Ανάγκη αποκατάστασης της ισονομίας και της ισότητας στο ωράριο των εκπαιδευτικών. Οι ιδιαιτερότητες και ανισότητες στο ωράριο των νηπιαγωγών

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

273752842 2962456280672900 4197448379745273077 n

Κυρία Υπουργέ, κυρία Υφυπουργέ

                Η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας με αποφάσεις του Διοικητικού της Συμβουλίου και των Γενικών Συνελεύσεων του Κλάδου έχει, εδώ και δεκαετίες, αναδείξει τις συνθήκες ανισότητας που επικρατούν στον χώρο της εκπαίδευσης, ως προς το διδακτικό ωράριο, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στο ωράριο των εκπαιδευτικών των νηπιαγωγείων.

Θυμίζουμε, μάλιστα, ότι μέχρι και το 2013 δεν υπήρχε στο νομοθετικό πλαίσιο που αφορά την πρωτοβάθμια εκπαίδευση καμία αναφορά σε ωράριο νηπιαγωγού παρά μόνο σε ωράριο νηπιαγωγείου. Στις αποφάσεις της 78ης Γ.Σ. της Δ.Ο.Ε., τον Ιούνιο του 2009, η διεκδίκηση για «Κατοχύρωση του διδακτικού ωραρίου των Νηπιαγωγών και την παραπέρα εξίσωσή του με όλη την εκπαίδευση σύμφωνα με τις θέσεις του Κλάδου για ενιαίο ωράριο με βάση τα χρόνια υπηρεσίας από το Νηπιαγωγείο στο Λύκειο», αποτελεί την έκφραση των πολυετών αγώνων του κλάδου που οδήγησαν στη νομοθέτηση του ωραρίου των νηπιαγωγών«κατά ανάλογο τρόπο με των δασκάλων, καθώς και οι λεπτομέρειες εφαρμογής του» (άρθρο 39 παράγραφος 5 περίπτωση β΄ του ν.4115/2013).

Η Διδασκαλική Ομοσπονδία με απόφαση της 82ης Γ.Σ., τον Ιούνιο του 2013, διεκδίκησε την «Άμεση έκδοση Υπουργικής Απόφασης για το ωράριο των νηπιαγωγών μετά τη θεσμοθέτησή του με το Ν. 4115/2013 λαμβανομένων υπ' όψιν των ιδιαιτεροτήτων που υπάρχουν». Μετά από πιέσεις 3 ετών (!!!) εκδόθηκε η υπουργική απόφαση 127187/E1/01-08-2016 (Φ.Ε.Κ. 2524/2016), με την οποία ορίστηκε το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου, ενιαία με το ωράριο των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε αυτά.

Παρ' όλα αυτά, με δεδομένο ότι η ρύθμιση, αγνοώντας τις προτάσεις του Κλάδου, οδήγησε σε μερική, μόνο, ικανοποίηση του αιτήματος αφού η συντριπτική πλειοψηφία των νηπιαγωγείων υπάγεται στην κατηγορία των ολιγοθέσιων σχολείων (των εκπαιδευτικών των οποίων, επίσης, υφίσταται άνιση μεταχείριση ως προς το ωράριο), η Διδασκαλική Ομοσπονδία επανήλθε με τις αποφάσεις της 86ης Γ.Σ., τον Ιούνιο του 2017, διεκδικώντας «Μείωση του διδακτικού ωραρίου των Νηπιαγωγών στο επίπεδο του ωραρίου των συναδέλφων των πολυθεσιών σχολείων της πρωτοβάθμιας με καθολική εφαρμογή της κλιμάκωσής του αναλόγως των χρόνων υπηρεσίας και απώτερο στόχο την εξίσωσή του με το ωράριο της Β/θμιας για όλους τους εκπαιδευτικούς. Υπολογισμός ολοκλήρου του χρόνου παραμονής των παιδιών στο Νηπιαγωγείο ως διδακτικού χρόνου για τους τις Νηπιαγωγούς». Η απόφαση αυτή ήρθε τη στιγμή που κορυφωνόταν το αίτημα του Κλάδου για τη θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης καιτης φοίτησης όλων των νηπίων και προνηπίων στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο, το οποίο, παρά τις επιδιώξεις της Κ.Ε.Δ.Ε. για υπαγωγή των νηπιαγωγείων στην τοπική αυτοδιοίκηση, έπειτα από τη δυναμική στάση της Δ.Ο.Ε. με σειρά επιστημονικών εκδηλώσεων - δράσεων, επαφών με την πανεπιστημιακή κοινότητα και αγωνιστικών κινητοποιήσεων, οδήγησε στη θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης,με το άρθρ. 33 § 3 του Ν. 4521/2018 και την εξαιρετικά δύσκολη, με την καίρια συμβολή της Δ.Ο.Ε., εφαρμογή της.

Όλο αυτό το χρονικό διάστημα, μέχρι και σήμερα, κάτω από αντίξοες συνθήκες συνεχίστηκε, συνεχίζεται και θα συνεχιστεί ο αγώνας του Κλάδου για τη λειτουργία της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης, σε κτήρια που αρμόζουν πραγματικά στην εκπαίδευση των μαθητών μας, με την πρέπουσα κάλυψη σε υλικοτεχνική υποδομή και χρηματοδότηση καθώς και με τη διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων των νηπιαγωγών. Οι νέες συνθήκες που δημιούργησε η λειτουργία των σχολείων σε καθεστώς τηλεκπαίδευσης, τα δύο τελευταία χρόνια, «απέκρυψαν» σε ένα βαθμό τα ζητήματα αυτά. Η επαναλειτουργία των σχολείων και μάλιστα σε συνθήκες διαρκώς εντεινόμενης γραφειοκρατίας στη λειτουργία των σχολικών μονάδων (αυξανόμενες, υπερβολικά και αναιτιολόγητα, διοικητικές υποχρεώσεις, εργαστήρια δεξιοτήτων, αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση…) το πλήθος των αρμοδιοτήτων με τις οποίες επιφορτίστηκαν οι εκπαιδευτικοί και ιδιαίτερα οι προϊστάμενοι/ες των ολιγοθέσιων δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων, καθιστά την ικανοποίηση του αιτήματος της 86ης Γ.Σ. της Δ.Ο.Ε. ζήτημα άμεσης προτεραιότητας.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. τονίζει ότι ο θεσμοθετημένος τρόπος λειτουργίας και δόμησης του προγράμματος των ολιγοθέσιων σχολείων (το 96% των νηπιαγωγείων υπάγονται σε αυτή την κατηγορία) δεν επιτρέπει τη μείωση του ωραρίου των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε αυτά, με βάση τα χρόνια υπηρεσίας τους, γεγονός που δημιουργεί έντονη διαφοροποίηση σε σχέση με το ωράριο των εκπαιδευτικών που εργάζονται στις πολυθέσιες σχολικές μονάδες. Ο/η προϊστάμενος/η των ολιγοθέσιων σχολείων και νηπιαγωγείων έχει πλήρες διδακτικό ωράριο και είναι, εκ των πραγμάτων, αναγκασμένος/η να επιτελεί το διοικητικό έργο με το οποίο είναι επιφορτισμένος/η σε χρόνο εκτός εργασιακού ωραρίου (ιδιαίτερα αν στο Νηπιαγωγείο λειτουργεί πρωινή υποδοχή) κάτι το οποίο αποτελεί κατάφωρη παραβίαση εργασιακών δικαιωμάτων.

Στην περίπτωση των νηπιαγωγείων, ειδικότερα, οι ανισότητες εντείνονται αφού στο χρονικό διάστημα της πρωινής λειτουργίας στα δημοτικά σχολεία εμφανίζεται να πραγματοποιούνται 6 διδακτικές ώρες ενώ στα νηπιαγωγεία 5 και το έργο της επίβλεψης των νηπίων κατά την υποδοχή, διαλείμματα και αποχώρηση δεν υπολογίζεται ως διδακτικός χρόνος ενώ αποτελεί καθαρά διδακτικό χρόνο αφού όλο αυτό το διάστημα ο/η νηπιαγωγός απασχολείται πλήρως, επιβλέπει και καθοδηγεί τα νήπια δίχως να είναι δυνατό να πράξει οτιδήποτε διαφορετικό. Παρουσιάζεται, επίσης, ανισότητα διδακτικού χρόνου ακόμα και μεταξύ των τμημάτων και των νηπιαγωγών, που διδάσκουν σε αυτά, σε σχέση με τις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας (π.χ. από το αν λειτουργεί ή όχι πρωινή υποδοχή ή όχι) της τάξης των 15, 30, 45 λεπτών ως προς το χρόνο απασχόλησης.

Κυρία Υπουργέ, κυρία Υφυπουργέ

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., με βάση την απόφαση της 86ης Γ.Σ. του Κλάδου, ζητά τη μείωση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών που εργάζονται σε όλα τα ολιγοθέσια νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία, ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας τους κατ’ αναλογία με ότι εφαρμόζεται σε όλες τις πολυθέσιες σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ώστε να υπάρχει πραγματικά ενιαίο ωράριο για όλους, με απώτερο στόχο την εξίσωσή του ωραρίου τους με αυτό των εκπαιδευτικών της Β/θμιας εκπαίδευσης. Τονίζουμε ότι, για τα νηπιαγωγεία, θα πρέπει να υπολογίζεται στο διδακτικό χρόνο η υποδοχή-αποχώρηση και το διάλλειμα, καθώς οι νηπιαγωγοί δεν επιτηρούν απλά τους μαθητές, αλλά διδάσκουν συγκεκριμένες δεξιότητες , και απαιτείται επαυξημένη προσοχή.

Παρασκευή 11 Φεβρουαρίου Ημέρα Εθελοντικής Αιμοδοσίας

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

162323337 447171316340816 3605114928842664834 n

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Δ. Θεοτοκόπουλος» προγραμματίζει Ημέρα Εθελοντικής Αιμοδοσίας την Παρασκευή 11 Φεβρουαρίου και ώρα 09:00 π.μ.-13:30 μ.μ. για τις ανάγκες της τράπεζας αίματος του Συλλόγου. Η διαδικασία θα πραγματοποιηθεί από την κινητή μονάδα αιμοδοσίας του Βενιζέλειου νοσοκομείου στο χώρο του Παγκρητίου Σταδίου.

Λόγω των συνθηκών χρειάζεται η προεγγραφή 25 μελών για να διασφαλιστεί η πραγματοποίηση της αιμοδοσίας.

Υπενθυμίζουμε ότι κατά την ημέρα της αιμοδοσίας ο εκπαιδευτικός, μόνιμος ή αναπληρωτής, δικαιούται άδεια χωρίς περικοπή αποδοχών.

Καλούμε όσους/όσες συναδέλφους/ισσες επιθυμούν να συμμετέχουν, να δηλώσουν συμμετοχή στα παρακάτω τηλέφωνα μέχρι την Παρασκευή 4 Φεβρουαρίου:

·         Γιώργος Μακράκης 6932 708 450,

·         Βαγγέλης Παπουτσάκης 6976 948 091

                       

Με συντεταγμένο τρόπο οι εκπαιδευτικοί φανέρωσαν τις ελλείψεις και τις ευθύνες του Υπουργείου Παιδείας

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

sxolio-maskes1599052468

Οι εκπαιδευτικοί, εδώ και δύο χρόνια, με απόλυτο αίσθημα ευθύνης στηρίξαμε με πολυποίκιλους τρόπους τους μαθητές μας. Οι εκπαιδευτικοί, από την πρώτη στιγμή της πανδημίας, με δική μας αυτοοργάνωση και αυτοεπιμόρφωση στήσαμε γέφυρες επικοινωνίας και μαθησιακής διαδικασίας με τους μαθητές μας. Παράλληλα, βασιστήκαμε με δικά μας έξοδα στα απαιτούμενα τεχνολογικά μέσα και εξοπλισμό για την υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Ωστόσο, δύο χρόνια τώρα η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν έκανε σχεδόν τίποτα για τη βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής των σχολείων, της παροχής εξοπλισμού, της αναβάθμισης του πανελλήνιου σχολικού δικτύου κ.ά. Το μόνο που έπραξε ήταν η αποδεδειγμένα καλοπληρωμένη σύμβαση με την εταιρία Cisco, η οποία κρίθηκε από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα ότι παραβιάζει βασικούς όρους των προσωπικών δεδομένων.

Η συνταγμένη και νόμιμη πρακτική που ακολούθησε το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας για την υλοποίηση της τηλεκπαίδευσης από το χώρο των σχολικών μονάδων, με βάση τις θέσεις των Σωματείων και της ΔΟΕ, φανέρωσε τις ελλείψεις και ταυτόχρονα τις ευθύνες που έχει η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας.

Οι «διθυραμβικές» ανακοινώσεις ότι λειτούργησαν δήθεν πάνω από 46.000 διαδικτυακές τάξεις, μόνο οργή μπορεί να προκαλέσει. Είναι άλλη μια απόδειξη πως το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι η επικοινωνιακή πολιτική και όχι η ουσία. Είναι, επίσης, εξοργιστικό, ότι οι οδηγίες για τη διεξαγωγή της τηλεκπαίδευσης στάλθηκαν λίγο πριν τα μεσάνυχτα της Κυριακής, με αποτέλεσμα να υποτιμά το ρόλο του εκπαιδευτικού και να υποβαθμίζει την εκπαιδευτική διαδικασία.

Επιπλέον, είναι χαρακτηριστική η εμμονή της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ να στέλνει ανεφάρμοστες και εκτός τόπου οδηγίες για τηλεκπαίδευση στα κλειστά σχολεία. Το Υπουργείο Παιδείας δε λαμβάνει υπόψη του τα σοβαρά προβλήματα στις υποδομές και τον εξοπλισμό, το γεγονός ότι χιλιάδες μαθητές δε διαθέτουν τεχνολογικά μέσα (άρα αποκλείονται από την τηλεκπαίδευση), το γεγονός ότι χιλιάδες εκπαιδευτικοί έχουν μικρά παιδιά στο σπίτι ,αλλά κυρίως δε δείχνει να καταλαβαίνει ή κάνει πως δεν καταλαβαίνει ότι η τηλεκπαίδευση υπό αυτές τις συνθήκες, όχι απλά δε στηρίζει ουσιαστικά τους μαθητές και δεν καλύπτει κενά, αντιθέτως μετατρέπεται σε «καρικατούρα» εκπαίδευσης. 

Οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Δ. Θεοτοκόπουλος» και «Φαιστός», υπενθυμίζουν τα παρακάτω:

·         Ο χώρος του σχολείου παραμένει ο χώρος εργασίας μας και μέσα σε  αυτόν παρέχουμε το έργο μας. Οι εκπαιδευτικοί εφόσον δεν μπορούμε να έχουμε πρόσβαση στον χώρο εργασίας μας, καθίσταται μη εφικτή και η υλοποίηση της τηλεκπαίδευσης.

·         Οι εκπαιδευτικοί δεν υποχρεούνται να χρησιμοποιούν τη δική τους υλικοτεχνική υποδομή (Η/Υ, σύνδεση στο διαδίκτυο), καθώς ο ν.4807/21 που ορίζει το θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας ορίζει ότι: «Η υπηρεσία του φορέα που είναι αρμόδια για την παροχή εξοπλισμού και την πληροφοριακή υποστήριξη, προμηθεύει τον υπάλληλο με τον απαραίτητο και κατάλληλο για την αποτελεσματική εκτέλεση των καθηκόντων του μέσω τηλεργασίας, τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό και τεχνολογική συσκευή (εφεξής «Σταθμός Τηλεργασίας») και παρέχει υποστήριξη για την εγκατάστασή του, εφόσον τούτο είναι επιθυμητό από τον υπάλληλο…».

·         Δε θα γίνεται αποδεκτή καμία αυθαιρεσία ή αυταρχική συμπεριφορά. Κάθε οδηγία του ΥΠΑΙΘ που παραβιάζει όλα τα παραπάνω πρέπει άμεσα να καταγγέλλεται στα σωματεία.

Η Δ.Ο.Ε. πραγματοποιεί την Κυριακή 23 Ιανουαρίου, στις 6:00 μ.μ. διαδικτυακή εκδήλωση, με ομιλήτρια την Diane Ravitch

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

271760043 304082038345584 7373236405173081442 n

Η Δ.Ο.Ε. πραγματοποιεί την Κυριακή 23 Ιανουαρίου, στις 6:00 μ.μ. διαδικτυακή εκδήλωση, με ομιλήτρια την Diane Ravitch, καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης, ιστορικό της εκπαίδευσης και ερευνήτρια εκπαιδευτικής πολιτικής. Τίτλος της εκδήλωσης:

Η αντίσταση στην αξιολόγηση – εμπορευματοποίηση των σχολείων

και ο αγώνας για την υπεράσπιση της δημόσιας εκπαίδευσης

Η εμπειρία από τις Η.Π.Α.

                Συντονίστρια της εκδήλωσης θα είναι η κ. Άννα Τραϊανού, καθηγήτρια στο Τμήμα Παιδαγωγικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Goldsmiths, Πανεπιστήμιο του Λονδίνου.

               

Η εκδήλωση πραγματοποιείται στo πλαίσιο του αγώνα της Δ.Ο.Ε. για την υπεράσπιση του Δημόσιου Σχολείου, ενάντια στην επιχειρούμενη αξιολόγηση, για την ενημέρωση της εκπαιδευτικής κοινότητας και ευρύτερα της κοινωνίας.

Ο σύνδεσμος της εκδήλωσης είναι ο παρακάτω:

Για παρακολούθηση στην αγγλική γλώσσα    https://youtu.be/cmbO-pCheAk

Για παρακολούθηση στην ελληνική γλώσσα  https://youtu.be/9WL1tosdCs8

Από το 1991-1993 διετέλεσε Υφυπουργός παιδείας της κυβέρνησης Τζώρτζ Μπους (πατρός) και εν συνεχεία σε υψηλόβαθμη κυβερνητική θέση για ζητήματα εκπαιδευτικής αξιολόγησης από την κυβέρνηση του Μπιλ Κλίντον και του Τζώρτζ Μπους (νεότερου). Συγκεκριμένα από το 1997-2004 ήταν μέλος του εθνικού δικτύου αξιολόγησης στις Η.Π.Α. Το δίκτυο αυτό επόπτευε τα ομοσπονδιακά προγράμματα αξιολόγησης. Από τη θέση της αυτή προώθησε την αξιολόγηση στην εκπαίδευση μέσω σκληρών εθνικών αξιολογικών διαδικασιών. 

Προοδευτικά, αναλύοντας τα δεδομένα, διαπίστωνε ότι οι πολιτικές αυτές ήταν ακατάλληλες για τα σχολεία. Άρχισε να τις επικρίνει, ιδιαίτερα τον νόμο «Κανένα παιδί να μη μείνει πίσω» (No Child Left Behind). Η αλλαγή στην αντίληψή της οριστικοποιήθηκε με δύο τρόπους:

·         με την έκδοση του βιβλίου της «Η ζωή και ο θάνατος του μεγάλου Αμερικάνικου δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος. Πώς τα τεστ και η επιλογή σχολείου υποβαθμίζουν την εκπαίδευση» (The death and life of the great American school system: how testing and choice are undermining education).  

·         με τη δημοσίευση, τον Μάρτιο του 2010, δύο πολύ σημαντικών άρθρων στο περιοδικό The Νation και στην εφημερίδα The Wall Street Journal στα οποία εξηγούσε γιατί άλλαξε γνώμη (Why I Changed My Mind About School Reform / Why I Changed My Mind).

Εκτός των παραπάνω έχει δημοσιεύσει και άλλα βιβλία αναφορικά με το αμερικάνικο εκπαιδευτικό σύστημα. Ενδεικτικάσημειώνουμεταπιοπρόσφατα:

·         Slaying Goliath: The passionate resistance to privatization and the fight to save America's public schools (2020).

·         Reign of Error: The Hoax of the Privatization Movement and the Danger to America’s Public Schools (2014).

·         The Death and Life of the Great American School System: How Testing and Choice Are Undermining Education (2010)

Η Diane Ravitch είναι μια από τους σημαντικότερους ιστορικούς της εκπαίδευσης καθώς και κριτικούς της αξιολόγησης, της ιδιωτικοποίησης και της «επιλογής σχολείου», υπερασπίζοντας με πάθος τη δημόσια εκπαίδευση. Υποστηρίζει, σήμερα, σθεναρά ότι η αξιολόγηση που εφαρμόστηκε στις Η.Π.Α. κατέστρεψε το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα και δεν το βελτίωσε. Έστρεψε την προσοχή της στη φτώχεια και τις εκπαιδευτικές ανισότητες, ως βασικές παραμέτρους της χαμηλής σχολικής επίδοσης. Ασκεί δριμύτατη κριτική στα σταθμισμένα τεστ για τους μαθητές και την (μέσω αυτών των τεστ) αξιολόγηση των σχολείων, θεωρώντας ότι αγνοούν τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης και των ίδιων των παιδιών. Υποστηρίζει ότι χρειαζόμαστε σχολεία στα οποία όλα τα παιδιά θα έχουν ίσες ευκαιρίες μάθησης. Αυτό δεν απαιτεί την ύπαρξη αξιολογικών τεστ σε εθνικό επίπεδο, τα οποία ούτε την εκπαίδευση βελτιώνουν ούτε τη διδασκαλία, ούτε βοηθούν τους μαθητές που αντιμετωπίζουν δυσκολίες μάθησης στο σχολείο και τους μαθητές από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.

Η φωνή της μας καλεί (όπως τιτλοφορεί το τελευταίο της βιβλίο) σε «παθιασμένη αντίσταση» ενάντια στην αξιολόγηση/ιδιωτικοποίηση και στον κοινό αγώνα για την υπεράσπιση της δημόσιας εκπαίδευσης.

Κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ ανοίγουν αθωράκιστα τα σχολεία απέναντι στην πανδημία Μέτρα και αγώνας για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων Δευτέρα 10 /1 & ώρα 13:30 μμ, Παράσταση Διαμαρτυρίας στην ΠΔΕ Κρήτης

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

download09012022

Στη χώρα μας, σήμερα, ανακοινώνονται καθημερινά, δεκάδες χιλιάδες κρούσματα, οι θάνατοι έχουν ξεπεράσει τις 21.000 και οι μαζικές εισαγωγές στα νοσοκομεία συνεχίζονται. Ταυτόχρονα, για τους πολίτες το κόστος για διαγνωστικά-μοριακά τεστ είναι δυσβάστακτο, τα κενά στα νοσοκομεία είναι τεράστια λόγω ελλιπούς στελέχωσης και ασθενειών των υγειονομικών, ενώ η κυβέρνηση αντί να ενισχύσει το δημόσιο σύστημα υγείας και τους εργαζόμενους σε αυτό, μείωσε κατά 820 εκ. τις δαπάνες για την υγεία το 2022.

Εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς αλλά και το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας, ανέμεναν από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και την Κυβέρνηση, να λάβουν μέτρα προστασίας και ασφάλειας για το άνοιγμα των σχολείων, λόγω της νέας έξαρσης της πανδημίας. Ωστόσο, μια αναγκαία πολιτική απόφαση για τη δημόσια υγεία διαψεύστηκε, ξανά, πανηγυρικά από τη συνειδητή επιλογή της κυβέρνησης να στείλει μαθητές και εκπαιδευτικούς ανοχύρωτους πίσω στα σχολεία.

Είναι, δε, χαρακτηριστικό, ότι η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ κάλεσε σε συνάντηση τις Εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες (ΔΟΕ-ΟΛΜΕ), μια μέρα μετά τις εξαγγελίες για τους υγειονομικούς όρους με τους οποίους θα ανοίξουν τα σχολεία στις 10/1. Για μια ακόμη φορά αποτυπώνεται η αλαζονική στάση της κα. Κεραμέως και του επιτελείου της προς τις Ομοσπονδίες και την εκπαιδευτική κοινότητα.

Με βάση τις σημερινές υγειονομικές συνθήκες, είναι απαράδεκτη η στάση Κυβέρνησης και Υπουργείου Παιδείας, καθώς τα Δημόσια Σχολεία της χώρας μας ανοίγουν αθωράκιστα απέναντι στην πανδημίασε βάρος των μαθητών, των οικογένειών τους και των εκπαιδευτικών. Κι αυτό διότι η μοναδική διαφοροποίηση είναι ένα τρίτο selftest για την πρώτη μόνο εβδομάδα λειτουργίας των σχολείων και ότι σε περίπτωση κρούσματος, τα τεστ θα γίνονται από όλους και όχι μόνο από τις κοντινές επαφές στο σχήμα του σταυρού, που ίσχυε πριν.

Είναι βέβαια γεγονός, πως, εδώ και δύο χρόνια, Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας «σφύριξαν αδιάφορα» στη λήψη αναγκαίων μέτρων όπως, αραίωση των μαθητών στις τάξεις, ασφαλείς υγειονομικά μετακινήσεις των μεταφερόμενων μαθητών, προληπτικοί-διαγνωστικοί έλεγχοι στις σχολικές μονάδες από κλιμάκια του ΕΟΔΥ, ενίσχυση του προσωπικού καθαριότητας των σχολείων, ενίσχυση των σχολικών επιτροπών κ.ά.

Για ανοιχτά και ασφαλή υγειονομικά σχολεία, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Δ. Θεοτοκόπουλος» καταθέτει και απαιτεί:

·                     Αραίωση των τμημάτων, σε συνεργασία με τους Δήμους της χώρας για εξεύρεση χώρων ή εναλλακτικών τρόπων διαχείρισης έστω και τώρα, με ταυτόχρονες προσλήψεις εκπαιδευτικών.

·                     Προσλήψεις αναπληρωτών πλήρους ωραρίου στη διάθεση των διευθύνσεων για γρήγορη αναπλήρωση εκπαιδευτικών που θα βρεθούν θετικοί.

·                     Κατάργηση του σημερινού πρωτοκόλλου που απαιτεί 50%+1 (επιστημονικά αυθαίρετο που εφαρμόζεται μόνο στη χώρα μας) για να κλείσει ένα τμήμα.

·                     Παροχή μασκών υψηλής προστασίας σε μαθητές και εκπαιδευτικούς και δωρεάν επαναλαμβανόμενα PCRtest για μαθητές και εκπαιδευτικούς.

·                     Ολιγοήμερο κλείσιμο τμήματος, και ουσιαστική ιχνηλάτιση, εφόσον βρεθεί θετικό κρούσμα σε μαθητή –μαθήτρια ή εκπαιδευτικό του τμήματος και άνοιγμα μετά τη διαπίστωση ότι δεν φέρουν τον ιό οι μαθητές και εκπαιδευτικοί του τμήματος.

·                     Προσλήψεις επιπλέον προσωπικού καθαριότητας και μετατροπή όλων των υπαρχόντων σε πλήρους ωραρίου. Παροχή συστημάτων αερισμού των αιθουσών όπως γίνεται και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

·                     Άδειες ειδικού σκοπού για όλους τους εκπαιδευτικούς που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες και άδειες επαπειλούμενης κύησης για τις αναπληρώτριες έγκυες οι οποίες στη συνθήκη αυτή εκτίθενται σε άμεσο κίνδυνο.

·                     Έκτακτη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών με σκοπό την εξασφάλιση όλων απαραίτητων υλικών καθαρισμού, ατομικής υγιεινής κ.τ.λ. και την κάλυψη των τεράστιων αναγκών που έχουν δημιουργηθεί όλο αυτό το διάστημα.

·                     Κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών αναγκών, τα οποία δεν έχουν καλυφθεί από την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Στο νομό Ηρακλείου σήμερα προσεγγίζουν τα 100.

Οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Δ. Θεοτοκόπουλος», «Φαιστός» και η ΕΛΜΕ Ηρακλείου, στο πλαίσιο της υπεράσπισης των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών, των εργασιακών συνθηκών των εκπαιδευτικών και της υγείας όλων των εμπλεκομένων στις σχολικές κοινότητες, καλούμε τις/τους συναδέλφισσες/ους σε Παράσταση Διαμαρτυρίας, τη Δευτέρα 10 Ιανουαρίου και ώρα 13:30 μμ, στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης, με διευκολυντική στάση εργασίας από τις 13:00 έως στις 16:00 μμ.

Παράλληλα, καλούμε τα Δ.Σ. της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ να αναλάβουν άμεσα κεντρικές πρωτοβουλίες για τη διεκδίκηση των δίκαιων αιτημάτων των εκπαιδευτικών-γονέων-μαθητών για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων.

Εργασιακά και παιδαγωγικά απαράδεκτος ο αποκλεισμός των αναπληρωτών από τις επιμορφωτικές μετακινήσεις των προγραμμάτων Erasmus

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

unnamed16122021

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Δ. Θεοτοκόπουλος» καταγγέλλει το απαράδεκτο γεγονός του αποκλεισμού των συναδέλφων αναπληρωτών, από τις επιμορφωτικές μετακινήσεις (εκπαιδευτικών και μαθητών), που περιλαμβάνονται, στα ευρωπαϊκά προγράμματα Erasmus.

Με βάση τις συμβάσεις εργασίας ΕΣΠΑ και ΠΔΕ, οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί δεν δικαιούνται εργασιακή και οικονομική κάλυψη, με αποτέλεσμα σε ορισμένες περιπτώσεις να διακόπτονται τα προγράμματα, καθώς σε μια σχολική μονάδα δύναται να υπηρετούν μόνο αναπληρωτές εκπαιδευτικοί.

Το συγκεκριμένο απαράδεκτο γεγονός, εργασιακά και παιδαγωγικά, έχει επισημανθεί πάμπολλες φορές από την εκπαιδευτική κοινότητα, δίχως όμως να έχει επιλυθεί από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.

Ο Σύλλογός μας θα συνεχίζει να παλεύει για τα ίσα δικαιώματα μεταξύ μόνιμων και αναπληρωτών συναδέλφων.

Ψήφισμα αιτημάτων και διεκδικήσεων για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

09jc12q0

Οι προσλήψεις της φετινής χρονιάς, που μετά τη δ’ φάση ξεπερνούν τις 37.000, είναι μέχρι στιγμής λιγότερες κατά 6.522 σε σχέση με την περσινή χρονιά στην Πρωτοβάθμια και κατά 3.810 στη Δευτεροβάθμια, συνολικά δηλαδή πάνω από 10.000 λιγότερες προσλήψεις. Αυτό δείχνει από τη μία τα χιλιάδες κενά που παραμένουν στα σχολεία- μέσα Νοέμβρη και εν μέσω πανδημίας, και από την άλλη την ύπαρξη χιλιάδων συμβασιούχων που παραμένουν όμηροι της ευέλικτης απασχόλησης, με ό,τι συνέπειες έχει αυτό στη λειτουργία των σχολείων και στη μόρφωση των παιδιών.

Ούτε οι μόνιμοι διορισμοί, αλλά ούτε καν οι προσλήψεις των αναπληρωτών που γίνονται κάθε χρόνο δεν αρκούν για να καλυφθούν επαρκώς οι ανάγκες των σχολείων. Ανάγκες οι οποίες δεν αφορούν μόνο στο να έχουν όλα τα παιδιά δασκάλους και καθηγητές από την πρώτη μέρα- που ακόμα κι αυτό δε θεωρείται δεδομένο για πάρα πολλά σχολεία- αλλά στο να μη στοιβάζονται σε 25άρια (Π.Ε.- 28άρια (Δ.Ε.) τμήματα, να διδάσκονται όλα τα αντικείμενα που είναι απαραίτητα για την ανάπτυξή τους (μουσική, γυμναστική, εικαστικά κλπ.) από εξειδικευμένο προσωπικό, να έχουν την απαραίτητη βοήθεια σε μαθησιακά αλλά και ψυχολογικά- κοινωνικά ζητήματα, κάτι που προϋποθέτει προσωπικό για ενισχυτική διδασκαλία, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς κ.α., να έχουν δημιουργικό ολοήμερο και όχι «φύλαξη» και βέβαια να υπάρχει όλο το απαραίτητο προσωπικό ειδικής αγωγής για να στηρίξει τα παιδιά με ιδιαίτερες ανάγκες (παράλληλη στήριξη, ειδικά σχολεία), καθώς και δομές για την εκπαίδευση όλων ανεξαιρέτως των προσφυγόπουλων. Όλα αυτά δεν πρέπει να θεωρούνται «πολυτέλειες», αλλά απαραίτητες προϋποθέσεις για ένα πραγματικά αναβαθμισμένο σχολείο.

Οι πολιτικές επιλογές όλων των κυβερνήσεων μέχρι σήμερα αντιμετωπίζουν αυτές τις ανάγκες σαν κόστος! Η επέκταση των ελαστικών σχέσεων εργασίας χωρίς δικαιώματα είναι ένας από τους διαχρονικούς στόχους τους για την εκπαίδευση, αλλά και για το μέλλον των μαθητών, σε όποιον κλάδο κι αν δουλέψουν. Γι αυτό και η μόρφωση για την πλειοψηφία των παιδιών ολοένα και υποβαθμίζεται, ενώ ταυτόχρονα διαμορφώνουν ένα σχολείο- επιχείρηση, με ευέλικτους και «φιμωμένους» εκπαιδευτικούς που θα καλύπτουν όλο και περισσότερες «τρύπες» με όλο και λιγότερο κόστος!

Όλοι οι αναπληρωτές, όσοι έχουμε δουλέψει τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση, άσχετα με τη σύμβαση, το χρονικό διάστημα και τον κλάδο, είμαστε απολύτως απαραίτητοι για τη λειτουργία του σχολείου! Καλύπτουμε απολύτως αναγκαία κενά χωρίς καμία στήριξη. Εργαζόμαστε πολύ συχνά χιλιόμετρα μακριά από τα σπίτια και τις οικογένειές μας, με υψηλό κόστος διαβίωσης και μισθό που με δυσκολία φτάνει ακόμα και για τις βασικές ανάγκες μας, χωρίς την απαραίτητη στήριξη από το Υπουργείο (έξοδα μετακίνησης, στέγασης, σίτισης κλπ.) και χωρίς δικαιώματα που θα έπρεπε να θεωρούνται δεδομένα (πχ. άδειες ασθενείας ή μητρότητας!).

Όλα τα προηγούμενα χρόνια, οι κινητοποιήσεις των αναπληρωτών μέσα από τα σωματεία τους, μαζί με όλους τους εκπαιδευτικούς, αποτελούν σημαντικά βήματα και παρακαταθήκη για τη συνέχεια:

  • Πίεσαν και ανάγκασαν τις κυβερνήσεις να προχωρήσουν σε μόνιμους διορισμούς μετά από μια 10ετία.
  • Έβαλαν στο επίκεντρο την ανάγκη μονιμοποίησης όλων των συμβασιούχων, συμπορεύτηκαν μαζί με τους γονείς , τους μαθητές, τους συμβασιούχους όλου του δημοσίου.
  • Κατακτήσαμε δικαιώματα όπως η αύξηση της άδειας ανατροφής των αναπληρωτριών στους 3,5 μήνες, μετά από πολύμορφες δράσεις και πιέσεις προς τις κυβερνήσεις, άδεια σπάνιων νοσημάτων, σίτιση και οδοιπορικά για κάποιες απομακρυσμένες περιοχές.

Μένουμε ενωμένοι, παρά την πολυδιάσπαση που επιδιώκει η κυβέρνηση και οι διάφοροι καλοθελητές που προσπαθούν να μας οδηγήσουν στον δρόμο της ατομικής λύσης και της απομόνωσης. Συσπειρωνόμαστε στα σωματεία μας, παλεύουμε όλοι μαζί για κάθε πρόβλημα, παίρνουμε μέρος σε κάθε συλλογική δράση του σωματείου, στις συνελεύσεις, τις κινητοποιήσεις και τις αρχαιρεσίες.

Διεκδικούμε:

ü  Μαζικούς, μόνιμους διορισμούς όλων των απαραίτητων ειδικοτήτων και κλάδων, με βάση τις ανάγκες.

ü  Κατάργηση του θεσμού των τριμήνων, των ΑΜΩ και των πολλαπλών κατηγοριών αναπληρωτών. Προσλήψεις όλων των αναπληρωτών σε μια φάση.

ü  Εξίσωση των δικαιωμάτων των αναπληρωτών με αυτά των μονίμων- πλήρη δικαιώματα σε περίπτωση ασθενείας, αναγνώριση της προϋπηρεσίας καθ’ όλη τη διάρκεια της άδειας, εξασφάλιση πλήρους άδειας ανατροφής, εξασφάλιση αδειών ειδικού σκοπού σε όσους το έχουν ανάγκη.

ü  Σταθερή καταβολή του μισθού κάθε μήνα, άμεση μισθολογική αναγνώριση και καταβολή από την αρχή της σχολικής χρονιάς του μεταπτυχιακού τίτλου και των μισθολογικών κλιμακίων.

ü  Να δοθεί σε όλους τους συναδέλφους (μόνιμους και αναπληρωτές) , μέχρι τις 23/12/2021, ο 13ος μισθός (δώρο Χριστουγέννων) που κόπηκε τα προηγούμενα χρόνια ως πρώτο βήμα για επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού!

ü  Μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη. Κατάργηση του νόμου 4692/20 (Κεραμέως), που βάζει ελάχιστο όριο τους 15 μαθητές ανά τμήμα.

ü  Μέτρα στήριξης των αναπληρωτών: δωρεάν μεταφορά από και προς τον τόπο διαμονής και εργασίας, επιδότηση ενοικίου, δωρεάν σίτιση όλων στις φοιτητικές λέσχες ή τις λέσχες αξιωματικών.

ü  Κατάργηση του νόμου Κεραμέως 4823/21 που οδηγεί στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, του ν. Γαβρόγλου που ακυρώνει το πτυχίο και την προϋπηρεσία.

Αυξήσεις στους μισθούς και ξεπάγωμα των Μ.Κ. της διετίας 2016-7 Επαναφορά 13ΟΥ και 14ΟΥ μισθού

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

3802ffff657f031822daec9421d9fe9c M

Η μισθοδοσία των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών ξεκινά με μισθολογικό κλιμάκιο 1, και μάλιστα με αυξημένες κρατήσεις για το Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων (ΜΤΠΥ), οι οποίες υπολογίζονται σε ένα μικτό μισθό διαιρεμένο σε δώδεκα μηνιαίες δόσεις. Πολλές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης δεν έχουν καταβάλει ακόμα τα μισθολογικά κλιμάκια των νεοδιόριστων, με αποτέλεσμα οι εκπαιδευτικοί σε αυτές τις περιοχές να εξακολουθούν να πληρώνονται με 737 ευρώ, και να πρέπει με αυτόν τον μισθό να ανταποκριθούν στα έξοδα στέγασης, μετακίνησης και διαβίωσης, τα οποία ολοένα και αυξάνονται.

Η έγκαιρη απόδοση των μισθολογικών κλιμακίων στους νεοδιόριστους, καθώς και στους αναπληρωτές, θα έπρεπε να θεωρείται δεδομένη, καθώς αποτελεί την αμοιβή για ήδη παρεχόμενη εργασία. Τη στιγμή που ο μισθός είναι έτσι κι αλλιώς ανεπαρκής για την κάλυψη των αναγκών των εκπαιδευτικών, είναι απαράδεκτο να καθυστερεί να αποδοθεί στο σύνολό του, υποβαθμίζοντας όλο και περισσότερο τις συνθήκες ζωής τους.

Συνυπολογίζοντας την περικοπή του 13ου και 14ου μισθού, το γεγονός ότι η διετία 2016-2017 δεν προσμετράται στη μισθολογική ωρίμανση, καθώς και τη συνολική μείωση του μισθού των δημοσίων υπαλλήλων κατά τη διάρκεια της καπιταλιστικής κρίσης (περικοπή επιδομάτων, αύξηση φορολογίας κλπ.), είναι ανάγκη η εκπαιδευτική κοινότητα να διεκδικήσει αυξήσεις στους μισθούς τους, ώστε να μπορούμε να εργαζόμαστε και να ζούμε με αξιοπρέπεια.

Συνεχίζουμε να παλεύουμε για τα δικαιώματά μας, για μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους, για να εμποδίσουμε όλα τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια της κυβέρνησης που διαλύουν το σχολείο, τη μόρφωση των παιδιών αλλά και τις συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών.

Διεκδικούμε:

        Άμεση μισθολογική αναγνώριση και καταβολή των μισθολογικών κλιμακίων για όλους.

        Να δοθεί σε όλους τους συναδέλφους (μόνιμους και αναπληρωτές), μέχρι τις 23/12/2021, ο 13ος μισθός (δώρο Χριστουγέννων) που κόπηκε τα προηγούμενα χρόνια ως πρώτο βήμα για επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού.

        Αυξήσεις στους μισθούς όλων των εκπαιδευτικών. Ξεπάγωμα των ΜΚ της διετίας 2016- 17.

        Μέτρα στήριξης για όσους εργάζονται μακριά από την κατοικία τους

Η έξαρση των κρουσμάτων στις σχολικές κοινότητες υποδηλώνει την ανεπάρκεια μέτρων από το Υπουργείο Παιδείας

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

5145246 4

Η έξαρση της πανδημίας του κορωνοϊού τόσο παγκοσμίως όσο και στη χώρα μας συνεχίζεται και, δυστυχώς, χάνονται πολλές ανθρώπινες ζωές καθημερινά. Σήμερα που οι μεταλλάξεις του κορωνοϊού ανατρέπουν χθεσινές βεβαιότητες και τα επιστημονικά δεδομένα αλλάζουν καθώς παρακολουθούν την εξέλιξη της πορείας του ιού, στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στον χώρο της εκπαίδευσης η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ αντιμετωπίζει το ζήτημα χωρίς να εξάγει κανένα συμπέρασμα και δίχως να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες για τη λήψη νέων μέτρων προστασίας.

Η κα. Κεραμέως συνεχίζει να αντιμετωπίζει την πανδημία στον χώρο της εκπαίδευσης ως μια κοινή ασθένεια, ενώ σε όλη την υπόλοιπη κοινωνική και εργασιακή δραστηριότητα αντιμετωπίζεται ως μια σοβαρή νόσος που απειλεί όχι μόνο υγειονομικά αλλά και κοινωνικοοικονομικά όλες τις χώρες διεθνώς.

Οι προτάσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας, εδώ και τόσο καιρό, είναι γνωστές:

Ø    μείωση των μαθητών στα τμήματα (αραίωση μαθητών για τήρηση των απαιτούμενων αποστάσεων- μέχρι 15 μαθητές ανά τμήμα και λαμβάνοντας υπόψη τα τετραγωνικά μέτρα των αιθουσών),

Ø    ασφαλείς υγειονομικά μετακινήσεις μαθητών με 50% πληρότητα των μέσων μεταφοράς από και προς το σχολείο,

Ø    τήρηση μέτρων στα ολοήμερα τμήματα όπου συγχρωτίζονται μαθητές όλων των ηλικιών και τάξεων του σχολείου και τρώνε στις ίδιες αίθουσες που κάνουν μάθημα,

Ø    κλιμάκια του ΕΟΔΥ στα σχολεία, ανά τακτά χρονικά διαστήματα, για διενέργεια μαζικών τεστ με σκοπό τον δειγματοληπτικό-προληπτικό έλεγχο,

Ø    έκτακτες προσλήψεις εκπαιδευτικού προσωπικού ώστε να καλύπτονται άμεσα οι εκπαιδευτικές ανάγκες, που προκύπτουν, λόγω των κρουσμάτων σε εκπαιδευτικούς,

Ø    μόνιμες προσλήψεις προσωπικού καθαριότητας για τα σχολεία.

Τη στιγμή που ο αριθμός των κρουσμάτων και αντίστοιχα ο αριθμός των διασωληνομένων αυξάνεται καθημερινά, τη στιγμή που επαναδιατυπώνονται από την πολιτεία διαρκώς νέα, πιο αυστηρά μέτρα, θα πρέπει η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να καταργήσει τη δική της ρύθμιση που προβλέπει ότι για να κλείσει ένα τμήμα σχολείου, θα πρέπει να νοσούν το 50%+1 των μαθητών. Είναι άκρως επικίνδυνο σε ένα τμήμα 23 παιδιών, για παράδειγμα, να πρέπει να νοσήσουν τα 12 για να κλείσει, ενώ με 10 ή με 11 κρούσματα να μένει ανοιχτό. 

Η μεγάλη αγωνία της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι να μην οδηγηθούμε ξανά στην τραγική κατάσταση του ανοίγματος και κλεισίματος των σχολείων με τις δραματικές συνέπειες στους μαθητές μας, τόσο στον ψυχολογικό όσο και στον μαθησιακό τομέα.

Ο νέος νόμος Λάσκαρη, ο νόμος Χατζηδάκη (ν. 4808/2021), θα μείνει στα χαρτιά!!! Δεν θα τον εφαρμόσουμε! Υιοθέτηση της απόφασης του Γενικού Συμβουλίου της ΑΔΕΔΥ για τα συνδικαλιστικά δικαιώματα και τις ελευθερίες

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

download30112021

Η κυβέρνηση της ΝΔ με τον ν. Χατζηδάκη κλιμακώνει τον πόλεμο στα συνδικάτα, στους εργαζόμενους, τα δημοκρατικά δικαιώματα και τις ελευθερίες. Με τον χουντικής έμπνευσης ν. Χατζηδάκη, με τους όρους και τις προϋποθέσεις που αυτός επιβάλλει, ουσιαστικά απαγορεύει τη δράση και τη λειτουργία των συνδικάτων ως προς το δικαίωμα των εργαζομένων να αποφασίζουν τη λειτουργία τους και κάθε μορφή απεργιακής κινητοποίησης. Μετά από μια σειρά αντεργατικούς νόμους, όπως αυτούς για την περιστολή των λαϊκών συγκεντρώσεων και κινητοποιήσεων, τα αυξημένα ποσοστά για τη λήψη απόφασης για απεργία, φέρνουν το νέο αντεργατικό έκτρωμα για να επιβάλουν εργασιακό μεσαίωνα και να αντιμετωπίσουν με εργοδοτική, κρατική βία και καταστολή τον «εχθρό λαό».

Δηλώνουμε ότι θα σηκώσουμε το γάντι, θα υπερασπίσουμε τη δουλειά και τα εργασιακά μας δικαιώματα, όπως και το δικαίωμά μας στην ελεύθερη συνδικαλιστική δράση, αναγνωρισμένο Συνταγματικό δικαίωμα που θέλουν να καταργήσουν. Ο αγώνας και η αντίσταση είναι μονόδρομος για κάθε εργαζόμενο, για κάθε συνδικάτο που σέβεται τον εαυτό του, την κοινωνική τάξη που εκφράζει και τις ανθρώπινες αξίες.

Κάνουμε καθαρό με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ότι τον ν. Χατζηδάκη δεν θα τον εφαρμόσουμεΩς εκ τούτου:

  • Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Δ. Θεοτοκόπουλος» θα συνεχίσει να λειτουργεί και να αποφασίζει νόμιμα με βάση το καταστατικό του και θα εξακολουθήσει νόμιμα να οργανώνει την πάλη των μελών του, αξιοποιώντας βασικές διατάξεις του ν.1264/1982. Δεν πρόκειται να αλλάξουμε το καταστατικό μας, γιατί πολύ απλά δεν πρόκειται να αυτοκαταργηθούμε. 
  • Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Δ. Θεοτοκόπουλος» θα συνεχίσει να παίρνει αποφάσεις για συλλαλητήρια και κάθε είδους κινητοποιήσεις με τη συγκεκριμένη νόμιμη οδό, που χρησιμοποιούσαμε μέχρι σήμερα.

Σε όλες εκείνες τις περιπτώσεις που οι  προϋποθέσεις που θέτει ο ν. Χατζηδάκη για την πραγματοποίηση μιας απεργίας που υπονομεύουν ή στην πράξη την κάνουν αδύνατη δεν θα εφαρμόσουμε το νόμο Χατζηδάκη (π.χ. ημερομηνίες κατάθεσης εξώδικου για στάσεις εργασίας, ποσοστό προσωπικού ασφαλείας, καθορισμό προσωπικού εγγυημένης λειτουργίας). Σε καμιά περίπτωση δεν αποδεχόμαστε η πραγματοποίηση της απεργίας να εξαρτάται από την έκθεση ή τη σύμφωνη γνώμη του ΟΜΕΔ.

  • Σύμφωνα με το καταστατικό της ΑΔΕΔΥ οι Γενικές Συνελεύσεις και οι αρχαιρεσίες των Σωματείων, τα συνέδρια των Ομοσπονδιών και της Συνομοσπονδίας πραγματοποιούνται δια ζώσης, με φυσική παρουσία και αυτό θα εξακολουθήσει να ισχύει. Η ομόφωνη απόφαση του Γ.Σ. της ΑΔΕΔΥ ενάντια στην εξ’ αποστάσεως – ηλεκτρονική ψηφοφορία είναι σε ισχύ.
  • Το Γ.Σ. της ΑΔΕΔΥ δηλώνουν ότι οι Γενικές Συνελεύσεις των Σωματείων και τα συνέδρια των Ομοσπονδιών θα πραγματοποιούνται δια ζώσης, τηρώντας όλα τα μέτρα υγειονομικής προστασίας.

Όπως ο ν. Χατζηδάκη αποτελεί αντεργατική τομή, έτσι και η απόφαση της ΑΔΕΔΥ, που υιοθετεί ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Δ. Θεοτοκόπουλος», για να τον καταστήσουν ανενεργό, είναι ιστορικής σημασίας. Μόνο εμείς ενωμένοι μπορούμε να επιβάλουμε το δίκιο μας, να σώσουμε τα δικαιώματα και τις όποιες κατακτήσεις μας. Η μη εφαρμογή κι ακύρωση του νόμου Χατζηδάκη θα συνοδευτεί από κλιμακούμενο απεργιακό αγώνα στο επόμενο διάστημα, σε κλαδικό και πανεργατικό επίπεδο, με στόχο την κατάργησή του.

Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δομήνικος Θεοτοκόπουλος

Διεύθυνση: Τίτου Γεωργιάδη & Γερωνυμάκη, Ηράκλειο Κρήτης, Τ.Κ. 71306
Επικοινωνία: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. Τηλ. & Fax. 2810227341
Ώρες λειτουργίας 18:00-20:00 καθημερινές