«Συλλογή στοιχείων για μη εφαρμογή της ζωντανής αναμετάδοσης των μαθημάτων από τη σχολική αίθουσα»

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

kameres-sxoleia-670x400

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. ν. Ηρακλείου «Δ. Θεοτοκόπουλος» θα προχωρήσει στη συλλογή στοιχείων της απεργίας – αποχής με σκοπό την ενιαία, συλλογική και μαζική αντίδραση της εκπαιδευτικής κοινότητας απέναντι στην αντιπαιδαγωγική τροπολογία της ζωντανής αναμετάδοσης των μαθημάτων από τη σχολική αίθουσα μέσω κάμερας.

Ευθύνη και χρέος μας αποτελεί η προάσπιση της παιδαγωγικής σχέσης και εμπιστοσύνης μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών, η διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων όλων των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία, η διαφύλαξη της ποιότητας της διδασκαλίας στη βάση παιδαγωγικών αρχών και σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας, η θωράκιση της ψυχοσυναισθηματικής στήριξης των ευάλωτων κοινωνικά και μαθησιακά μαθητών μας με την παράλληλη αποτροπή του κινδύνου της έκθεσής τους σε πρόσωπα ξένα προς την εκπαιδευτική διαδικασία. Η απάντησή μας στις μεθοδεύσεις του υπουργείου παιδείας θα είναι αποφασιστική και Συλλογική για τη μη υλοποίηση της υπουργικής απόφασης, σε πρώτο επίπεδο, μέχρι την κατάργηση της τροπολογίας.

            Στη βάση αυτή καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να μας αποστείλουν στην ηλεκτρονική διεύθυνση του Συλλόγου Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. μέχρι την Τετάρτη 10 Ιουνίου 2020, το επισυναπτόμενο ενημερωτικό κείμενο που θα αναφέρει τη σχετική απόφαση της κάθε σχολικής μονάδας για απεργία-αποχή από τις κάμερες στις τάξεις.

 

 

Ενημερωτικό δελτίο προς το Σύλλογο Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Δ. Θεοτοκόπουλος» για την απεργία-αποχή από τις κάμερες στις τάξεις

 

Ο Σύλλογος Διδασκόντων του ____ Νηπιαγωγείου______________, αποφάσισε απεργία-αποχή για τη μη εφαρμογή της ταυτόχρονης σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με απευθείας μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο.

 

Η απόφαση που πάρθηκε ήταν ομόφωνη/ κατά πλειοψηφία (επιλέξτε το σωστό).

 

 

Ενημερωτικό δελτίο προς το Σύλλογο Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Δ. Θεοτοκόπουλος» για την απεργία-αποχή από τις κάμερες στις τάξεις

 

Ο Σύλλογος Διδασκόντων του ____ Δημοτικού Σχολείου______________, αποφάσισε απεργία-αποχή για τη μη εφαρμογή της ταυτόχρονης σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με απευθείας μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο.

 

Η απόφαση που πάρθηκε ήταν ομόφωνη/ κατά πλειοψηφία (επιλέξτε το σωστό).

 

 

Επιστολή ΕΤUCE-Καταγγελία στο ΥΠΑΙΘ για τη ζωντανή αναμετάδοση μαθημάτων

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

101534733 251805762557981 7738247894372712448 n

EUROPEAN REGION-ETUCE

To: Mrs Niki Kerameos

Minister of Education of the Hellenic Republic

                                                                                          Bρυξέλλες, 20 Μαίου

 Θέμα: Αλληλεγγύη προς τα εκπαιδευτικά συνδικάτα – μέλη της ΕTUCE στην Ελλάδα

Αγαπητή Υπουργέ,

Η Ευρωπαϊκή Συνδικαλιστική Επιτροπή για την Εκπαίδευση (ΕΤUCE) αντιπροσωπεύει 132 συνδικάτα στην εκπαίδευση, δηλαδή 11 εκατομμύρια εκπαιδευτικούς στην Ευρώπη. Ως αναγνωρισμένος κοινωνικός εταίρος στην εκπαίδευση σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η ETUCE έχει τακτικές συναντήσεις με την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Εργοδοτών Εκπαίδευσης (EFEE) στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Κοινωνικού Διαλόγου ανά τομέα προκειμένου να διαπραγματεύεται και να συζητά θέματα εκπαίδευσης και απασχόλησης που έχουν σχέση με εκπαιδευτικούς, ακαδημαϊκούς και γενικά το προσωπικό που απασχολείται στην εκπαίδευση. Η ETUCE είναι μια Ευρωπαϊκή  Συνδικαλιστική Ομοσπονδία μέσα στην ETUC, την Ευρωπαϊκή Συνδικαλιστική Συνομοσπονδία. Η ETUCE είναι επίσης ο Ευρωπαϊκός Κλάδος  της Εκπαιδευτικής Διεθνούς (EI), της παγκόσμιας ομοσπονδίας συνδικάτων εκπαίδευσης.

‘Υστερα από την επιστολή που σας έστειλε η ETUCE στις 30 Απριλίου 2020 υπενθυμίζοντας στην Ελληνική Κυβέρνηση να συνεργάζεται δημιουργικά με τα εκπαιδευτικά συνδικάτα  ιδιαίτερα σε αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες , με έκπληξη πληροφορηθήκαμε ότι η παροχή/ρύθμιση για την απευθείας μετάδοση μαθημάτων από τη σχολική τάξη υιοθετήθηκε από το Ελληνικό Κοινοβούλιο στις 8 Μαίου του 2020  με μία τροποποίηση/προσθήκη σε άλλο νόμο χωρίς προηγούμενη ενημέρωση, διαβούλευση  ή διάλογο με τα εκπαιδευτικά συνδικάτα.

Κατανοώντας ότι αυτό το βήμα ήταν ένα μέτρο έκτακτης ανάγκης κάτω από εξαιρετικές συνθήκες και η διάρκειά του είναι περιορισμένη, ως το τέλος του σχολικού έτους 2019-2020, θα θέλαμε να τονίσουμε ότι ο αποκλεισμός των εκπαιδευτικών συνδικάτων από όλα τα στάδια διαβουλεύσεων αψηφά το άρθρο 21 β του Eυρωπαϊκου Κοινωνικού Χάρτη που κυρώθηκε από την Ελλάδα στις 18 Μαρτίου 2016 καθώς και τη διάταξη για το δικαίωμα στην πληροφορία και την διαβούλευση η οποία επισημαίνει ότι (…) «οι εργαζόμενοι ή εκπρόσωποί τους, σύμφωνα με την κείμενη εθνική νομοθεσία και πρακτική: β) να καλούνται σε διαβούλευση έγκαιρα πάνω στις προτεινόμενες αποφάσεις  οι οποίες επηρεάζουν σημαντικά τα συμφέροντα των εργαζόμενων, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για αποφάσεις που θα μπορούσαν να επηρεάσουν σημαντικά τις εργασιακές συνθήκες με την εφαρμογή τους» (…)

Επιπρόσθετα, η ψήφιση της ρύθμισης και της τροποποίησης/προσθήκης ξεκάθαρα δείχνει ότι έχει αγνοηθεί η διάταξη  8 «Κοινωνικός Διάλογος και συμμετοχή εργαζόμενων» του  Ευρωπαϊκού Πυλώνα Κοινωνικών Δικαιωμάτων  που δηλώνει ότι (…)  «Οι εργαζόμενοι ή εκπρόσωποί τους έχουν το δικαίωμα να ενημερώνονται και να προσέρχονται σε διάλογο έγκαιρα  σε θέματα που τους αφορούν και συγκεκριμένα προκειμένου για μεταβίβαση, αναδιάρθρωση ή συγχώνευση επιχειρήσεων/εργασιών και για ομαδικές απολύσεις» (…)όπως και η διάταξη  10 «Υγιές, Ασφαλές και Κατάλληλο εργασιακό περιβάλλον και προστασία δεδομένων».

Η Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση  συμπεριλαμβανομένης  της καταγραφής/ καταχώρισης δεδομένων εγείρει σημαντικές δυσκολίες για το εκπαιδευτικό προσωπικό αναφορικά με την απασχόληση και τις συνθήκες εργασίας αφ’ ενός και πολλά επαγγελματικά ζητήματα αφ’ ετέρου· συνεπώς, η συμμετοχή των εκπαιδευτικών συνδικάτων και η διαβούλευση με αυτά είναι κεντρικής σημασίας για τη διενέργεια του μέτρου της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης  σεσχέση με την:

·         Προστασία πνευματικής ιδιοκτησίας του υλικού: Η διαδικτυακή μετάδοση μαθημάτων συνεπάγεται την κυκλοφορία on line υλικού/περιεχομένου που έχει δημιουργηθεί από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς επ’ ωφελεία αποκλειστικά των μαθητών τους και εγείρει το θέμα της ιδιοκτησίας του περιεχομένου καθώς και του προορισμού του.

·         Προστασία προσωπικών δεδομένων, ιδιωτικότητα και ασφάλεια on line: Στη σύγχρον εξ αποστάσεως εκπαίδευση εννοείται ότι το εκπαιδευτικό προσωπικό μοιράζετια προσωπικά του στοιχεία στις μαγνητοσκοπήσεις και άρα εκθέτουν τους εαυτούς τους σε οποιαδήποτε τυχόν on line εξέταση/έλεγχο. Αυτό με τη σειρά του εγείρει ζητήματα που σχετίζονται με την προστασία και την πρόληψη της παρενόχλησης on line και άσκησης βίας από τρίτο πρόσωπο με σοβαρές συνέπειες για την on line ασφάλειά τους, την ιδιωτικότητα και την ψυχο-κοινωνική τους υγεία.

·         Εκπαιδευτική αυτονομία/αυτενέργεια: Όλες τις εποχές και ειδικότερα τώρα εν μέσω της πανδημίας του COVID-19 και των έκτακτων διδακτικών μέτρων, οι εκπαιδευτικοί ως επαγγελματίες πρέπει να μπορούν να καθορίσουν τις αρμόζουσες διδακτικές μεθόδους και παιδαγωγικές προσεγγίσεις τις οποίες θεωρούν καλύτερες και κατάλληλες για να βοηθήσουν και να στηρίξουν τους μαθητές με στόχο να ανταποκριθούν όσο καλύτερα γίνεται στις ατομικές ανάγκες των μαθητών και να διασφαλίσουν τα καλύτερα κατά το δυνατό μαθησιακά αποτελέσματα.

Kάνοντας  σας έκκληση να εναρμονιστείτε (να συμμορφωθείτε) με το άρθρο 35 του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων της ΕΕ 2016/679 αναφορικά με την υποχρέωση διεξαγωγής μελέτης εκτίμησης αντικτύπου για την προστασία δεδομένων, για άλλη μια φορά η ETUCE σας καλεί να προσαρμοστείτε στις οδηγίες / πρότυπα του Διεθνούς Οργανισμού Εργασίας ((ILO) οι οποίες αναφέρουν ότι ένα κλίμα εμπιστοσύνης, δομημένο πάνω στον κοινωνικό διάλογο και τον τριμερισμό, είναι θεμελιώδες για την αποτελεσματική εφαρμογή των μέτρων αντιμετώπισης της κρίσης του COVID-19 και των συνεπειών του.

Όταν ένα είδος επεξεργασίας συγκεκριμένα με τη χρήση νέων τεχνολογιών αποτελεί υψηλό κίνδυνο για τα δικαιώματα και τις ελευθερίες των φυσικών προσώπων, είναι ζωτικής σημασίας να υπάρχει ουσιαστική συμμετοχή/ εμπλοκή των κοινωνικών εταίρων της χώρας με σκοπό η έκθεση αντικτύπου να συμπεριλάβει και τις θέσεις των εκπαιδευτικών.

Μετάτιμής,

Susan Flocken

European Director

«Πρακτικό Συλλόγου Διδασκόντων για συλλογική απάντηση με μη εφαρμογή της ζωντανής αναμετάδοσης των μαθημάτων από τη σχολική αίθουσα»

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

 download1           

 

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. ν. Ηρακλείου «Δ. Θεοτοκόπουλος» σας ενημερώνει πως σε συνέχεια της απόφασης του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με αριθμό Πρωτ. 563/20-5-2020, σχετικά με τον προγραμματισμό δράσεων απέναντι στο πολυνομοσχέδιο και την τροπολογία για τη ζωντανή αναμετάδοση των μαθημάτων από τη σχολική αίθουσα, η ΔΟΕ αποστέλλει σχέδιο πρακτικού του Συλλόγου Διδασκόντων (Δημοτικών και Νηπιαγωγείων) που συντάχθηκε σε συνεργασία με τη νομική σύμβουλο Μ.Μ. Τσίπρα.

 

Επισημαίνουμε, για άλλη μια φορά, πως από την τροπολογία, την Υπουργική Απόφαση και τις σχετικές οδηγίες, προκύπτει ξεκάθαρα ότι η συμμετοχή στη διαδικασία είναι προαιρετική και όχι υποχρεωτική.

 

Αυτό, δεν αναιρεί το γεγονός ότι αποτελεί μεθόδευση του υπουργείου παιδείας να ρίξει την ευθύνη για την υλοποίησή της στους εκπαιδευτικούς. Ευθύνη και χρέος μας αποτελεί η προάσπιση της παιδαγωγικής σχέσης και εμπιστοσύνης μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών, η διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων όλων των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία, η διαφύλαξη της ποιότητας της διδασκαλίας στη βάση παιδαγωγικών αρχών και σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας, η θωράκιση της ψυχοσυναισθηματικής στήριξης των ευάλωτων κοινωνικά και μαθησιακά μαθητών μας με την παράλληλη αποτροπή του κινδύνου της έκθεσής τους σε πρόσωπα ξένα προς την εκπαιδευτική διαδικασία. Η απάντησή μας στις μεθοδεύσεις του υπουργείου παιδείας θα είναι αποφασιστική και Συλλογική για τη μη υλοποίηση της υπουργικής απόφασης, σε πρώτο επίπεδο, μέχρι την κατάργηση της τροπολογίας.

 

            Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. ν. Ηρακλείου «Δ. Θεοτοκόπουλος» προκειμένου να αποτρέψει την εφαρμογή της τροπολογίας και της Υ.Α. για τη ζωντανή αναμετάδοση των μαθημάτων από τη σχολική αίθουσα, θα θέσει σε εφαρμογή, με τον πλέον πρόσφορο τρόπο, απεργία – αποχή για τη διαδικασία, ώστε να αποτελέσει το δυναμικό μέσο απάντησης στο Υπουργείο Παιδείας, την κατάλληλη χρονική στιγμή που θα χρειαστεί να αξιοποιηθεί.

 

Στη βάση αυτή καλούμε όλους τους συναδέλφους, στις συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντωνπου θα πραγματοποιηθούν την Πέμπτη 28 και Παρασκευή 29 Μαΐου, να προχωρήσουν στη συλλογική λήψη αποφάσεων σύμφωνα με το σχέδιο που σας αποστέλλουμε, με τις οποίες θα δηλώνουν ότι δεν προχωρούν στην υλοποίηση της Υπουργικής Απόφασης.

 

ΣΧΕΔΙΟ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΤΟΥ _______ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ _______________

Ο Σύλλογος Διδασκόντων του____ Δημοτικού Σχολείου______________, έπειτα από πρόσκληση του/της Διευθυντή/ντριας, η οποία κοινοποιήθηκε σε όλα τα μέλη του, συνήλθε σε συνεδρίαση στις _____________ στον χώρο του Σχολείου, με θέμα ημερήσιας Διάταξης «Λήψη απόφασης περί της μη εφαρμογής της ταυτόχρονης σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με απευθείας μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο».

Αφού διαπιστώθηκε η απαρτία με παρόντα τα ____ από τα ______ μέλη, πραγματοποιήθηκε διαλογική συζήτηση στην οποία συμμετείχαν και εξέφρασαν την άποψή τους όλα τα παριστάμενα μέλη και ο σύλλογος διδασκόντων αποφάσισε τα παρακάτω:

Με την Κοινή Υπουργική Απόφαση 51888/ΓΔ4 (ΦΕΚ Β 1739/6-5-2020) «Τρόπος επαναλειτουργίας σχολικών μονάδων μετά τη λήξη της προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας τους» προβλέφθηκε μεταξύ άλλων η αρμοδιότητα του Διευθυντή και του Συλλόγου Διδασκόντων για την λήψη κάθε αναγκαίου μέτρου, προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων, που προβλέπονται στα ωρολόγια προγράμματα.Το άρθρο 63 του N. 4686/2020 προέβλεψε την δυνατότητα παροχής σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Με την υπ’ αρ. 57233/Υ1/2020 Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 1859/Β/15-5-2020) «Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση»εξειδικεύτηκε περαιτέρω η δυνατότητα παροχής σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, με την απευθείας μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο από εκπαιδευτικό, με την χρήση κατάλληλων μέσων τεχνολογίας. Από τη συνδυαστική ερμηνεία των διατάξεων αυτών, προκύπτει, ότι η παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με την απευθείας μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο από εκπαιδευτικό, δεν είναι υποχρεωτική ούτε για καθέναν από τους εκπαιδευτικούς ούτε και για τη σχολική μονάδα συνολικά και ο σύλλογος διδασκόντων δύναται στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του για την εφαρμογή του ωρολογίου προγράμματος, συνεκτιμώντας τις συνθήκες της Σχολικής Μονάδας να αποφασίσει τη μη εφαρμογή της δυνατότητας αυτής.

Στο πλαίσιο αυτό, ο Σύλλογος Διδασκόντων, αφού έλαβε υπόψη του:

1.                   Την ανάγκη διατήρησης του μοναδικού παιδαγωγικού κλίματος συνεργασίας και αλληλεπίδρασης μέσα στη σχολική τάξη καθώς και της ειδικής παιδαγωγικής προσέγγισης της οποίας χρήζουν οι μαθητές, ιδιαίτερα λόγω και της μικρής ηλικίας τους, η οποία όχι μόνο σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να εξασφαλιστεί μέσω της ταυτόχρονης μετάδοσης του μαθήματος με μέσα τεχνολογίας αλλά, επιπλέον, τείνει να μετατραπεί σε μια αποστειρωμένη, δίχως τον απαραίτητο αυθορμητισμό διαδικασία όπου περιορίζεται σημαντικά η δυνατότητα της παιδαγωγικής παρέμβασης του εκπαιδευτικού στο πλαίσιο της διαχείρισης ιδιαίτερων ζητημάτων που προκύπτουν εντός τάξης.

2.                   Τη σχέση εμπιστοσύνης και ενθάρρυνσης της ελεύθερης βούλησης που αναπτύσσεται καθημερινά μέσα στις σχολικές αίθουσες μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών αλλά και τη δυναμική, σε επίπεδο σχέσεων μεταξύ των μαθητών, οι οποίες, πλέον, δεν προστατεύονται και περιορίζονται δραστικά αφού η γνώση και μόνο της ύπαρξης μέσων τεχνολογίας αναμετάδοσης αρκεί για να τροποποιήσει εκφράσεις και συμπεριφορές.

3.                  Το γεγονός ότι η εκπαιδευτική διαδικασία σε παιδιά Δημοτικού είναι καθαρά συνεργατική – διαλογική μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών, με αποτέλεσμα να μην μπορεί σε καμία περίπτωση να θεωρηθεί, ότι υφίσταται στάδιο παράδοσης του μαθήματος, κατά το οποίο μπορεί να πραγματοποιείται ταυτόχρονη μετάδοσή του με κατάλληλα μέσα τεχνολογίας, όπως προβλέπει η ΚΥΑ 57233/Υ1/2020.

4.                  Τους σημαντικούς κινδύνους, που μία τέτοια διαδικασία ενέχει για τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών αλλά και των εκπαιδευτικών.

                Αποφάσισε να μην εφαρμόσει σύγχρονη, εξ αποστάσεως εκπαίδευση με την απευθείας μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο σε όλα τα Τμήματα του σχολείου.  

 

 

Παρασκευή 29 Μαΐου, ώρα 19:00 Γενική Συνέλευση του Συλλόγου μας

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

     download       

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. ν. Ηρακλείου «Δ. Θεοτοκόπουλος», σας ενημερώνει πως την Παρασκευή 29 Μαΐου, ώρα 19:00 θα πραγματοποιηθεί η Γενική Συνέλευση του Συλλόγου στο 49ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου (Πυράνθου 44- κοντά στο στάδιο Ηρακλείου.

Η Γενική Συνέλευση θα πραγματοποιηθεί στον προαύλιο χώρο του σχολείου, λόγω των μέτρων υγιεινής και ασφάλειας.

Θεματολογία:

  • Το αντικεπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία.
  • Η τροπολογία για τις κάμερες στις τάξεις.
  • Άνοιγμα σχολικών μονάδων υπό τις νέες συνθήκες.
  • Κινητοποιήσεις.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους να πάρουν μαζικά μέρος στη

Γενική Συνέλευση του Συλλόγου μας

Ψήφισμα για τις πιέσεις και τις απειλές των σχολαρχών σε εκπαιδευτικούς για τη ζωντανή αναμετάδοσης του μαθήματος στα ιδιωτικά σχολεία.

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

oxi-sto-big-brother-stous-sxolikous-xorous-609363182

Μέσα σε κλίμα αντιδράσεων από εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές, το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε στην ψήφιση τροπολογίας και εγκυκλίου που επιτρέπει τη χρήση κάμερας στην τάξη. Πρόκειται για πρωτοφανή διαδικασία που παραβιάζει κατάφορα τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών, αφήνοντας στο έλεος του κάθε καλοθελητή, εκπαιδευτικούς και ανήλικα παιδιά, καθώς δεν υπάρχει καμία δικλείδα ασφαλείας ότι το μάθημα δεν καταγράφεται, δεν μαγνητοσκοπείται. Πρόκειται για μια απαράδεκτη διαδικασία που υπονομεύει την παιδαγωγική σχέση που αναπτύσσεται εντός της σχολικής τάξης.

Αρκετοί ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων «έλαβαν το δώρο» της Κυβέρνησης και προχώρησαν από την πρώτη μέρα στην εγκατάσταση εξοπλισμού αναμετάδοσης του μαθήματος.

Καταγγέλλουμε το κλίμα τρομοκρατίας, την άσκηση πίεσης εκ μέρους των σχολαρχών και το κλίμα απειλών και άμεσων ή έμμεσων εκβιασμών προς τους συναδέλφους που εργάζονται σε ιδιωτικά σχολεία προκειμένου να αποδεχθούν τη χρήση κάμερας ή/και ήχου μέσα στην τάξη και να κάνουν μάθημα σε απευθείας μετάδοση είτε το θέλουν είτε όχι. Αίρεται ακόμα και η έννοια της προαιρετικότητας που –σε αυτή τουλάχιστον τη φάση- βάζει η εγκύκλιος. Οι σχολάρχες αποφασίζουν οι ίδιοι για όλους τους εκπαιδευτικούς του σχολείου-επιχείρησής τους, αφαιρώντας από τους συναδέλφους το δικαίωμα να διαθέτουν κρίση, παιδαγωγική και επιστημονική άποψη, πόσο μάλλον να την εκφράζουν!

Η ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος δεν πατάει σε κανένα παιδαγωγικό κριτήριο. Η εκπαιδευτική διαδικασία είναι μία σύνθετη υπόθεση. Έχει να κάνει με ανθρώπους, εκπαιδευτικούς και μαθητές που θα μπορεί να παρακολουθεί από την οθόνη ενός υπολογιστή οποιοσδήποτε έχει πρόσβαση σε αυτόν ή και να ανεβάζει στο διαδίκτυο όποιο στιγμιότυπο  θέλει, χωρίς κανένας να μπορεί να ελέγξει ποιος βλέπει ή να εμποδίσει να συμβεί κάτι τέτοιο. Αφαιρείται ακόμα και η δυνατότητα της παιδαγωγικής παρέμβασης του εκπαιδευτικού στα πλαίσια της διαχείρισης ιδιαίτερων ζητημάτων που προκύπτουν εντός τάξης.

Πρέπει να σημάνει συναγερμός σε όλα τα σχολεία! Αυτές οι πρακτικές ανοίγουν επικίνδυνους δρόμους για την παγίωση μέτρων που πάρθηκαν δήθεν για έκτακτες περιπτώσεις, την παγίωση της κάμερας μέσα στη σχολική αίθουσα και τελικά την αμφισβήτηση της αξίας της ζωντανής διδασκαλίας, όχι μόνο στα ιδιωτικά αλλά και στα δημόσια σχολεία.

Πρέπει να καταδικαστούν από όλο τον κόσμο της εκπαίδευσης, από όλους τους εργαζόμενους και να μην εφαρμοστούν από κανέναν συνάδελφο! Καλούμε όλα τα εκπαιδευτικά σωματεία, τις ενώσεις και τους συλλόγους γονέων, όλους τους εκπαιδευτικούς, ιδιωτικούς και δημόσιους να πάρουν τα απαραίτητα μέτρα για να μην εφαρμοστεί η απαράδεκτη τροπολογία που μετατρέπει τη σχολική ζωή σε big brother.

Απαιτούμε να σταματήσει εδώ και τώρα αυτή η διαδικασία! Η εργοδοτική τρομοκρατία δεν θα περάσει!

Το Υπουργείο Παιδείας επιδιώκει με υποχρεωτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών να καλύψει την υποστελέχωση στα ΚΕΣΥ

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

-1280x720

Το Υπουργείο Παιδείας αναγνωρίζει την υποστελέχωση σε μια σημαντική δομή της Εκπαίδευσης, όπως αυτή των Κέντρων Εκπαιδευτικής & Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.), την οποία εδώ και χρόνια η Διδασκαλική Ομοσπονδία έχει πολλάκις φορές επισημάνει και καταγγείλει. Ωστόσο, παρά την παραδοχή, από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας επιχειρείται γι’ άλλη μια φορά να αποφύγει τον διορισμό του απαραίτητου μόνιμου προσωπικού όλων των απαιτούμενων ειδικοτήτων για να λειτουργήσουν ομαλά τα Κ.Ε.Σ.Υ. σε όλη τη χώρα. Αντί διορισμών το Υπουργείο Παιδείας, μέσω των Περιφερειακών Διευθύνσεων, προχωρεί στην υποχρεωτική μετακίνηση εκπαιδευτικών από τα τμήματα ένταξης και τα ειδικά σχολεία της χώρας.

Με βάση τα παραπάνω ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. ν. Ηρακλείου «Δ. Θεοτοκόπουλος» καταγγέλλει την απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Κρήτης για την υποχρεωτική μετακίνηση εκπαιδευτικών από τα τμήματα ένταξης και τα ειδικά σχολεία στο Κ.Ε.Σ.Υ. Ηρακλείου.

Θεωρούμε ότι η απόφαση αυτή έρχεται σε αντίθεση με τα αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας και συνιστά παραπέρα υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών.

  • Το Υπουργείο Παιδείας, με την αναγκαστική μετακίνηση των εκπαιδευτικών και του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού του σχολείου τους, αφήνει παντελώς και πολυεπίπεδα ακάλυπτους χιλιάδες μαθητές και τις οικογένειές τους οι οποίοι, τις μέρες του εγκλεισμού είχαν μια σταθερή επικοινωνία και στήριξη, από το σύνολο των εργαζομένων στο χώρο της ειδικής εκπαίδευση.
  • Το Υπουργείο Παιδείας αρνείται να πάρει όλα τα απαιτούμενα μέτρα για να υπάρχει το απαραίτητο μόνιμο προσωπικό σε όλες τις δομές της ειδικής εκπαίδευσης και υποστήριξης, ικανοποιώντας το αίτημα του εκπαιδευτικού κινήματος για μαζικούς μόνιμους διορισμούς. Αντίθετα, προσπαθεί να καλύψει τα κενά εις βάρος χιλιάδων μαθητών, των οικογενειών τους και των εκπαιδευτικών.

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. ν. Ηρακλείου «Δ. Θεοτοκόπουλος»:

  • Καταγγέλλει την επιθετική κίνηση του Υπουργείου Παιδείας και της Κυβέρνησης, απέναντι στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών που φοιτούν σε δομές ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης και σε Τμήματα Ένταξης.
  • Καταγγέλλει την μετακίνηση (πανελλαδικά) προσωπικού του χώρου της ειδικής αγωγής, αντί για τον αναγκαίο μόνιμο διορισμό όλων των απαραίτητων ειδικοτήτων.
  • Ζητά άμεσα να ανακληθεί η απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Κρήτης και η σχετική απόφαση του υπουργείου Παιδείας (51382/ΓΔ4/5-5-2020) . 

Με αφορμή την τηλεδιάσκεψη νηπιαγωγών από συντονίστρια εκπαιδευτικού έργου με θέμα «Την εισαγωγή των Αγγλικών στο νηπιαγωγείο»

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

nipiagogeio

Το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Δ. Θεοτοκόπουλος» με αφορμή την τηλεδιάσκεψη νηπιαγωγών που πραγματοποιήθηκε, την Πέμπτη 7-5-2020, από συντονίστρια εκπαιδευτικού έργου με θέμα «Την εισαγωγή των Αγγλικών στο νηπιαγωγείο», τονίζει τα παρακάτω:

Ø  Η Διδασκαλική Ομοσπονδία και η Σύνοδος των Προέδρων και Κοσμητόρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων και Σχολών σε συνάντηση που είχαν, εξέδωσαν κοινή ανακοίνωση που επεσήμαναν πως η πρόθεση εισαγωγής αυστηρών δομημένων προγραμμάτων στα νήπια στερείται επιστημονικής τεκμηρίωσης παραβλέποντας βασικές παιδαγωγικές αρχές.

Ø  Η «σχολειοποίηση» του Νηπιαγωγείου με την κατάτμηση σε διακριτά διδακτικά αντικείμενα με την εισαγωγή των Αγγλικών σε πρώτη φάση και αργότερα της Φυσικής Αγωγής και της Πληροφορικής σε δεύτερο χρόνο έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τη φιλοσοφία του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών και δεν λαμβάνει υπόψη τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των νηπίων. 

Ø  Το Υπ. Παιδείας καταπατά ουσιαστικά τις βασικές αρχές της φιλοσοφίας του Νηπιαγωγείου, που είναι η γνώση διαμέσου του παιχνιδιού με μεικτές ηλικίες παιδιών και οργάνωσης της διδασκαλίας σε κέντρα ενδιαφέροντος υπό την μορφή σχεδίων εργασίας, project και διαθεματικών δραστηριοτήτων.

Επιπλέον, το πολυνομοσχέδιο του Υπ. Παιδείας δεν έχει ακόμη κατατεθεί στη Βουλή και ο εκπαιδευτικός κλάδος δίνει μάχη για την απόσυρσή του, καθώς περιέχει ριζικές αναδιαρθρώσεις που συρρικνώνουν το Δημόσιο Σχολείο.Επομένως, αναρωτιόμαστε για ποιο λόγο η βιασύνη της προπαγάνδισης των αλλαγών στη φιλοσοφία του Νηπιαγωγείου από τη στιγμή που δεν έχει κατατεθεί και ψηφιστεί το νομοσχέδιο από την ελληνική βουλή;

Η θέση του Κλάδου με παιδαγωγικές, επιστημονικές και τεκμηριωμένες θέσεις έρχεται σε πλήρη αντιδιαστολή με τη μεθοδευμένη και «βιαστική» ενημέρωση των νηπιαγωγών για την εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας στην προσχολική εκπαίδευση.

Κατά συνέπεια καλούμε τους συντονιστές εκπαιδευτικού έργου να διακόψουν τέτοιου είδους ενημερώσεις που δημιουργούν συνθήκες τετελεσμένου, όταν ο εκπαιδευτικός κόσμος αγωνίζεται αυτή τη χρονική στιγμή ενάντια στο πολυνομοσχέδιο των περικοπών για τη Δημόσια Εκπαίδευση και παράλληλα απέναντι στην αισχρή τροπολογία περί απευθείας μετάδοσης σε πραγματικό χρόνο μαθημάτων που πραγματοποιούνται στις σχολικές τάξεις.

δράσεις του Συλλόγου μας απέναντι στο αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

12212299 10206650854823283 1666191827 n

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. ν. Ηρακλείου «Δ. Θεοτοκόπουλος», λαμβάνοντας υπόψη τις αποφάσεις της ΔΟΕ, προχωράει στην χάραξη της παραπέρα πορείας με πολύμορφες δράσεις για την υλοποίηση του αγωνιστικού σχεδιασμού ενάντια στο αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο. Ένα νομοσχέδιο που το Υπουργείο Παιδείας και η Κυβέρνηση της ΝΔ, εν μέσω πανδημίας και περιοριστικών μέτρων μετακίνησης, βρήκε την ευκαιρία να φέρει χωρίς ουσιαστικό διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα.

Επιβάλλεται να αντιδράσουμε δυναμικά και αποτελεσματικά ώστε η Κυβέρνηση να πάρει πίσω το νομοσχέδιο, το οποίο δεν αντιμετωπίζει κανένα από τα μεγάλα και επείγοντα προβλήματα της εκπαίδευσης, δε λαμβάνει υπόψη καμία από τις διεκδικήσεις του συνδικαλιστικού κινήματος αντιθέτως, χειροτερεύει τους όρους της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ανοίγει το δρόμο για την παραπέρα απαξίωση του Δημόσιου Σχολείου.

Απέναντι στο αντιεπαιδευτικό νομοσχέδιο που συρρικνώνει το Δημόσιο Σχολείο έχουμε χρέος να αντιδράσουμε και να παλέψουμε προκειμένου να αποσυρθεί.

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Δ. Θεοτοκόπουλος» σε συνέχεια των, μέχρι σήμερα, ενεργειών του προχωρά στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα σε:

ü  Συντονισμό με εκπαιδευτικά σωματεία της Κρήτης για την ανάπτυξη κοινών δράσεων στην κατεύθυνση της μη ψήφισης του νομοσχεδίου.

ü  Ανάδειξη με στοιχεία από τους αιρετούς του νομού για τις επιπτώσεις (συγχωνεύσεις, κατάργηση θέσεων σε εκπαιδευτικούς) της εφαρμογής της αύξησης μαθητών ανά τμήμα σε νηπιαγωγείο και δημοτικό σχολείο.

ü  Πραγματοποίηση Εκπαιδευτικής Κινητοποίησης την Τετάρτη 13 Μαΐου και ώρα 12:00 μμ. στην Περιφερειακή Διεύθυνση Κρήτης. Παράλληλα συνέντευξη τύπου στα μέσα ενημέρωσης.

ü  Συμμετοχή στις Πανελλαδικές κινητοποιήσεις: α) την ημέρα κατάθεσης του πολυνομοσχεδίου στη βουλή β) την ημέρα κατάθεσης του νομοσχεδίου στην Ολομέλεια της Βουλής και γ) την ημέρα ψήφισης (με τήρηση όλων των απαραίτητων μέτρων υγιεινής).

ü  Παρέμβαση στους Δήμους Ηρακλείου και Μαλεβιζίου για την εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης.

Να μην τους αφήσουμε ! ! !

Να αποσυρθεί ΤΩΡΑ το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο                            για την Παιδεία

Δράσεις του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. απέναντι στο αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

no

Σε συνέχεια της απόφασης αρ. πρωτ. 542 27/4/2020,το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. προχωράει στην χάραξη της παραπέρα πορείας του Κλάδου με πολύμορφες δράσεις για την υλοποίηση του αγωνιστικού του σχεδιασμού, έτσι ώστε να κλιμακωθεί ο αγώνας για την απόσυρση του αντιεκπαιδευτικού πολυνομοσχεδίου που το Υπουργείο Παιδείας και η Κυβέρνηση της ΝΔ, εν μέσω πανδημίας και περιοριστικών μέτρων μετακίνησης, βρήκε την ευκαιρία να θέσει σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση σε κενό θεσμικού διαλόγου.

Επιβάλλεται να αντιδράσουμε δυναμικά και αποτελεσματικά ώστε η Κυβέρνηση να πάρει πίσω το νομοσχέδιο, το οποίο δεν αντιμετωπίζει κανένα από τα μεγάλα και επείγοντα προβλήματα της εκπαίδευσης, δε λαμβάνει υπόψη καμία από τις διεκδικήσεις του συνδικαλιστικού κινήματος αντιθέτως, χειροτερεύει τους όρους της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ανοίγει το δρόμο για την παραπέρα απαξίωση του Δημόσιου Σχολείου.

Πρόκειται για μια απαράδεκτη, άκρως επιθετική και εχθρική ενέργεια ενάντια στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς, που έχουν κρατήσει όρθιο το δημόσιο σχολείο κάτω από ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες τα τελευταία χρόνια καιπου δίνουν εδώ και μέρες τη μάχη για τη στήριξη των μαθητών, μέσα στις πρωτόγνωρες συνθήκες αναστολής λειτουργίας των σχολείων, χωρίς καμία ουσιαστική στήριξη από την πλευρά της κυβέρνησης. Αποτελεί, εκ μέρους της Κυβέρνησης, προσπάθεια εκμετάλλευσης της κρίσης και της πανδημίας και επιδιώκει να περάσει ριζικές αναδιαρθρώσεις οι οποίες θα επιφέρουν συντριπτικά πλήγματα σε βάρος της Δημόσιας Εκπαίδευσης, των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και των εργασιακών κατακτήσεων των εκπαιδευτικών.

Απέναντι στο αντιεπαιδευτικό νομοσχέδιο που συρρικνώνει το Δημόσιο Σχολείο έχουμε χρέος να αντιδράσουμε και να παλέψουμε προκειμένου να αποσυρθεί.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. σε συνέχεια των, μέχρι σήμερα, ενεργειών του προχωρά στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα σε:

ü  Συντονισμό με Ο.Λ.Μ.Ε. και Ο.Ι.Ε.Λ.Ε. για την ανάπτυξη κοινών δράσεων στην κατεύθυνση της μη ψήφισης του νομοσχεδίου.

ü  Συλλογή στοιχείων από τους αιρετούς του κλάδου για τις επιπτώσεις (συγχωνεύσεις, κατάργηση θέσεων σε εκπαιδευτικούς) της εφαρμογής της αύξησης μαθητών ανά τμήμα σε νηπιαγωγείο και δημοτικό σχολείο.

ü  Πραγματοποίηση διαδικτυακής συνέντευξης τύπου στα μέσα ενημέρωσης όπου θα αποκαλυφθούν σε όλη την κοινωνία οι πραγματικές διαστάσεις των ρυθμίσεων την Τρίτη 12-5-2020.

ü  Επαφή ενημέρωσης με όλα τα πολιτικά κόμματα της Βουλής ώστε να υπάρξει συνολική εναντίωση όλης της αντιπολίτευσης στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης. Να σταλούν οι θέσεις μας και να ζητήσουμε συναντήσεις.

ü  Επικοινωνία με την πανεπιστημιακή κοινότητα ζητώντας επιστημονικά  κείμενα στήριξης των θέσεών μας και οργάνωση δράσεων ώστε να αναδειχθεί σε όλο του το μέγεθος ο αντιεκπαιδευτικός χαρακτήρας των ρυθμίσεων του νομοσχεδίου. Πραγματοποίηση διαδικτυακών θεματικών εκδηλώσεων, με πανεπιστημιακούς καθηγητές, ανάδειξης της αντιεπιστημονικότητας των προτεινόμενων ρυθμίσεων του πολυνομοσχεδίου.

ü  Αξιοποίηση όλων των μέσων της τεχνολογίας – διαδικτύου για την προβολή των θέσεων μας με σποτάκι της ΔΟΕ και αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, για την ανάδειξη της αντίθεσής μας στις αποφάσεις του Υ.ΠΑΙ.Θ. 

ü  Επικοινωνία και συνάντηση των μελών του ΔΣ της ΔΟΕ με τους Δήμους της Αττικής που έχουν πρόβλημα για την εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης από την νέα σχολική χρονιά.

ü  Αίτημα συνάντησης με το υπουργείο Εσωτερικών με θέμα την  αύξηση της χρηματοδότησης των σχολείων μας για την αντιμετώπιση των πρόσθετων δαπανών λόγω Covid-19.

ü  Αίτημα συνάντησης με τον ΑΣΕΠ για  τους διορισμούς της Ειδικής και της Γενικής εκπαίδευσης.

ü  Πανελλαδική Κινητοποίηση την ημέρα κατάθεσης του πολυνομοσχεδίου στη βουλή (με τήρηση όλων των απαραίτητων μέτρων υγιεινής).

ü  Κλιμάκωση με πανελλαδικές Κινητοποιήσεις: i) την ημέρα κατάθεσης του νομοσχεδίου στην Ολομέλεια της Βουλής και ii) την ημέρα ψήφισης με πολύμορφες δράσεις από τους τοπικούς συλλόγους (με τήρηση όλων των απαραίτητων μέτρων υγιεινής).

Αρνητικό το αποτέλεσμα της συνάντησης του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

1246890

Μόνο άκαρπη μπορεί να χαρακτηριστεί η συνάντηση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. που πραγματοποιήθηκε, έπειτα από αίτημα της Ομοσπονδίας, την Πέμπτη 30 Απριλίου.

Βασικό ζήτημα της συνάντησης ήταν ο τρόπος δημοσιοποίησης και κυρίως το περιεχόμενο του νομοσχεδίου του Υ.ΠΑΙ.Θ. που έχει αναρτηθεί στο διαδίκτυο για διαβούλευση.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. παρέδωσε στην πολιτική ηγεσία την σχετική έγγραφη διαμαρτυρία-καταγγελία της ETUCE η οποία κοινοποιήθηκε και σε όλα τα κόμματα. Τονίσαμε, για μια ακόμα φορά, τον αντιδημοκρατικό χαρακτήρα που διακρίνει τη μεθόδευση του Υ.ΠΑΙ.Θ. να θέσει σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο δίχως, προηγούμενα, να πραγματοποιήσει θεσμικό διάλογο με τις ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών, εν μέσω περιορισμών λόγω πανδημίας, με στόχο να αποφύγει την αντίδραση των εκπαιδευτικών.

Αφού εκφράσαμε την πλήρη αντίθεσή μας καθώς και τις θέσεις μας για τις διατάξεις που αφορούν την πρωτοβάθμια εκπαίδευση (αύξηση αριθμού μαθητών ανά τμήμα,ελάχιστος επιτρεπόμενος αριθμός για τη λειτουργία τμήματος, διακριτά αντικείμενα στο νηπιαγωγείο με εισαγωγή καταρχήν του μαθήματος των Αγγλικών, εσωτερική κι εξωτερική αξιολόγηση, εκπαιδευτικός εμπιστοσύνης, εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας, δεξιότητες σε βάρος της γνώσης, ποινές για αναπληρωτές, ρυθμίσεις για οργανικές πειραματικών σχολείων, ζητήματα ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό…) ζητήσαμε από την πολιτική ηγεσία να μην προχωρήσει στην κατάθεση και ψήφιση του νομοσχεδίου που θεωρούμε ότι αποτελεί απαράδεκτη και εχθρική ενέργεια απέναντι στο δημόσιο σχολείο, στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και των χιλιάδων εκπαιδευτικών, που έχουν κρατήσει όρθιο το δημόσιο σχολείο κάτω από ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες τα τελευταία χρόνια και που δίνουν εδώ και μέρες τη μάχη για τη στήριξη των μαθητών, μέσα στις πρωτόγνωρες συνθήκες αναστολής λειτουργίας των σχολείων, χωρίς καμία ουσιαστική στήριξη από την πλευρά της κυβέρνησης.

Άκαμπτη η στάση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας. Η κυρία Υπουργός τόνισε ότι έχει ήδη λάβει υπόψη τις θέσεις και την έντονη διαφωνία της Ομοσπονδίας για το περιεχόμενο του νομοσχεδίου και ότι θα εξετάσει κι όλα όσα το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. εξέθεσε στη διάρκεια της συνάντησης. Δεν έδωσε καμία πειστική απάντηση για κανένα ζήτημα και ειδικά για την απαράδεκτη αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα και του ελάχιστου επιτρεπόμενου αριθμού για τη λειτουργία τμήματος, απέφυγε να δώσει την οποιαδήποτε απάντηση. Το μόνο σημείο που η πολιτική ηγεσία έδειξε να αντιλαμβάνεται ότι δεν μπορεί να έχει πεδίο εφαρμογής στο δημοτικό σχολείο ήταν αυτό του, τραγικού και ως όρο ακόμα, «εκπαιδευτικού εμπιστοσύνης», χωρίς όμως να δεσμευτεί ότι θα προβεί σε τροποποίηση της διάταξης ως προς την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Η κυρία Υπουργός, όταν επιχειρήσαμε να θέσουμε ζητήματα σχετικά με την ενδεχόμενη άρση της αναστολής λειτουργίας νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων (καθαριότητα, χώροι, εξοπλισμός, ασφάλεια μαθητών κι εκπαιδευτικών…), επανέλαβε σημεία των ανακοινώσεων που έχει ήδη κάνει και είπε ότι η όποια συζήτηση επί του θέματος θα γίνει μόνο εάν υπάρξει προοπτική επαναλειτουργίας των σχολικών μονάδων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έθεσε το ζήτημα του απαράδεκτου των ασκούμενων πιέσεων εκ μέρους της Γ.Γ. του Υ.ΠΑΙ.Θ. για την υιοθέτηση της μεθόδου σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης από του εκπαιδευτικούς δημοτικού σχολείου και νηπιαγωγείου, οι οποίες έχουν καταγγελθεί από Σ.Ε.Π.Ε. έπειτα από την πραγματοποίηση σχετικών τηλεδιασκέψεων. Εκ μέρους της πολιτικής ηγεσίας διαψεύστηκαν όλες οι καταγγελίες καθώς και συγκεκριμένες φράσεις για τις οποίες υπάρχουν δεκάδες μαρτυρίες ότι ειπώθηκαν. Ούτε λίγο ούτε πολύ η κυρία Γ.Γ. προσπάθησε να πείσει το Δ.Σ. ότι οι εκπαιδευτικοί που καταγγέλλουν τις πιέσεις είτε δεν άκουσαν είτε δεν κατάλαβαν καλά… Δεν παρέλειψαν, όμως, να τονίσουν την άποψή τους ότι η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι πιο ενδεδειγμένη ακόμη και για το νηπιαγωγείο και το δημοτικό σχολείο. Το Δ.Σ. εξέφρασε τις απόψεις του, τονίζοντας τη σημασία της ελευθερίας επιλογής από τους εκπαιδευτικούς, κάτι που ισχύει. Τόνισε δε ότι θα παρακολουθεί το ζήτημα ώστε να παρέμβει άμεσα σε κάθε παρόμοιο περιστατικό εκ μέρους είτε της πολιτικής ηγεσίας είτε στελεχών της εκπαίδευσης.

Από τη συνάντηση αυτά που προκύπτουν ως ανακοινώσιμα είναι:

·                     Οι διορισμοί στην Ειδική Αγωγή θα πραγματοποιηθούν μέχρι την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, αρκεί βέβαια να προλάβει το Α.Σ.Ε.Π. να ολοκληρώσει την σύνταξη των οριστικών πινάκων.

·                     Οι προσλήψεις των αναπληρωτών στη Γενική Αγωγή θα πραγματοποιηθούν με βάση τους προσωρινούς πίνακες των προκηρύξεων 1ΓΕ και 2ΓΕ (N. 4589), πάλι βέβαια με την προϋπόθεση ότι θα είναι εφικτό εκ μέρους του Α.Σ.Ε.Π.

·                     Οι εγγραφές μαθητών για το νέο σχολικό έτος θα πραγματοποιηθούν από 15 μέχρι και 30 Μαΐου με κατάθεση ηλεκτρονικό τρόπο μέσα από πλατφόρμα που ετοιμάζεται. Οι σχετικές ρυθμίσεις θα περιλαμβάνονται σε νέα Π.Ν.Π.

·                     Η πορεία υλοποίησης της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής συνεχίζει να παρουσιάζει προβλήματα σε είκοσι (20) Δήμους για τους περισσότερους εκ των οποίων δρομολογείται η χρηματοδότηση μέσω του Π.Δ.Ε. ώστε να γίνει δυνατή η τοποθέτηση αιθουσών. Είναι, θεωρούμε, δεδομένο ότι σε αρκετούς από αυτούς, με βάση τις ελλείψεις σε χώρους, την απροθυμία δημοτικών αρχών καθώς και τις υπαρκτές καθυστερήσεις λόγω πανδημίας θα είναι εξαιρετικά δύσκολη η υλοποίηση και θα χρειαστεί παράταση για την ένταξή τους, κάτι το οποίο αποτελεί αρνητική εξέλιξη.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. κρίνει ως αρνητικό το αποτέλεσμα της συνάντησης και προχωρά στην υλοποίηση του αγωνιστικού του σχεδιασμού ώστε το νομοσχέδιο του Υ.ΠΑΙ.Θ. «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις» να μην κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή και να ανοίξει πραγματικός διάλογος για όλα τα μεγάλα ζητήματα της δημόσιας εκπαίδευσης.

 

Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δομήνικος Θεοτοκόπουλος

Διεύθυνση: Τίτου Γεωργιάδη & Γερωνυμάκη, Ηράκλειο Κρήτης, Τ.Κ. 71306
Επικοινωνία: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. Τηλ. & Fax. 2810227341
Ώρες λειτουργίας 18:00-20:00 καθημερινές