση του δικτύου των δομών για την αντιμετώπιση της βίας κατά των γυναικών (Συμβουλευτικά Κέντρα Γυναικών, Ξενώνες Φιλοξενίας, Γραμμή 15900) και του δημόσιου χαρακτήρα τους και την επέκταση του Δικτύου Δομών και σε άλλες πόλεις, ώστε κάθε γυναίκα, σε κάθε γωνιά της Ελλάδας να έχει άμεση πρόσβαση.

Σήμερα υπάρχει η δυνατότητα να έχουμε όλες και όλοι μόνιμη και σταθερή δουλειά, με δικαιώματα, με σταθερό ωράριο εργασίας, με μείωση των ωρών εργασίας, με μέτρα προστασίας της μητρότητας, με μισθούς και συντάξεις που θα καλύπτουν τις ανάγκες μας. Τον 21ο αιώνα, με το επίπεδο ανάπτυξης της επιστήμης και της τεχνολογίας, υπάρχει η δυνατότητα να έχουμε ένα αποκλειστικά δημόσιο, δωρεάν σύστημα Υγείας και Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας που θα καλύπτει τις ανάγκες τις δικές μας και των οικογενειών μας: Από τις διαγνωστικές, γυναικολογικές εξετάσεις, τον προγεννητικό έλεγχο, την ιατρικώς υποβοηθούμενη αναπαραγωγή.

Διεκδικώντας όλες εκείνες τις οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες που θα ικανοποιούν τις σύγχρονες ανάγκες μας, τόσο πιο δυνατές και ασφαλείς θα γινόμαστε, χειραφετημένες οικονομικά, ψυχικά και συναισθηματικά. Όσο οι όροι της ζωής και της δουλειάς μας θα βελτιώνονται, τόσο περισσότερο οι γυναίκες θα καταφέρνουν να απεγκλωβίζονταιαπό βίαιες, παθογόνες οικογενειακές και διαπροσωπικές σχέσεις.

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Δ. Θεοτοκόπουλος» συμμετέχει στην 3ωρη της ΑΔΕΔΥ, την Τρίτη 8 Μαρτίου, από τις 13:00 μμ έως τη λήξη του ωραρίου, προβάλλοντας, με κάθε τρόπο τα σύγχρονα αιτήματα της εργαζόμενης γυναίκας. Εκδηλώσεις:                                                                                                                

·         Συγκέντρωση-διανομή υλικού και πορεία, 13:00 μμ, Λιοντάρια

·         Δρώμενο-συγκέντρωση, 17:30 μμ, Λιοντάρια

·         Συγκέντρωση-συναυλία, 18:30 μμ., πλ. Ελευθερίας

Για την αντιθεσμική στάση του Γραμματέα του ΠΥΣΠΕ Ηρακλείου απέναντι στη συνδικαλιστική δράση του Συλλόγου

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

273720401 5066278680059940 3722377955142589317 n

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Δ. Θεοτοκόπουλος» καταδικάζει την πρωτοφανή και προσβλητική επίθεση, από τον Γραμματέα του ΠΥΣΠΕ Ηρακλείου, απέναντι στη συλλογική συνδικαλιστική δράση του Σωματείου.

Συγκεκριμένα, ο συνάδελφος και Γραμματέας του ΠΥΣΠΕ Ηρακλείου με δημόσια γραπτή του δήλωση ανέφερε στις 15/02/2022:

«Χθες Δευτέρα 14/02/2022 πραγματοποιήθηκε παράσταση διαμαρτυρίας στη ΔΙΠΕ Ηρακλείου από κάποιους συνδικαλιστές με θέμα τη χορήγηση των αδειών ανατροφής, ύστερα από την απόφαση του ΣτΕ… Οι κινητοποιήσεις αναδρομικού χαρακτήρα εξυπηρετούν μόνο προσωπικούς σκοπούς ορισμένων, οι οποίοι σέρνονται πίσω από τις εξελίξεις και θριαμβολογούν εκ των υστέρων

Για πρώτη φορά συνάδελφος εκπαιδευτικός, που υπηρετεί το θεσμό του Γραμματέα της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης του νομού Ηρακλείου, απαξιώνει δημόσια τη συνδικαλιστική δράση του Σωματείου, του οποίου μάλιστα είναι μέλος, για την υπεράσπιση των αιτημάτων και των διεκδικήσεων της εκπαιδευτικής κοινότητας. Οι «κάποιοι συνδικαλιστές» ήταν οι θεσμικοί εκπρόσωποι των Δ.Σ. από τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών «Δ. Θεοτοκόπουλος» και «Φαιστός», οι οποίοι με βάση τις αποφάσεις των Σωματείων και συνολικά του Κλάδου, έθιξαν και ανέδειξαν, στην Προϊστάμενη αρχή του νομού μας, ζητήματα που απασχολούν τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς αλλά και το Δημόσιο Σχολείο, όπως η κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών, η ίδρυση των νέων τμημάτων ένταξης που έχουν καθυστερήσει, οι άδειες ανατροφής κ.ά.

Να πληροφορήσουμε, επίσης, τον Γραμματέα του ΠΥΣΠΕ Ηρακλείου, ότι οι κινητοποιήσεις και οι παρεμβάσεις των Σωματείων έχουν σκοπό την ανάδειξη, τη διεκδίκηση και την επίτευξη τόσο των διαχρονικών όσο και των επίκαιρων ζητημάτων που αφορούν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, τα εργασιακά κεκτημένα των εκπαιδευτικών και συνολικά τη Δημόσια Εκπαίδευση.

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Δ. Θεοτοκόπουλος» καταδικάζει την αντιθεσμική του συμπεριφορά και τον καλεί να αναθεωρήσει τη στάση του απέναντι όχι σε πρόσωπα, αλλά στο Σωματείο ως τη συλλογική οντότητα και το θεσμό που εκπροσωπεί όλες και όλους τους συναδέλφους.

Το Υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει στην ίδρυση των νέων Τμημάτων Ένταξης

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

273838683 376025277219458 6324351034284696886 n

Τα Τμήματα Ένταξης, ως θεσμός της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης που αφορά σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρία, επιτελούν κρίσιμο εκπαιδευτικό έργο και ως τέτοια είναι αναγκαία, για την ουσιαστική υποστήριξη των μαθητών ώστε να μπορούν με εξατομικευμένο διδακτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα εστιάζοντας στην δυσκολία αυτή καθαυτή, να σημειώνουν γενικότερη μαθησιακή πρόοδο, διευκολύνοντάς την αποτελεσματικότερη ένταξή τους στη συνολική εκπαιδευτική διαδικασία. Ωστόσο, αν και επιτελούν ένα τόσο κρίσιμο παιδαγωγικό ρόλο, ο αριθμός τους είναι αναντίστοιχος με τις πραγματικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Από τις 26/7/2021 έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες που προβλέπονταν με την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας (Αρ. Πρωτ.: 48132 / Δ3) για ίδρυση νέων Τμημάτων Ένταξης (Τ.Ε.) και οι προτάσεις με όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά είναι στη διάθεση του Υπουργείου Παιδείας. Δυστυχώς, μέχρι και σήμερα, δεν έχει υπάρξει η πολιτική βούληση για την έγκριση και δημοσίευση της απόφασης, ώστε να δοθεί, παράλληλα, η δυνατότητα τοποθέτησης σε νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς στις αντίστοιχες οργανικές θέσεις.

Η ίδρυση νέων τμημάτων ένταξης είναι εξαιρετικής σημασίας, καθώς αφορά εκατοντάδες μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς. Όσο καθυστερεί η ίδρυσή τους, εκατοντάδες παιδιά παραμένουν χωρίς εξειδικευμένη υποστήριξη στα σχολεία τους.

Επομένως, είναι σημαντικό να προχωρήσει το ΥΠΑΙΘ στην ολοκλήρωση της διαδικασίας, με την έκδοση του σχετικού ΦΕΚ, καθώς αρχές Μάρτη επίκεινται οι μεταθέσεις των εκπαιδευτικών.

Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας πρέπει να πάρει άμεσα θέση ώστε:

  • Να δημιουργηθούν Τμήματα Ένταξης σε όλα τα σχολεία, έτσι ώστε κανένα παιδί με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες να μη μένει εκτός.
  • Να προχωρήσουν οι μόνιμοι, μαζικοί διορισμοί σε Ειδική και Γενική Αγωγή ώστε να καλυφθούν όλα τα κενά των σχολείων.
  • Να ολοκληρωθεί η ίδρυση των Τμημάτων Ένταξης και η δημοσίευση της απόφασης στο ΦΕΚ ώστε οι νέες οργανικές θέσεις που θα προκύψουν να συμπεριληφθούν στη διαδικασία των μεταθέσεων.

Ανάγκη αποκατάστασης της ισονομίας και της ισότητας στο ωράριο των εκπαιδευτικών. Οι ιδιαιτερότητες και ανισότητες στο ωράριο των νηπιαγωγών

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

273752842 2962456280672900 4197448379745273077 n

Κυρία Υπουργέ, κυρία Υφυπουργέ

                Η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας με αποφάσεις του Διοικητικού της Συμβουλίου και των Γενικών Συνελεύσεων του Κλάδου έχει, εδώ και δεκαετίες, αναδείξει τις συνθήκες ανισότητας που επικρατούν στον χώρο της εκπαίδευσης, ως προς το διδακτικό ωράριο, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στο ωράριο των εκπαιδευτικών των νηπιαγωγείων.

Θυμίζουμε, μάλιστα, ότι μέχρι και το 2013 δεν υπήρχε στο νομοθετικό πλαίσιο που αφορά την πρωτοβάθμια εκπαίδευση καμία αναφορά σε ωράριο νηπιαγωγού παρά μόνο σε ωράριο νηπιαγωγείου. Στις αποφάσεις της 78ης Γ.Σ. της Δ.Ο.Ε., τον Ιούνιο του 2009, η διεκδίκηση για «Κατοχύρωση του διδακτικού ωραρίου των Νηπιαγωγών και την παραπέρα εξίσωσή του με όλη την εκπαίδευση σύμφωνα με τις θέσεις του Κλάδου για ενιαίο ωράριο με βάση τα χρόνια υπηρεσίας από το Νηπιαγωγείο στο Λύκειο», αποτελεί την έκφραση των πολυετών αγώνων του κλάδου που οδήγησαν στη νομοθέτηση του ωραρίου των νηπιαγωγών«κατά ανάλογο τρόπο με των δασκάλων, καθώς και οι λεπτομέρειες εφαρμογής του» (άρθρο 39 παράγραφος 5 περίπτωση β΄ του ν.4115/2013).

Η Διδασκαλική Ομοσπονδία με απόφαση της 82ης Γ.Σ., τον Ιούνιο του 2013, διεκδίκησε την «Άμεση έκδοση Υπουργικής Απόφασης για το ωράριο των νηπιαγωγών μετά τη θεσμοθέτησή του με το Ν. 4115/2013 λαμβανομένων υπ' όψιν των ιδιαιτεροτήτων που υπάρχουν». Μετά από πιέσεις 3 ετών (!!!) εκδόθηκε η υπουργική απόφαση 127187/E1/01-08-2016 (Φ.Ε.Κ. 2524/2016), με την οποία ορίστηκε το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου, ενιαία με το ωράριο των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε αυτά.

Παρ' όλα αυτά, με δεδομένο ότι η ρύθμιση, αγνοώντας τις προτάσεις του Κλάδου, οδήγησε σε μερική, μόνο, ικανοποίηση του αιτήματος αφού η συντριπτική πλειοψηφία των νηπιαγωγείων υπάγεται στην κατηγορία των ολιγοθέσιων σχολείων (των εκπαιδευτικών των οποίων, επίσης, υφίσταται άνιση μεταχείριση ως προς το ωράριο), η Διδασκαλική Ομοσπονδία επανήλθε με τις αποφάσεις της 86ης Γ.Σ., τον Ιούνιο του 2017, διεκδικώντας «Μείωση του διδακτικού ωραρίου των Νηπιαγωγών στο επίπεδο του ωραρίου των συναδέλφων των πολυθεσιών σχολείων της πρωτοβάθμιας με καθολική εφαρμογή της κλιμάκωσής του αναλόγως των χρόνων υπηρεσίας και απώτερο στόχο την εξίσωσή του με το ωράριο της Β/θμιας για όλους τους εκπαιδευτικούς. Υπολογισμός ολοκλήρου του χρόνου παραμονής των παιδιών στο Νηπιαγωγείο ως διδακτικού χρόνου για τους τις Νηπιαγωγούς». Η απόφαση αυτή ήρθε τη στιγμή που κορυφωνόταν το αίτημα του Κλάδου για τη θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης καιτης φοίτησης όλων των νηπίων και προνηπίων στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο, το οποίο, παρά τις επιδιώξεις της Κ.Ε.Δ.Ε. για υπαγωγή των νηπιαγωγείων στην τοπική αυτοδιοίκηση, έπειτα από τη δυναμική στάση της Δ.Ο.Ε. με σειρά επιστημονικών εκδηλώσεων - δράσεων, επαφών με την πανεπιστημιακή κοινότητα και αγωνιστικών κινητοποιήσεων, οδήγησε στη θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης,με το άρθρ. 33 § 3 του Ν. 4521/2018 και την εξαιρετικά δύσκολη, με την καίρια συμβολή της Δ.Ο.Ε., εφαρμογή της.

Όλο αυτό το χρονικό διάστημα, μέχρι και σήμερα, κάτω από αντίξοες συνθήκες συνεχίστηκε, συνεχίζεται και θα συνεχιστεί ο αγώνας του Κλάδου για τη λειτουργία της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης, σε κτήρια που αρμόζουν πραγματικά στην εκπαίδευση των μαθητών μας, με την πρέπουσα κάλυψη σε υλικοτεχνική υποδομή και χρηματοδότηση καθώς και με τη διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων των νηπιαγωγών. Οι νέες συνθήκες που δημιούργησε η λειτουργία των σχολείων σε καθεστώς τηλεκπαίδευσης, τα δύο τελευταία χρόνια, «απέκρυψαν» σε ένα βαθμό τα ζητήματα αυτά. Η επαναλειτουργία των σχολείων και μάλιστα σε συνθήκες διαρκώς εντεινόμενης γραφειοκρατίας στη λειτουργία των σχολικών μονάδων (αυξανόμενες, υπερβολικά και αναιτιολόγητα, διοικητικές υποχρεώσεις, εργαστήρια δεξιοτήτων, αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση…) το πλήθος των αρμοδιοτήτων με τις οποίες επιφορτίστηκαν οι εκπαιδευτικοί και ιδιαίτερα οι προϊστάμενοι/ες των ολιγοθέσιων δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων, καθιστά την ικανοποίηση του αιτήματος της 86ης Γ.Σ. της Δ.Ο.Ε. ζήτημα άμεσης προτεραιότητας.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. τονίζει ότι ο θεσμοθετημένος τρόπος λειτουργίας και δόμησης του προγράμματος των ολιγοθέσιων σχολείων (το 96% των νηπιαγωγείων υπάγονται σε αυτή την κατηγορία) δεν επιτρέπει τη μείωση του ωραρίου των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε αυτά, με βάση τα χρόνια υπηρεσίας τους, γεγονός που δημιουργεί έντονη διαφοροποίηση σε σχέση με το ωράριο των εκπαιδευτικών που εργάζονται στις πολυθέσιες σχολικές μονάδες. Ο/η προϊστάμενος/η των ολιγοθέσιων σχολείων και νηπιαγωγείων έχει πλήρες διδακτικό ωράριο και είναι, εκ των πραγμάτων, αναγκασμένος/η να επιτελεί το διοικητικό έργο με το οποίο είναι επιφορτισμένος/η σε χρόνο εκτός εργασιακού ωραρίου (ιδιαίτερα αν στο Νηπιαγωγείο λειτουργεί πρωινή υποδοχή) κάτι το οποίο αποτελεί κατάφωρη παραβίαση εργασιακών δικαιωμάτων.

Στην περίπτωση των νηπιαγωγείων, ειδικότερα, οι ανισότητες εντείνονται αφού στο χρονικό διάστημα της πρωινής λειτουργίας στα δημοτικά σχολεία εμφανίζεται να πραγματοποιούνται 6 διδακτικές ώρες ενώ στα νηπιαγωγεία 5 και το έργο της επίβλεψης των νηπίων κατά την υποδοχή, διαλείμματα και αποχώρηση δεν υπολογίζεται ως διδακτικός χρόνος ενώ αποτελεί καθαρά διδακτικό χρόνο αφού όλο αυτό το διάστημα ο/η νηπιαγωγός απασχολείται πλήρως, επιβλέπει και καθοδηγεί τα νήπια δίχως να είναι δυνατό να πράξει οτιδήποτε διαφορετικό. Παρουσιάζεται, επίσης, ανισότητα διδακτικού χρόνου ακόμα και μεταξύ των τμημάτων και των νηπιαγωγών, που διδάσκουν σε αυτά, σε σχέση με τις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας (π.χ. από το αν λειτουργεί ή όχι πρωινή υποδοχή ή όχι) της τάξης των 15, 30, 45 λεπτών ως προς το χρόνο απασχόλησης.

Κυρία Υπουργέ, κυρία Υφυπουργέ

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., με βάση την απόφαση της 86ης Γ.Σ. του Κλάδου, ζητά τη μείωση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών που εργάζονται σε όλα τα ολιγοθέσια νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία, ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας τους κατ’ αναλογία με ότι εφαρμόζεται σε όλες τις πολυθέσιες σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ώστε να υπάρχει πραγματικά ενιαίο ωράριο για όλους, με απώτερο στόχο την εξίσωσή του ωραρίου τους με αυτό των εκπαιδευτικών της Β/θμιας εκπαίδευσης. Τονίζουμε ότι, για τα νηπιαγωγεία, θα πρέπει να υπολογίζεται στο διδακτικό χρόνο η υποδοχή-αποχώρηση και το διάλλειμα, καθώς οι νηπιαγωγοί δεν επιτηρούν απλά τους μαθητές, αλλά διδάσκουν συγκεκριμένες δεξιότητες , και απαιτείται επαυξημένη προσοχή.

Παρασκευή 11 Φεβρουαρίου Ημέρα Εθελοντικής Αιμοδοσίας

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

162323337 447171316340816 3605114928842664834 n

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Δ. Θεοτοκόπουλος» προγραμματίζει Ημέρα Εθελοντικής Αιμοδοσίας την Παρασκευή 11 Φεβρουαρίου και ώρα 09:00 π.μ.-13:30 μ.μ. για τις ανάγκες της τράπεζας αίματος του Συλλόγου. Η διαδικασία θα πραγματοποιηθεί από την κινητή μονάδα αιμοδοσίας του Βενιζέλειου νοσοκομείου στο χώρο του Παγκρητίου Σταδίου.

Λόγω των συνθηκών χρειάζεται η προεγγραφή 25 μελών για να διασφαλιστεί η πραγματοποίηση της αιμοδοσίας.

Υπενθυμίζουμε ότι κατά την ημέρα της αιμοδοσίας ο εκπαιδευτικός, μόνιμος ή αναπληρωτής, δικαιούται άδεια χωρίς περικοπή αποδοχών.

Καλούμε όσους/όσες συναδέλφους/ισσες επιθυμούν να συμμετέχουν, να δηλώσουν συμμετοχή στα παρακάτω τηλέφωνα μέχρι την Παρασκευή 4 Φεβρουαρίου:

·         Γιώργος Μακράκης 6932 708 450,

·         Βαγγέλης Παπουτσάκης 6976 948 091

                       

Με συντεταγμένο τρόπο οι εκπαιδευτικοί φανέρωσαν τις ελλείψεις και τις ευθύνες του Υπουργείου Παιδείας

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

sxolio-maskes1599052468

Οι εκπαιδευτικοί, εδώ και δύο χρόνια, με απόλυτο αίσθημα ευθύνης στηρίξαμε με πολυποίκιλους τρόπους τους μαθητές μας. Οι εκπαιδευτικοί, από την πρώτη στιγμή της πανδημίας, με δική μας αυτοοργάνωση και αυτοεπιμόρφωση στήσαμε γέφυρες επικοινωνίας και μαθησιακής διαδικασίας με τους μαθητές μας. Παράλληλα, βασιστήκαμε με δικά μας έξοδα στα απαιτούμενα τεχνολογικά μέσα και εξοπλισμό για την υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Ωστόσο, δύο χρόνια τώρα η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν έκανε σχεδόν τίποτα για τη βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής των σχολείων, της παροχής εξοπλισμού, της αναβάθμισης του πανελλήνιου σχολικού δικτύου κ.ά. Το μόνο που έπραξε ήταν η αποδεδειγμένα καλοπληρωμένη σύμβαση με την εταιρία Cisco, η οποία κρίθηκε από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα ότι παραβιάζει βασικούς όρους των προσωπικών δεδομένων.

Η συνταγμένη και νόμιμη πρακτική που ακολούθησε το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας για την υλοποίηση της τηλεκπαίδευσης από το χώρο των σχολικών μονάδων, με βάση τις θέσεις των Σωματείων και της ΔΟΕ, φανέρωσε τις ελλείψεις και ταυτόχρονα τις ευθύνες που έχει η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας.

Οι «διθυραμβικές» ανακοινώσεις ότι λειτούργησαν δήθεν πάνω από 46.000 διαδικτυακές τάξεις, μόνο οργή μπορεί να προκαλέσει. Είναι άλλη μια απόδειξη πως το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι η επικοινωνιακή πολιτική και όχι η ουσία. Είναι, επίσης, εξοργιστικό, ότι οι οδηγίες για τη διεξαγωγή της τηλεκπαίδευσης στάλθηκαν λίγο πριν τα μεσάνυχτα της Κυριακής, με αποτέλεσμα να υποτιμά το ρόλο του εκπαιδευτικού και να υποβαθμίζει την εκπαιδευτική διαδικασία.

Επιπλέον, είναι χαρακτηριστική η εμμονή της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ να στέλνει ανεφάρμοστες και εκτός τόπου οδηγίες για τηλεκπαίδευση στα κλειστά σχολεία. Το Υπουργείο Παιδείας δε λαμβάνει υπόψη του τα σοβαρά προβλήματα στις υποδομές και τον εξοπλισμό, το γεγονός ότι χιλιάδες μαθητές δε διαθέτουν τεχνολογικά μέσα (άρα αποκλείονται από την τηλεκπαίδευση), το γεγονός ότι χιλιάδες εκπαιδευτικοί έχουν μικρά παιδιά στο σπίτι ,αλλά κυρίως δε δείχνει να καταλαβαίνει ή κάνει πως δεν καταλαβαίνει ότι η τηλεκπαίδευση υπό αυτές τις συνθήκες, όχι απλά δε στηρίζει ουσιαστικά τους μαθητές και δεν καλύπτει κενά, αντιθέτως μετατρέπεται σε «καρικατούρα» εκπαίδευσης. 

Οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Δ. Θεοτοκόπουλος» και «Φαιστός», υπενθυμίζουν τα παρακάτω:

·         Ο χώρος του σχολείου παραμένει ο χώρος εργασίας μας και μέσα σε  αυτόν παρέχουμε το έργο μας. Οι εκπαιδευτικοί εφόσον δεν μπορούμε να έχουμε πρόσβαση στον χώρο εργασίας μας, καθίσταται μη εφικτή και η υλοποίηση της τηλεκπαίδευσης.

·         Οι εκπαιδευτικοί δεν υποχρεούνται να χρησιμοποιούν τη δική τους υλικοτεχνική υποδομή (Η/Υ, σύνδεση στο διαδίκτυο), καθώς ο ν.4807/21 που ορίζει το θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας ορίζει ότι: «Η υπηρεσία του φορέα που είναι αρμόδια για την παροχή εξοπλισμού και την πληροφοριακή υποστήριξη, προμηθεύει τον υπάλληλο με τον απαραίτητο και κατάλληλο για την αποτελεσματική εκτέλεση των καθηκόντων του μέσω τηλεργασίας, τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό και τεχνολογική συσκευή (εφεξής «Σταθμός Τηλεργασίας») και παρέχει υποστήριξη για την εγκατάστασή του, εφόσον τούτο είναι επιθυμητό από τον υπάλληλο…».

·         Δε θα γίνεται αποδεκτή καμία αυθαιρεσία ή αυταρχική συμπεριφορά. Κάθε οδηγία του ΥΠΑΙΘ που παραβιάζει όλα τα παραπάνω πρέπει άμεσα να καταγγέλλεται στα σωματεία.

Η Δ.Ο.Ε. πραγματοποιεί την Κυριακή 23 Ιανουαρίου, στις 6:00 μ.μ. διαδικτυακή εκδήλωση, με ομιλήτρια την Diane Ravitch

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

271760043 304082038345584 7373236405173081442 n

Η Δ.Ο.Ε. πραγματοποιεί την Κυριακή 23 Ιανουαρίου, στις 6:00 μ.μ. διαδικτυακή εκδήλωση, με ομιλήτρια την Diane Ravitch, καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης, ιστορικό της εκπαίδευσης και ερευνήτρια εκπαιδευτικής πολιτικής. Τίτλος της εκδήλωσης:

Η αντίσταση στην αξιολόγηση – εμπορευματοποίηση των σχολείων

και ο αγώνας για την υπεράσπιση της δημόσιας εκπαίδευσης

Η εμπειρία από τις Η.Π.Α.

                Συντονίστρια της εκδήλωσης θα είναι η κ. Άννα Τραϊανού, καθηγήτρια στο Τμήμα Παιδαγωγικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Goldsmiths, Πανεπιστήμιο του Λονδίνου.

               

Η εκδήλωση πραγματοποιείται στo πλαίσιο του αγώνα της Δ.Ο.Ε. για την υπεράσπιση του Δημόσιου Σχολείου, ενάντια στην επιχειρούμενη αξιολόγηση, για την ενημέρωση της εκπαιδευτικής κοινότητας και ευρύτερα της κοινωνίας.

Ο σύνδεσμος της εκδήλωσης είναι ο παρακάτω:

Για παρακολούθηση στην αγγλική γλώσσα    https://youtu.be/cmbO-pCheAk

Για παρακολούθηση στην ελληνική γλώσσα  https://youtu.be/9WL1tosdCs8

Από το 1991-1993 διετέλεσε Υφυπουργός παιδείας της κυβέρνησης Τζώρτζ Μπους (πατρός) και εν συνεχεία σε υψηλόβαθμη κυβερνητική θέση για ζητήματα εκπαιδευτικής αξιολόγησης από την κυβέρνηση του Μπιλ Κλίντον και του Τζώρτζ Μπους (νεότερου). Συγκεκριμένα από το 1997-2004 ήταν μέλος του εθνικού δικτύου αξιολόγησης στις Η.Π.Α. Το δίκτυο αυτό επόπτευε τα ομοσπονδιακά προγράμματα αξιολόγησης. Από τη θέση της αυτή προώθησε την αξιολόγηση στην εκπαίδευση μέσω σκληρών εθνικών αξιολογικών διαδικασιών. 

Προοδευτικά, αναλύοντας τα δεδομένα, διαπίστωνε ότι οι πολιτικές αυτές ήταν ακατάλληλες για τα σχολεία. Άρχισε να τις επικρίνει, ιδιαίτερα τον νόμο «Κανένα παιδί να μη μείνει πίσω» (No Child Left Behind). Η αλλαγή στην αντίληψή της οριστικοποιήθηκε με δύο τρόπους:

·         με την έκδοση του βιβλίου της «Η ζωή και ο θάνατος του μεγάλου Αμερικάνικου δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος. Πώς τα τεστ και η επιλογή σχολείου υποβαθμίζουν την εκπαίδευση» (The death and life of the great American school system: how testing and choice are undermining education).  

·         με τη δημοσίευση, τον Μάρτιο του 2010, δύο πολύ σημαντικών άρθρων στο περιοδικό The Νation και στην εφημερίδα The Wall Street Journal στα οποία εξηγούσε γιατί άλλαξε γνώμη (Why I Changed My Mind About School Reform / Why I Changed My Mind).

Εκτός των παραπάνω έχει δημοσιεύσει και άλλα βιβλία αναφορικά με το αμερικάνικο εκπαιδευτικό σύστημα. Ενδεικτικάσημειώνουμεταπιοπρόσφατα:

·         Slaying Goliath: The passionate resistance to privatization and the fight to save America's public schools (2020).

·         Reign of Error: The Hoax of the Privatization Movement and the Danger to America’s Public Schools (2014).

·         The Death and Life of the Great American School System: How Testing and Choice Are Undermining Education (2010)

Η Diane Ravitch είναι μια από τους σημαντικότερους ιστορικούς της εκπαίδευσης καθώς και κριτικούς της αξιολόγησης, της ιδιωτικοποίησης και της «επιλογής σχολείου», υπερασπίζοντας με πάθος τη δημόσια εκπαίδευση. Υποστηρίζει, σήμερα, σθεναρά ότι η αξιολόγηση που εφαρμόστηκε στις Η.Π.Α. κατέστρεψε το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα και δεν το βελτίωσε. Έστρεψε την προσοχή της στη φτώχεια και τις εκπαιδευτικές ανισότητες, ως βασικές παραμέτρους της χαμηλής σχολικής επίδοσης. Ασκεί δριμύτατη κριτική στα σταθμισμένα τεστ για τους μαθητές και την (μέσω αυτών των τεστ) αξιολόγηση των σχολείων, θεωρώντας ότι αγνοούν τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης και των ίδιων των παιδιών. Υποστηρίζει ότι χρειαζόμαστε σχολεία στα οποία όλα τα παιδιά θα έχουν ίσες ευκαιρίες μάθησης. Αυτό δεν απαιτεί την ύπαρξη αξιολογικών τεστ σε εθνικό επίπεδο, τα οποία ούτε την εκπαίδευση βελτιώνουν ούτε τη διδασκαλία, ούτε βοηθούν τους μαθητές που αντιμετωπίζουν δυσκολίες μάθησης στο σχολείο και τους μαθητές από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.

Η φωνή της μας καλεί (όπως τιτλοφορεί το τελευταίο της βιβλίο) σε «παθιασμένη αντίσταση» ενάντια στην αξιολόγηση/ιδιωτικοποίηση και στον κοινό αγώνα για την υπεράσπιση της δημόσιας εκπαίδευσης.

Κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ ανοίγουν αθωράκιστα τα σχολεία απέναντι στην πανδημία Μέτρα και αγώνας για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων Δευτέρα 10 /1 & ώρα 13:30 μμ, Παράσταση Διαμαρτυρίας στην ΠΔΕ Κρήτης

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

download09012022

Στη χώρα μας, σήμερα, ανακοινώνονται καθημερινά, δεκάδες χιλιάδες κρούσματα, οι θάνατοι έχουν ξεπεράσει τις 21.000 και οι μαζικές εισαγωγές στα νοσοκομεία συνεχίζονται. Ταυτόχρονα, για τους πολίτες το κόστος για διαγνωστικά-μοριακά τεστ είναι δυσβάστακτο, τα κενά στα νοσοκομεία είναι τεράστια λόγω ελλιπούς στελέχωσης και ασθενειών των υγειονομικών, ενώ η κυβέρνηση αντί να ενισχύσει το δημόσιο σύστημα υγείας και τους εργαζόμενους σε αυτό, μείωσε κατά 820 εκ. τις δαπάνες για την υγεία το 2022.

Εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς αλλά και το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας, ανέμεναν από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και την Κυβέρνηση, να λάβουν μέτρα προστασίας και ασφάλειας για το άνοιγμα των σχολείων, λόγω της νέας έξαρσης της πανδημίας. Ωστόσο, μια αναγκαία πολιτική απόφαση για τη δημόσια υγεία διαψεύστηκε, ξανά, πανηγυρικά από τη συνειδητή επιλογή της κυβέρνησης να στείλει μαθητές και εκπαιδευτικούς ανοχύρωτους πίσω στα σχολεία.

Είναι, δε, χαρακτηριστικό, ότι η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ κάλεσε σε συνάντηση τις Εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες (ΔΟΕ-ΟΛΜΕ), μια μέρα μετά τις εξαγγελίες για τους υγειονομικούς όρους με τους οποίους θα ανοίξουν τα σχολεία στις 10/1. Για μια ακόμη φορά αποτυπώνεται η αλαζονική στάση της κα. Κεραμέως και του επιτελείου της προς τις Ομοσπονδίες και την εκπαιδευτική κοινότητα.

Με βάση τις σημερινές υγειονομικές συνθήκες, είναι απαράδεκτη η στάση Κυβέρνησης και Υπουργείου Παιδείας, καθώς τα Δημόσια Σχολεία της χώρας μας ανοίγουν αθωράκιστα απέναντι στην πανδημίασε βάρος των μαθητών, των οικογένειών τους και των εκπαιδευτικών. Κι αυτό διότι η μοναδική διαφοροποίηση είναι ένα τρίτο selftest για την πρώτη μόνο εβδομάδα λειτουργίας των σχολείων και ότι σε περίπτωση κρούσματος, τα τεστ θα γίνονται από όλους και όχι μόνο από τις κοντινές επαφές στο σχήμα του σταυρού, που ίσχυε πριν.

Είναι βέβαια γεγονός, πως, εδώ και δύο χρόνια, Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας «σφύριξαν αδιάφορα» στη λήψη αναγκαίων μέτρων όπως, αραίωση των μαθητών στις τάξεις, ασφαλείς υγειονομικά μετακινήσεις των μεταφερόμενων μαθητών, προληπτικοί-διαγνωστικοί έλεγχοι στις σχολικές μονάδες από κλιμάκια του ΕΟΔΥ, ενίσχυση του προσωπικού καθαριότητας των σχολείων, ενίσχυση των σχολικών επιτροπών κ.ά.

Για ανοιχτά και ασφαλή υγειονομικά σχολεία, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Δ. Θεοτοκόπουλος» καταθέτει και απαιτεί:

·                     Αραίωση των τμημάτων, σε συνεργασία με τους Δήμους της χώρας για εξεύρεση χώρων ή εναλλακτικών τρόπων διαχείρισης έστω και τώρα, με ταυτόχρονες προσλήψεις εκπαιδευτικών.

·                     Προσλήψεις αναπληρωτών πλήρους ωραρίου στη διάθεση των διευθύνσεων για γρήγορη αναπλήρωση εκπαιδευτικών που θα βρεθούν θετικοί.

·                     Κατάργηση του σημερινού πρωτοκόλλου που απαιτεί 50%+1 (επιστημονικά αυθαίρετο που εφαρμόζεται μόνο στη χώρα μας) για να κλείσει ένα τμήμα.

·                     Παροχή μασκών υψηλής προστασίας σε μαθητές και εκπαιδευτικούς και δωρεάν επαναλαμβανόμενα PCRtest για μαθητές και εκπαιδευτικούς.

·                     Ολιγοήμερο κλείσιμο τμήματος, και ουσιαστική ιχνηλάτιση, εφόσον βρεθεί θετικό κρούσμα σε μαθητή –μαθήτρια ή εκπαιδευτικό του τμήματος και άνοιγμα μετά τη διαπίστωση ότι δεν φέρουν τον ιό οι μαθητές και εκπαιδευτικοί του τμήματος.

·                     Προσλήψεις επιπλέον προσωπικού καθαριότητας και μετατροπή όλων των υπαρχόντων σε πλήρους ωραρίου. Παροχή συστημάτων αερισμού των αιθουσών όπως γίνεται και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

·                     Άδειες ειδικού σκοπού για όλους τους εκπαιδευτικούς που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες και άδειες επαπειλούμενης κύησης για τις αναπληρώτριες έγκυες οι οποίες στη συνθήκη αυτή εκτίθενται σε άμεσο κίνδυνο.

·                     Έκτακτη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών με σκοπό την εξασφάλιση όλων απαραίτητων υλικών καθαρισμού, ατομικής υγιεινής κ.τ.λ. και την κάλυψη των τεράστιων αναγκών που έχουν δημιουργηθεί όλο αυτό το διάστημα.

·                     Κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών αναγκών, τα οποία δεν έχουν καλυφθεί από την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Στο νομό Ηρακλείου σήμερα προσεγγίζουν τα 100.

Οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Δ. Θεοτοκόπουλος», «Φαιστός» και η ΕΛΜΕ Ηρακλείου, στο πλαίσιο της υπεράσπισης των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών, των εργασιακών συνθηκών των εκπαιδευτικών και της υγείας όλων των εμπλεκομένων στις σχολικές κοινότητες, καλούμε τις/τους συναδέλφισσες/ους σε Παράσταση Διαμαρτυρίας, τη Δευτέρα 10 Ιανουαρίου και ώρα 13:30 μμ, στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης, με διευκολυντική στάση εργασίας από τις 13:00 έως στις 16:00 μμ.

Παράλληλα, καλούμε τα Δ.Σ. της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ να αναλάβουν άμεσα κεντρικές πρωτοβουλίες για τη διεκδίκηση των δίκαιων αιτημάτων των εκπαιδευτικών-γονέων-μαθητών για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων.

Εργασιακά και παιδαγωγικά απαράδεκτος ο αποκλεισμός των αναπληρωτών από τις επιμορφωτικές μετακινήσεις των προγραμμάτων Erasmus

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

unnamed16122021

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Δ. Θεοτοκόπουλος» καταγγέλλει το απαράδεκτο γεγονός του αποκλεισμού των συναδέλφων αναπληρωτών, από τις επιμορφωτικές μετακινήσεις (εκπαιδευτικών και μαθητών), που περιλαμβάνονται, στα ευρωπαϊκά προγράμματα Erasmus.

Με βάση τις συμβάσεις εργασίας ΕΣΠΑ και ΠΔΕ, οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί δεν δικαιούνται εργασιακή και οικονομική κάλυψη, με αποτέλεσμα σε ορισμένες περιπτώσεις να διακόπτονται τα προγράμματα, καθώς σε μια σχολική μονάδα δύναται να υπηρετούν μόνο αναπληρωτές εκπαιδευτικοί.

Το συγκεκριμένο απαράδεκτο γεγονός, εργασιακά και παιδαγωγικά, έχει επισημανθεί πάμπολλες φορές από την εκπαιδευτική κοινότητα, δίχως όμως να έχει επιλυθεί από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.

Ο Σύλλογός μας θα συνεχίζει να παλεύει για τα ίσα δικαιώματα μεταξύ μόνιμων και αναπληρωτών συναδέλφων.

Ψήφισμα αιτημάτων και διεκδικήσεων για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

09jc12q0

Οι προσλήψεις της φετινής χρονιάς, που μετά τη δ’ φάση ξεπερνούν τις 37.000, είναι μέχρι στιγμής λιγότερες κατά 6.522 σε σχέση με την περσινή χρονιά στην Πρωτοβάθμια και κατά 3.810 στη Δευτεροβάθμια, συνολικά δηλαδή πάνω από 10.000 λιγότερες προσλήψεις. Αυτό δείχνει από τη μία τα χιλιάδες κενά που παραμένουν στα σχολεία- μέσα Νοέμβρη και εν μέσω πανδημίας, και από την άλλη την ύπαρξη χιλιάδων συμβασιούχων που παραμένουν όμηροι της ευέλικτης απασχόλησης, με ό,τι συνέπειες έχει αυτό στη λειτουργία των σχολείων και στη μόρφωση των παιδιών.

Ούτε οι μόνιμοι διορισμοί, αλλά ούτε καν οι προσλήψεις των αναπληρωτών που γίνονται κάθε χρόνο δεν αρκούν για να καλυφθούν επαρκώς οι ανάγκες των σχολείων. Ανάγκες οι οποίες δεν αφορούν μόνο στο να έχουν όλα τα παιδιά δασκάλους και καθηγητές από την πρώτη μέρα- που ακόμα κι αυτό δε θεωρείται δεδομένο για πάρα πολλά σχολεία- αλλά στο να μη στοιβάζονται σε 25άρια (Π.Ε.- 28άρια (Δ.Ε.) τμήματα, να διδάσκονται όλα τα αντικείμενα που είναι απαραίτητα για την ανάπτυξή τους (μουσική, γυμναστική, εικαστικά κλπ.) από εξειδικευμένο προσωπικό, να έχουν την απαραίτητη βοήθεια σε μαθησιακά αλλά και ψυχολογικά- κοινωνικά ζητήματα, κάτι που προϋποθέτει προσωπικό για ενισχυτική διδασκαλία, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς κ.α., να έχουν δημιουργικό ολοήμερο και όχι «φύλαξη» και βέβαια να υπάρχει όλο το απαραίτητο προσωπικό ειδικής αγωγής για να στηρίξει τα παιδιά με ιδιαίτερες ανάγκες (παράλληλη στήριξη, ειδικά σχολεία), καθώς και δομές για την εκπαίδευση όλων ανεξαιρέτως των προσφυγόπουλων. Όλα αυτά δεν πρέπει να θεωρούνται «πολυτέλειες», αλλά απαραίτητες προϋποθέσεις για ένα πραγματικά αναβαθμισμένο σχολείο.

Οι πολιτικές επιλογές όλων των κυβερνήσεων μέχρι σήμερα αντιμετωπίζουν αυτές τις ανάγκες σαν κόστος! Η επέκταση των ελαστικών σχέσεων εργασίας χωρίς δικαιώματα είναι ένας από τους διαχρονικούς στόχους τους για την εκπαίδευση, αλλά και για το μέλλον των μαθητών, σε όποιον κλάδο κι αν δουλέψουν. Γι αυτό και η μόρφωση για την πλειοψηφία των παιδιών ολοένα και υποβαθμίζεται, ενώ ταυτόχρονα διαμορφώνουν ένα σχολείο- επιχείρηση, με ευέλικτους και «φιμωμένους» εκπαιδευτικούς που θα καλύπτουν όλο και περισσότερες «τρύπες» με όλο και λιγότερο κόστος!

Όλοι οι αναπληρωτές, όσοι έχουμε δουλέψει τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση, άσχετα με τη σύμβαση, το χρονικό διάστημα και τον κλάδο, είμαστε απολύτως απαραίτητοι για τη λειτουργία του σχολείου! Καλύπτουμε απολύτως αναγκαία κενά χωρίς καμία στήριξη. Εργαζόμαστε πολύ συχνά χιλιόμετρα μακριά από τα σπίτια και τις οικογένειές μας, με υψηλό κόστος διαβίωσης και μισθό που με δυσκολία φτάνει ακόμα και για τις βασικές ανάγκες μας, χωρίς την απαραίτητη στήριξη από το Υπουργείο (έξοδα μετακίνησης, στέγασης, σίτισης κλπ.) και χωρίς δικαιώματα που θα έπρεπε να θεωρούνται δεδομένα (πχ. άδειες ασθενείας ή μητρότητας!).

Όλα τα προηγούμενα χρόνια, οι κινητοποιήσεις των αναπληρωτών μέσα από τα σωματεία τους, μαζί με όλους τους εκπαιδευτικούς, αποτελούν σημαντικά βήματα και παρακαταθήκη για τη συνέχεια:

  • Πίεσαν και ανάγκασαν τις κυβερνήσεις να προχωρήσουν σε μόνιμους διορισμούς μετά από μια 10ετία.
  • Έβαλαν στο επίκεντρο την ανάγκη μονιμοποίησης όλων των συμβασιούχων, συμπορεύτηκαν μαζί με τους γονείς , τους μαθητές, τους συμβασιούχους όλου του δημοσίου.
  • Κατακτήσαμε δικαιώματα όπως η αύξηση της άδειας ανατροφής των αναπληρωτριών στους 3,5 μήνες, μετά από πολύμορφες δράσεις και πιέσεις προς τις κυβερνήσεις, άδεια σπάνιων νοσημάτων, σίτιση και οδοιπορικά για κάποιες απομακρυσμένες περιοχές.

Μένουμε ενωμένοι, παρά την πολυδιάσπαση που επιδιώκει η κυβέρνηση και οι διάφοροι καλοθελητές που προσπαθούν να μας οδηγήσουν στον δρόμο της ατομικής λύσης και της απομόνωσης. Συσπειρωνόμαστε στα σωματεία μας, παλεύουμε όλοι μαζί για κάθε πρόβλημα, παίρνουμε μέρος σε κάθε συλλογική δράση του σωματείου, στις συνελεύσεις, τις κινητοποιήσεις και τις αρχαιρεσίες.

Διεκδικούμε:

ü  Μαζικούς, μόνιμους διορισμούς όλων των απαραίτητων ειδικοτήτων και κλάδων, με βάση τις ανάγκες.

ü  Κατάργηση του θεσμού των τριμήνων, των ΑΜΩ και των πολλαπλών κατηγοριών αναπληρωτών. Προσλήψεις όλων των αναπληρωτών σε μια φάση.

ü  Εξίσωση των δικαιωμάτων των αναπληρωτών με αυτά των μονίμων- πλήρη δικαιώματα σε περίπτωση ασθενείας, αναγνώριση της προϋπηρεσίας καθ’ όλη τη διάρκεια της άδειας, εξασφάλιση πλήρους άδειας ανατροφής, εξασφάλιση αδειών ειδικού σκοπού σε όσους το έχουν ανάγκη.

ü  Σταθερή καταβολή του μισθού κάθε μήνα, άμεση μισθολογική αναγνώριση και καταβολή από την αρχή της σχολικής χρονιάς του μεταπτυχιακού τίτλου και των μισθολογικών κλιμακίων.

ü  Να δοθεί σε όλους τους συναδέλφους (μόνιμους και αναπληρωτές) , μέχρι τις 23/12/2021, ο 13ος μισθός (δώρο Χριστουγέννων) που κόπηκε τα προηγούμενα χρόνια ως πρώτο βήμα για επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού!

ü  Μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη. Κατάργηση του νόμου 4692/20 (Κεραμέως), που βάζει ελάχιστο όριο τους 15 μαθητές ανά τμήμα.

ü  Μέτρα στήριξης των αναπληρωτών: δωρεάν μεταφορά από και προς τον τόπο διαμονής και εργασίας, επιδότηση ενοικίου, δωρεάν σίτιση όλων στις φοιτητικές λέσχες ή τις λέσχες αξιωματικών.

ü  Κατάργηση του νόμου Κεραμέως 4823/21 που οδηγεί στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, του ν. Γαβρόγλου που ακυρώνει το πτυχίο και την προϋπηρεσία.

Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δομήνικος Θεοτοκόπουλος

Διεύθυνση: Τίτου Γεωργιάδη & Γερωνυμάκη, Ηράκλειο Κρήτης, Τ.Κ. 71306
Επικοινωνία: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. Τηλ. & Fax. 2810227341
Ώρες λειτουργίας 18:00-20:00 καθημερινές