Ολοκληρώθηκαν οι συναντήσεις που είχε το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών «Δ. Θεοτοκόπουλος» με βουλευτές του ν. Ηρακλείου ή εκπροσώπους τους –παρευρέθηκαν ο βουλευτής ΚΚΕ κ. Μανώλης Συντυχάκης και εκπρόσωποι των βουλευτών κ. Σωκράτη Βαρδάκη, κ. Μιχάλη Κριτσωτάκη και κ. Βασίλη Κεγκέρογλου– , με τον ευρωβουλευτή κ. Νότη Μαριά, με την αντιδήμαρχο Παιδείας του δήμου Ηρακλείου κα. Μαρία Καναβάκη και με τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Κρήτης κ. Γιώργο Τερζάκη.
Οι συναντήσεις είχαν σκοπό την αναλυτική, ολόπλευρη και αμφίπλευρη ενημέρωση για τα σημαντικά θέματα και προβλήματα που αντιμετωπίζει η Εκπαίδευση και το Δημόσιο Σχολείο. Στόχος μας η ανταλλαγή θέσεων και απόψεων και η πίεση στους αρμόδιους φορείς και στην πολιτική ηγεσία για την ανάληψη πρωτοβουλιών, ώστε η σχολική χρονιά να ξεκινήσει όσον το δυνατόν πιο ομαλά.
Επισημάναμε τις επιπτώσεις που έχει υποστεί η Δημόσια Εκπαίδευση εξαιτίας των μνημονιακών πολιτικών των τελευταίων 5 ετών και τονίσαμε πως το Δημόσιο Σχολείο δεν αντέχει άλλες περικοπές κι ‘‘εκπτώσεις’’, καθώς υπάρχουν χιλιάδες εκπαιδευτικά κενά σε όλη την Ελλάδα.
Σας παραθέτουμε ορισμένα ενδεικτικά θέματα και προβλήματα που θέσαμε στις συναντήσεις μας:
Κενά στην Εκπαίδευση:Υπάρχουν πολυάριθμα οργανικά και λειτουργικά κενά σε επίπεδο νομού Ηρακλείου αλλά και πανελλαδικά. Σε επίπεδο Ηρακλείου θα φτάσουν αθροιστικά πάνω από 900 για όλες τις ειδικότητες στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Τα κενά σε πανελλαδικό επίπεδο θα φτάσουν τα 23.000 με 24.000 και στις δύο βαθμίδες της Εκπαίδευσης (Α/θμια και Β/θμια). Παράδειγμα διόγκωσης του προβλήματος: Τα τελευταία 5 χρόνια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση έχουμε πάνω από 10.000 συνταξιοδοτήσεις και μόλις 278 διορισμούς.
Λύση:
Ø Μαζικοί Μόνιμοι διορισμοί στη Δημόσια Εκπαίδευση
Ø Εθνικό σχέδιο για την Παιδεία και κρατική χρηματοδότηση για τις προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
ü Προσχολική αγωγή:
Ø Δίχρονη προσχολική εκπαίδευση. Πρόγραμμα ανάπτυξης των δομών του νηπιαγωγείου για να γίνει επιτέλους πράξη η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή για όλα τα παιδιά.
Ø Βοηθητικό προσωπικό, όπως είναι θεσπισμένο και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, στα νηπιαγωγεία.
ü Ειδική Αγωγή
Ø Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν, αναβαθμισμένη Ειδική Αγωγή. Με μόνιμες δομές, στήριξη των ΚΕΔΔΥ και διαμόρφωση αποκεντρωμένων υπηρεσιών ανά ομάδα σχολείων και στελεχωμένα με ειδικό προσωπικό (π.χ. ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, κλπ).
Ø Κάθε παιδί με Ειδικές Ανάγκες να έχει το κατάλληλο γι' αυτό σχολείο, να φοιτά δηλαδή υποχρεωτικά στη δημόσια εκπαίδευση και στη δομή που έχει ανάγκη. Ούτε ένα παιδί με αναπηρία στο σπίτι του ή σε σχολείο που δεν θα μπορεί να ανταποκριθεί στις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες του.
Ø Προσλήψεις μόνιμου ειδικευμένου προσωπικού και βοηθητικού προσωπικού για τη στήριξη των παιδιών με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες όπως επίσης και κατασκευή κατάλληλων κτιρίων και εμπλουτισμός με το απαραίτητο εποπτικό και διαγνωστικό υλικό.
Ø Να υπάρξει σαφές πλαίσιο εκπαιδευτικής πολιτικής για την Ειδική και γενικότερα την αντισταθμιστική Εκπαίδευση.
ü Δικαιώματα αναπληρωτών εκπαιδευτικών:
$1Ø Αναγνώριση όλης της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών συναδέλφων. Αναγνωρίστηκε η περίοδος 2012-4, απομένει να αναγνωριστεί η διετία 2010-2.
Ø Να εξισωθούν τα δικαιώματα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών με των μόνιμων.
Ø Αναγνώριση της θητείας στο στρατό των ανδρών εκπαιδευτικών ως προϋπηρεσία και ως συντάξιμη περίοδος (αναλογικά σύμφωνα με τους μήνες υπηρέτησης).
Ø Επαναφορά του ν. 2874/2000 για την άδεια 6μηνης ανατροφής των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, όπως ισχύει για όλες τις εργαζόμενες με σύμβαση ΙΚΑ και ιδιωτικού δικαίου.
Ø Να δίδεται η δυνατότητα της συμμετοχής των αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε όλες τις επιμορφώσεις που παρέχονται στους μόνιμους (π.χ. συμμετοχή στις επιμορφώσεις ΤΠΕ β επιπέδου κλπ).
ü Κτιριακά προβλήματα: Πολλά σχολεία και ειδικότερα τα νηπιαγωγεία αντιμετωπίζουν ιδιαίτερα προβλήματα.Ζητάμε να υπάρξει πολιτική βούληση για μόνιμη λύση του κτιριακού θέματος των σχολείων του νομού μας και αύξηση των δαπανών για την υλικοτεχνική υποδομή και τη συντήρηση των σχολείων.
ü Αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων:Επισημαίνουμε για μια ακόμη φορά πως η μοριοδότηση των σχολείων πρέπει να γίνεται με βάση τη 12βαθμη κλίμακα, όπως συμβαίνει και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Να δοθούν δηλαδή κίνητρα στους νέους εκπαιδευτικούς να παραμένουν στις θέσεις τους και να μην επιζητούν κάθε χρόνο μετάθεση.
ü Επιμόρφωση εκπαιδευτικών: Ζητάμε την επαναλειτουργία του Διδασκαλείου με νέα μορφή, εξακτινομένο σ’ όλη την Ελλάδα, με εκσυγχρονισμό του προγράμματος σπουδών. Κανένας Εκπαιδευτικός να μην αποκλείεται από τη δυνατότητα επιμόρφωσής του.
ü Διάφορα:
Ø Ίδρυση οργανικών θέσεων για όλες τις ειδικότητες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Ø Την κατάργηση του + 10% για τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα.
Ø Μισθολογική αναγνώριση των μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων.
Ø Άμεση κι έγκαιρη ολοκλήρωση όλων των υπηρεσιακών μεταβολών για τον προγραμματισμό της νέας σχολικής χρονιάς (αμοιβαίες μεταθέσεις, μετατάξεις, αποσπάσεις, διορισμοί, προσλήψεις αναπληρωτών κλπ). Μέχρι στιγμής τίποτε από όλα αυτά δεν έχει συμβεί με αποτέλεσμα το φόβο καθυστέρησης, για άλλη μια χρονιά, της στελέχωσης των σχολείων μας και της ομαλής έναρξης της λειτουργίας των σχολικών μονάδων το Σεπτέμβριο.
Σε κάθε περίπτωση ο Σύλλογός μας θα βρίσκεται σε συνεχή επαγρύπνηση και θα είναι στην πρώτη γραμμή των αγώνων και των κινητοποιήσεων για τη διεκδίκηση μιας ποιοτικής και πραγματικής Δημόσιας Εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά.